أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۸۸۹۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۰۶ آبان ۱۳۹۱
تحلیل سایت نشریه ونکوورسان از تحرک جدید اسرائیل:
سایت خبری ونکووِرسان در مطلبی درخصوص بمباران سودان توسط اسرائیل نوشت: با اینکه اسرائیل همیشه دخالت خود را در سودان انکار می کرده است، اما حملات ساعات اولیه ی چهارشنبه این رژیم به خارطوم، پایتخت سودان، خلاف آن را نشان می دهد. این حمله در زمان و منطقه ای حساس صورت گرفت که همیشه در معرض در خشونت ها بوده است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598 سایت خبری ونکووِرسان در مطلبی درخصوص بمباران سودان توسط اسرائیل نوشت: با اینکه اسرائیل همیشه دخالت خود را در سودان انکار می کرده است، اما حملات ساعات اولیه ی چهارشنبه این رژیم به خارطوم، پایتخت سودان، خلاف آن را نشان می دهد. این حمله در زمان و منطقه ای حساس صورت گرفت که همیشه در معرض در خشونت ها بوده است.



نویسنده این مقاله، با کنار هم قرار دادن مسائل جاری کشورهای مختلف خاورمیانه از قبیل سوریه، قطر، مصر، لبنان، فلسطین اشغالی، و عربستان اینگونه نتیجه می گیرد که:

1- ایران برای پیروزی در نبرد خود با اسرائیل باید در شمال افریقا نماینده ای داشته باشد که در نبود کشورهای متحد منطقه ای، سلاح مورد نیاز حماس و حزب الله را تامین کند! مخصوصا که فشار شدید بین المللی بر ایران درخصوص مسئله ی هسته ای، و احتمال حمله ی اسرائیل به امکانات هسته ای آن، جمهوری اسلامی را وادار کرده است تا در منطقه شمال افریقا دنبال مکانی بگردد تا اقدامات تلافی جویانه خود را دنبال کنند.

 2- اسرائیل از این احتمال با خبر است و به همین دلیل سالهاست در شرایط سودان به نحوی دخالت می کند تا مانع از محقق شدن نیات ایران شود.

ونکوورسان منبع ادعاهای خود را ”گزارش هایی از کشورهای عربی" معرفی می کند که اظهار داشته اند اگر نه همه، اما برخی از کارخانه های مجموعه تسلیحاتی یرموک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاسیس و راه اندازی شده اند.

 این سایت خبری کانادایی همچنین گزارش های مجهول المنبعی را از اسرائیل ذکر کرده است که اظهار می دارد ایران و سودان سند همکاری برای راه اندازی خط تولید موشک سطح به سطح بالستیک شباب را امضا کرده اند.

این موشک ها بردی در حدود 2000 کیلومتر دارند که می توانند اسرائیل را از درون خاک سودان مورد هدف قرار دهند. اسرائیل مدعی است سالهاست که از ارتباط عمر البشیر رئیس جمهور سودان با ایران باخبر است و بنابراین بارها اهداف تهدیدآمیز را در سودان مورد هدف قرار داده است.

به طور مثال، اسرائیل فقط بر مبنای یک حدس که شاید کاروان دریایی سودانی راکت های فجر3 از طرف سپاه پاسداران را حمل می کند تا آنها را از طریق مصر به حماس برساند، آن را مورد هدف قرار داد (ژانویه و فوریه ی 2009). در آوریل سال گذشته نیز، هلیکوپترهای اسرائیلی تعدادی وسیله حمل و نقل را در بندری در سودان مورد هدف قرار دارند که طی آن یک نفر کشته شد. (اسرائیلی ها مدعی هستند این فرد به نام عبداللطیف اشکار، رابط و هماهنگ کننده مرسولات دریایی ایران برای حماس است). نمونه های دیگری از این حملات در اواخر سال پیش و ماه می امسال توسط اسرائیل بر ضد سودان واقع شد.

این مسئله از حقیقتی تلخ پرده برمی دارد که حتی رسانه های امریکایی نیز ناچار به آن اذعان دارند: امنیت کشورهای مختلف، برای رژیم اسرائیل تا حدی بی اهمیت است که حتی بر مبنای حدس و گمان نیز آن را بازیچه ی خود قرار می دهد.

 درگیر کردن سودان در جنگ های داخلی به وسیله ی تجهیز شورشیان، حمله به کشتی های باربری، بمباران کارخانجات داخلی، قتل و کشتار مردم بیگناه، و خط و... همه اثبات کننده ی این امر می باشند.

منبع:
http://www.vancouversun.com/Israel+Iran+conflict+behind+bombing+arms+factory+Sudan/7450638/story.html

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها