يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۸۹۲۱۳
زمان انتشار: ۱۷:۳۹     ۰۷ آبان ۱۳۹۱
معاون سياسي و امنيتي استانداري سيستان و بلوچستان با بيان اينكه تحقيقات گسترده‌اي جهت شناسايي اشرار مسلح در جريان ترور اخير شهر سرباز آغاز شده و تعدادي مظنون نيز دستگير شده‌اند، آخرين وضعيت امنيتي اين استان را اعلام كرد.
رجبعلي شيخ‌زاده معاون سياسي امنيتي استانداري سيستان و بلوچستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در تشريح اقدام تروريستي در شهر سرباز گفت:‌ مقارن ساعت ۵:۳۰ بامداد روز جمعه در محور اصلي ايرانشهر به سرباز تعداد ۴ نفر مسلح با دو دستگاه موتور سيكلت از مسير رودخانه، خودشان را به نزديكي مكان فوق رسانده و از كمينگاه به سمت مامورين شيفت تيراندازي كردند.

وي افزود: در نتيجه اين تيراندازي گروهبان يكم مسعود يوسف‌خاني و سرباز وظيفه علي گوهري مورد اصابت گلوله واقع و به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.

شيخ‌زاده با بيان اينكه ضاربين پس از ارتكاب جرم با استفاده از تاريكي از مسير رودخانه متواري شده‌اند، تصريح كرد: تحقيقات گسترده‌اي براي شناسايي اشرار مسلح و دستگيري آنان آغاز شده و تعدادي مظنون دستگير شدند و هم اكنون موضوع در دست بررسي است هر چند كه اين گونه حوادث مربوط به استان سيستان و بلوچستان نيست و هراز چند گاهي در نقاط مختلف كشور شاهد اتفاقات تلخ از اين دست هستيم.

معاون سياسي امنيتي استانداري سيستان و بلوچستان همچنين تصريح كرد: به منظور بررسي ابعاد قضيه و شناسايي ضاربين جلسه شوراي تامين شهرستان سرباز تشكيل شده و انشاءالله با همياري معتمدين و مردم عاملين دستگير خواهند شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه نماينده سيستان و بلوچستان در مجلس شوراي اسلامي نسبت به تامين امنيت منطقه سيستان و بلوچستان انتقاد دارند، گفت:‌ وضعيت امنيت استان به نسبت نرم‌هاي كشوري كه به صورت فصلي براساس اتفاقات و وقايع ضدامنيتي كه در كل كشور حادث مي‌شود در رتبه قابل قبولي قرار دارد و در اين راستا در بين ۳۱ استان كشور در رتبه‌هاي مياني جدول قرار داريم و تاكيد مي‌كنم كه وضعيت امنيتي در استان روند مناسب و رو به رشدي را طي مي‌كند.

شيخ‌زاده در خصوص تمهيدات انديشيده شده براي جلوگيري از فعاليت تروريستي در سطح استان اظهار داشت: بيش از سه سال است كه شبانه‌روزي و همه‌جانبه تلاش مي‌كنيم و سازمان‌ها و ارگان‌هاي امنيتي و اطلاعاتي، نظامي و انتظامي امنيت نسبي را به مردم استان هديه مي‌دهند.

معاون سياسي امنيتي استانداري سيستان و بلوچستان با بيان اينكه گروهك‌هاي معاند و اشرار در تلاشند تا اوضاع را به نفع خود رقم زنند و اقدامات كوري را در اين راستا در استان انجام مي‌دهند، خاطرنشان كرد: انشاءالله به زودي كساني كه قصد برهم زدن امنيت استان را دارند به سزاي اعمال ننگين‌شان خواهند رسيد و به ياري پروردگار و هوشياري مردم و كمك معتمدين و بسيج مردمي و عشايري كمتر شاهد اينگونه وقايع در آينده باشيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها