يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۹۰۶۶۵
زمان انتشار: ۰۰:۱۳     ۱۵ آبان ۱۳۹۱
طرح سئوال از رئیس جمهور با ابهامات فراوانش امروز در جلسه علنی مجلس قرائت شد و بار دیگر فضای مجلس را متشنج نمود.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، بنابر روحایتی که مردم و نخبگان از دکتر احمدی نژاد سراغ دارند؛ بعید نیست که رئیس جمهور از طرح سئوال از خود در مجلس شدیدا استقبال کند.

احمدی نژاد اصولا نمی تواند در مقابل مخالفان خود افشاگرانه و صریح صحبت نکند و همواره سعی کرده تا از هر موقعیتی که علیه او فراهم می شود؛ بیشترین استفاده را برای زمین گیر کردن منتقدان مخالفش بعمل آورد.

آقای رئیس جمهور وقتی بخواهد حرفی را بزند و یا کاری را بکند؛ قطعا از آن صرف نظر نمی کند ولو اینکه همه یکصدا بگویند " به مصلحت نیست" و این روحیات بعضا دردسر ساز بوده است.



حال مجلسی ها امروز موقعیتی دیگر را برای رئیس جمهور فراهم کردند تا این بار در فاصله زمان زیادی قبل از چهارشنبه سوری، صدای ترقه از مجلس بگوش برسد. صداهایی که هر کدام شان در شرایط فعلی و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می تواند برای کشور سمی مهلک باشد و تا مدتها فکر و ذهن نخبگان و مردم را بخود مشغول کند و دست مایه سوء استفاده دشمنان نظام و انقلاب را فراهم کند. موضوعی که برخی از نمایندگان شاخص مجلس از جمله حداد عادل و دکتر زارعی را مجبور به رایزنی با نمایندگان کرد اما انگار نتیجه ای در بر نداشت.

حال باید از نمایندگان مجلس پرسید که با طرح چنین مباحثی در سال آخر دولت به دنبال چه دست آوردی هستند و سعی در تغییر کدام رویه را دارند که در این ماه های آخر دولت دهم بتواند گره ای از کار مردم و کشور بگشاید؟!

آیا بعد از فرمایشات مکرر و اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت قوا و صرف نظر کردن از دامن زدن به اختلافات و همچنین اولویت های فراوانی که پیگیری هر کدام شان از سوی مجلس می تواند گره ای اساسی از کار و مشکلات مردم و کشور بردارد؛ بهتر نیست که نمایندگان مجلس از طرح چنین مباحث بی حاصلی صرف نظر کنند. مسائلی که نه تنها احمدی نژاد را به راه مورد نظر برخی نمایندگان باز نخواهد گرداند بلکه بار دیگر آرامش نخبگان کشور را بهم خواهد ریخت.

گفتنی است؛ دومین طرح سؤال از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، امروز صبح با 77 امضا در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد.
 
علیرضا منادی، نماینده مردم تبریز در مجلس، طرح سؤال از رئیس جمهور را قرائت و اعلام کرد که سؤال از رئیس جمهور امروز به محمود احمدی‌نژاد ارائه خواهد شد.

در ابتدای جلسه امروز مجلس، غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس همراه با برخی دیگر از اعضای شاخص این فراکسیون رایزنی هایی را با نمایندگان حامی طرح سؤال از رئیس جمهور، صورت دادند تا شاید آنان را منصرف کنند.

رایزنی هایی که البته روشن شد نتیجه ای در بر نداشته است و لابی گسترده حامیان اصلی طرح سوال از رئیس جمهور قدرتمندتر از ظاهر آن است.

برخی اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس تهدید کرده بودند در صورت اعلام وصول سئوال از رئیس جمهور صحن علنی را ترک می کنند. البته اعضای این فراکسیون در مشورت با رئیس فراکسیون از این اقدام منصرف شدند.

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از این علت مخالفت ها با طرح سئوال از رئیس جمهور را عنوان و تاکید کرده، "پاسخ های خلاف منافع ملی به سوالات نمایندگان و پیشگیری از بروز تنش های سیاسی در جامعه و تبعا بازار ارز" علت این مخالفت هاست.

کوچک زاده در تذکری گفت: از محتوای فرمایشات رهبری اینگونه برداشت می شود که ایشان با طرح سوال از رئیس جمهور مخالف هستند.

همچنین زارعی در مجلس اعلام کرد که فراکسیون اصولگرایان بیانیه داده و 40 امضا از 102 امضای این طرح پس گرفته شد. بنا بر این تعداد امضا حد نصاب ندارد.

در ادامه برخی از نمایندگان همچون علیرضا زاکانی، سالک، زارعی و جواد کریمی قدوسی در گوشه ای از صحن مجلس گرد هم آمده و در خصوص این موضوع رایزنی کردند. سپس ابوترابی نایب رئیس اول مجلس هم به جمع آنها پیوست و با آنها گفتگو کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در واکنش به نمایندگان مخالف گفت: مقام معظم رهبری هیچ دستوری در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور به مجلس نداده و هر کس مجلس را ترک کند خلاف آیین نامه عمل کرده است.

به گزارش بولتن، لاریجانی سپس به نمایندگان مخالف این طرح گفت: شما حق ندارید مجلس را ترک کنید. شما از مجلس حقوق می گیرد باید سر جایتان بنشینید و کار کنید.

در هر حال با توجه به اینکه طرح سوال امروز در صحن مجلس رسماً قرائت شد ظرف 48 ساعت چاپ و در اختیار نمایندگان قرار می گیرد و سپس برای رئیس جمهور ارسال می شود. رئیس جمهور نیز یک ماه فرصت دارد با حضور در صحن به این طرح پاسخ دهد.

متن کامل این سوال به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهور محترم

با سلام و تحیت، همان طور که مستحضر هستید، از اسفند ماه 1390 تا امروز، خصوصا در شهریور ماه و نیمه اول مهرماه 1391، قیمت ارز خارجی نوسان زیادی داشته که باعث کاهش شدید ارزش پول ملی گردیده است، به طوری که پس از خودداری یک ماهه بانک مرکزی از تزریق ارز به بازار، در روز سه شنبه 21/6/91 دلار هنگام صبح 2200 تومان، ظهر 2500 تومان و شب 2700 تومان قیمت گذاری شد و در روز 11/7/91 نیز به نزدیک 4000 تومان رسید. این امر باعث افزایش شاخص تورم توام با رکود اقتصادی شده و فعالان اقتصادی را از برنامه ریزی برای کار خود بازداشته است.

نظر به این که وزیر امور اقتصادی و دارایی خود را از نظر حقوقی پاسخگوی مسائل ارزی نمی داند و رئیس کل بانک مرکزی نیز از حضور در مجلس خودداری ورزید و به طور کلی مسئولان اقتصادی کشور تلویحا نشانی جناب عالی را به عنوان تصمیم گیر اصلی می دهند و از طرفی مطابق قانون پولی و بانکی کشور مسئول تنظیم و اجرای سیاست ها و مقررات مربوط به معاملات ارزی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و طبق بند (5) ماده (10) قانون برنامه چهارم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور ریاست مجمع بانک مرکزی بر عهده رئیس جمهور قرار گرفته و همچنین تمام مصوبات شورای پول و اعتبار، کمیسیون اقتصادی دولت و کار گروه ویژه تحریم باید به تایید جناب عالی برسد، مستدعی است درباره علت تعلل دولت در تصمیم‌گیری در خصوص تنظیم بازار ارز و رهاسازی آن در مدت مذکور توضیح بفرمایید.

درچنین شرایطی که موجودی ارز خارجی کشور باید با رعایت دقیق اولویت ها تخصیص یابد چرا کارهایی برخلاف این تدبیر صورت گرفته است؟ مثلا در شش ماه اول سال 91 ، مطابق اسناد گمرک، تعداد 15700 خودروی خارجی با ارز مرجع وارد شده است و یا در اثر سخت‌گیری در تعیین قیمت تضمینی خرید گندم و صرف نکردن این قیمت برای کشاورزان، بخشی از گندم تولیدی به صورت خوراک دام مصرف شده و بخشی نیز به کشورهای همسایه قاچاق گردیده است و در نتیجه دولت 5/2 میلیارد دلار صرف واردات گندم کرده است. آیا این قبیل کارها با اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر انقلاب سازگار است؟

گزارش بی باک از پاسخگویی قبلی رئیس جمهور در مجلس

رئیس جمهور با طعنه به یکی از نمایندگانی که از طراحان این سئوالات بود‎؛ گفت: سؤالات خیلی سخت نبود. به نظرم طراح سؤال از همان‌هایی بود که با شاسی فوق لیسانسش را گرفته است. اگر با خود ما مشورت می‌کردید، سؤال‌های بهتری می‌شد مطرح کرد. اما حالا شوخی کردیم و گذشت و پاسخ دادیم.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک؛ دکتر احمدی نژاد همچنین با اشاره به اینکه ما خدا را شاکریم که چند نهاد ناظر بر دولت هستند، اظهار داشت: خود مجلس عزیز، قوه قضائیه، دیوان محاسبات، دیوان عدالت و بازرسی کل،‌ کمیسیون اصل 90 و الی ماشاءالله هستند نهادهایی که بر دولت نظارت می‌کنند اما ما خدا را شکر می‌کنیم که تا الان یک مورد تخلف مهم از دولت اثبات نشده است.

 

رئیس جمهور خطاب به نمایندگان مجلس با اشاره به ریخت و پاشهایی که در برخی شهرداریها انجام می شود؛ با طرح سؤالی مبنی بر اینکه شده است که به بقیه دستگاه‌ها سری بزنید و ببینید چه خبر است همانطور که برای دولت انجام می‌دهید؟ تصریح کرد: یک سری به شهرداری‌ها بزنید بالاخره این همه کمک شده، ببینید کجا خرج کرده‌اند و بودجه‌شان چقدر است.

احمدی‌نژاد در ادامه افزود: نظارت می‌کنید ما هم دست شما را می‌بوسیم و همکاری می‌کنیم و هر جا گفته‌اید ما با شما همراهی کرده‌ایم. البته بنده شوخی می‌کنم دولت باید برای شکایت از شما باید به خود شما شکایت کند.

وی با تاکید بر اینکه بنده شهادت می‌دهم مجلس از همه ظرفیت‌های قانونی و بعضا فراقانونی برای کنترل دولت استفاده کرده است. برای اینکه نظرات خودش را در حوزه اجرا اعمال کند، یادآور شد: وقت ملت و کشور با ارزش است، عزیزان من، ما باید با هم کشور را اداره کنیم، این مسئولیت‌هایی که در اختیار من و شماست، یک فرصت خدمت است.

رئیس جمهور تاکید کرد: دسته بازی‌ها، باند بازی‌ها و گروه‌ بازی‌ها تا جایی که بازی است، خوب است. اما اگر قرار شد در مسائل کشور اثر بگذارد، باید دورش را خط بکشیم.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ما متعهدیم که اخلاق را رعایت کنیم، گفت: روزها خواهد گذشت مبادا فرصت خدمت خدای ناکرده برای تثبیت قدرت استفاده شود.

وی افزود: توصیه مقام معظم رهبری همیشه بر همدلی و همراهی بوده است.

رئیس جمهور در قسمت پایانی سخنان خود نیز با تاکید بر اینکه از همه و خودمان برای پاسخگویی استفاده نکردیم و آقای مطهری توصیه کردند که کوتاه سخن بگویید که می‌گوییم چشم، خاطرنشان کرد: این جلسه برای این بود که هم یک مقداری شاد باشیم و هم برخی مسائل گفته شود.

احمدی‌نژاد ابراز داشت: این سؤالاتی که برای ما مطرح کردید، سؤالات امتحانی بود ولی خیلی سخت نبود. به  نظرم طراح سؤال از همان‌هایی بود که با شاسی فوق لیسانسش را گرفته است. اگر با خود ما مشورت می‌کردید، سؤال‌های بهتری می‌شد مطرح کرد. اما حالا شوخی کردیم و گذشت و پاسخ دادیم.

وی گفت: انصاف داشته باشید حالا که می‌خواهید نمره بدهید، خوب نمره بدهید ما همه سؤالات را به طور کامل پاسخ دادیم و یک مشت مطلب اضافه هم نوشتیم. انصافا یک ذره از 20 کمتر بدهید، بی‌معرفتی و نامردی است.

رئیس جمهور در پایان عید را پیشاپیش به همه نمایندگان مجلس تبریک گفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها