يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۹۰۷۰۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۱۶ آبان ۱۳۹۱
پایگاه ۵۹۸ منتشر می کند:
صحنه هجو و البته اعصاب خرد کن ورود جنازه نوجوان شهید به خانه اش که با شعار دادن تمسخرآمیز «این گل پرپر از کجا آمده؟ از سفر کرببلا آمده» و سینه زنی خنده دار جمعیت، تباکی مصنوعی پدر، جیغ های زنانه که کپی تمسخر گریه در خنده بازار است، عمامه چپکی روحانی و چهره کریه او، نهایتاً به صحنه بی رحمانه باز کردن کفن نوجوان شهید توسط مادر و بغل کردن او به مدت حدود 15 ثانیه ختم می شود. این مادر نه تنها در آنجا هیچ حس معنوی و حتی گریه ای ندارد، بلکه چندی بعد، از مرگ پسرش دیوانه شده و وقتی به تیمارستان برده می شود ...
سرویس نقد رسانه 598  - روز گذشته پایگاه خبری «رجانیوز» با درج مطلب جامعی اقدام به انتشار داستان فیلم «یک خانواده محترم» نمود. در آن مطلب به اهم نکات داستان اشاره شده بود و بدلیل پرهیز از اطاله، برخی نکات ذکر نگردید. پایگاه 598 برای روشن تر شدن افکار عمومی و بدلیل عدم اکران این فیلم و تلاش سازنده برای اکران نسخه سانسور شده، نکات دیگری را همراه با برخی قسمت های فیلم منتشر می نماید.

داستان فیلم در مورد فردی به نام آرش است که پس از سالها به ایران بازگشته و با کشوری کاملاً ویرانه مواجه می شود. ویران همانند خانواده اش که پدر خشکه مذهبی حرام خور و انقلابی‌نِمایش برای او رقم زده.

«پدر» که مهرداد ضیائی با ریشی پُرپشت نقش آن را ایفا می کند، جمعاً حدود 8 حضور در فیلم دارد که آن را نه شخصیت و نه حتی تیپ می توان دانست و تنها بازیگری استخدامی است که انقلابیون را به لجن بکشد. کل حضور او این صحنه ها است:

  1. صحنه توزیع ارزاق کوپنی و اعلام تمام شدن برنج به مردم
  2. بلافاصله حضورش در انبار پر از برنج و چَک زدن به دو فرزند خردسالش بدلیل پاره شدن کیسه ها (بلافاصله به چهره امام در حال سخنرانی کات می خورد)
  3. صحنه ای که در خانه دراز کشیده و سر همسرش فریاد می کشد که ساکت شود تا صحبت های امام را گوش کند
  4. صحنه ای که با خانواده اش به زیرزمین پناه می برد و آنها می بینند کلی ارزاق دولتی دزدیده و انبار کرده و وقتی همسرش اعتراض می کند، با او درگیر می شود. پسرش جلو می آید، شروع به کتک زدنش می کند
  5. چند فریم از گرفتن مصنوعی دستش جلوی صورت بدلیل شهادت فرزند نوجوان
  6. صحنه شکستن شیشه حمام برای بردن همسرش به تیمارستان و فریاد همسرش که «به من دست نزن حروم خور»
  7. صحنه کتک زدن دیوانه وار پسرش
  8. صحنه جدا کردن خشن پسر خردسالش از دوست دختر خردسالش که از او عکس گرفته و او را بوسیده

اینها گزیده صحنه های بد حضور مهرداد ضیائی در فیلم نیستند، کل حضورش هستند. حال فکر می کنید پسرش بعد فوت او چه می کند؟ لباس های او را روی تخت پهن کرده و جای سرش، قرآنی روی رحل قرار می دهد...

از زن مذهبی فیلم (زهره) که پریوش نظریه نقشش را ایفا می کند، این چند صحنه را داریم:

  1. هنگام ورود آرش به خانه، دمپایی هایی را در داخل خانه می بینیم که به گفته پسر زن، بدلیل حساسیت مادرش بر نجس و پاکی باید پوشیده شود
  2. در بدو ورود آرش (که با او صمیمی حرف می زند) سفت خود را با چادر پوشانده
  3. سر میز غذا، تک برنج هایی که روی سفره ریخته را بیمارگونه جمع می کند (که باعث نگاه متحیرانه برادر شوهرش می شود)
  4. در آشپزخانه مشغول سابیدن پشت سر هم یک موزائیک است و آب شلنگ با فشار باز است و دوربین چند ثانیه از آن تصویر بسته می گیرد (مقایسه کنید با صحنه برنج جمع کردن)
  5.  آرش (برادر شوهرش) از او لیوان آب می خواهد؛ متوجه نمی شود، آرش می خواهد پا به آشپزخانه بگذارد که با ممانعت او مواجه می شود. او دمپایی هایش را با شلنگ می شورد و جای پایش را آب می گیرد.
  6. وقتی می خواهد به او آب دهد، لیوان را به اندازه چند بار پر می کند و می گذارد آب از آن چند ثانیه ای سرریز شود
  7. شب با صدای بلند نوار، قرآن می خواند. بطوریکه آرش و فرزندش بیدار می شوند.
  8. آرش به او می گوید فرزندان خوبی داری، پاسخ می دهد «خدا از سر گناهانشان بگذرد»
  9. پسرش بیدار می شود و می آید درحالیکه صدای قرآن پخش است به او می گوید «دوباره قرصات رو نخوردی؟ پاشو برو بخواب» و قرآن را خاموش می کند
  10. در فلش بکی می بینیم همسر فعلی اش در نوجوانی او را روی کولش گذاشته و درحالیکه جیغ می زد، به زیرزمین می برد
  11. در آخرین حضورش، شب دیروقت به خانه می آید که مورد سوال پسرش قرار می گیرد. سپس به او فحش کثیفی می دهد
  12. وقتی آرش را به زندان انداختند، جلوی در زندان درخواست آزادی او را می کند که در نمایی از بالا دیده می شود

اینها هم گزیده حضور پریوش نظریه در فیلم نیستند و کل صحنه هایی است که او بعنوان زن مذهبی داستان در آنها حضور دارد.

کل مسئولینی که در این فیلم به تصویر کشیده می شوند اینها هستند:

  1. کارمند اداره گذرنامه که با ترشرویی به آرش می گوید کارش انجام نمی شود و وقتی زیاد اسرار می کند، می گوید سیستم قطع شده.
  2. مسئول همان اداره که وقتی آرش را به دفترش می برد، به او می گوید «عقلت کم بود به ایران برگشتی؟»
  3. رئیس دانشگاه در شیراز که قیافه و طرز صحبت کردنش به عقب مانده ها می ماند و در کلاس ها دوربین نصب کرده و بخاطر پخش مستندی درباره جنگ، آرش را مؤاخذه می کند.
  4. یکی از مسئولین دانشگاه که جلوی پخش جزوه درسی آرش را می گیرد.
  5. چهار نفر از مسئولین اطلاعات که با کتک و تجاوز جنسی، آرش را به زندان می اندازند.
  6. دو پلیس که بدلیل حرکت روی خط سرعت، ماشین را متوقف می کنند.
  7.  برادر زاده جوان آرش که از مسئولین رده بالای زندان اوین است. آرش را بازی می دهد و با پدرش در تلکه کردن آرش همکاری می کند و دستور گرفتن و کتک زدن و زندان انداختن آرش را می دهد. او نهایتاً با همکاری پدرش، دستور قتل وکیل پدربزرگش را که وصیت نامه اش را داشت همراه با همسرش صادر می کند. او انحراف جنسی دارد و عکس های موبایل خواهرش را در گوشی اش ریخته که با اعتراض او مواجه می شود. از دیالوگ «خدا از گناهانشان بگذرد» مادر به نظر می رسد که ایندو رابطه جنسی با یکدیگر داشته باشند.
  8. جعفر (برادر آرش) که در نوجوانی به همسر فعلی اش (همان زن مذهبی) تجاوز کرده و الآن جدای از آنها زندگی می کند و شرکتش در تمام قاره های جهان شعبه دارد. او دکترای تقلبی گرفته و به دروغ خود را جانباز جا زده. (البته دقیقاً مشخص نمی شود که او مسئول نظام است یا خیر؛ ولی قطعاً ارتباط تنگاتنگی با حکومت دارد). نقش او را «مهران احمدی» بازی می کند.

اینها هم گزیده ای از چهره مسئولین نظام در این فیلم نیستند و همانطورکه یک نفر انسان سالم در کل فیلم مشاهده نمی شود، مسئولین طبق معمول کثیف ترین ها هستند.

اما قلم هیچگاه نمی تواند توصیف کاملی از صحنه های گزینشی کارگردان از جنگ و نحوه تدوین آنها بدست دهد. سه فلاش بک به رزمندگان در فیلم می خورد (به اضافه صحنه ای دیگر):

  1. صحنه ای که امام مشغول سخنرانی و تحریک و تشویق به حضور در جنگ در بین مستمعینی تماماً نوجوان است و نگرانی و ترس در چهره آنها موج می زند. قضیه بدین منوال است که صحنه هایی که در اصل رزمندگان از شرمندگی از امام خود در شرف گریه بودند، به جای صحنه نگرانی آنها از جنگ جا خورده است.
  2. صحنه ای از چند صف از رزمندگان نوجوان که با نگرانی و احساس نا امیدی، مشغول خواندن گروهی دعای فرج هستند.
  3. صحنه فتح خرمشهر که با دیالوگ های هجو و ابلهانه گزارشگر (که گویا مونتاژ بوده و توسط فیلمساز نوشته و به آن اضافه شده) همراه می شود. صحنه هایی از خرابی و ویرانی و خیل مجروحان و کشته ها که با دیالوگ های حماسی همراه شده و مخاطب غربی را به خنده وا می دارد. در همین اثنا، چند سرباز عراقی از سنگرهایشان بیرون می آیند و یکی از آنها که دوربین روی آن زوم می کند، با التماس عکس امیرالمومنین را نشان می دهد و می گوید «من شیعه ام، من مسلمانم، من مرید علی هستم» تا جای هیچ شکی بر پوچ بودن هشت سال دفاع مقدس برای مخاطب باقی نماند.
  4. صحنه هجو و البته اعصاب خرد کن ورود جنازه نوجوان شهید به خانه اش که با شعار دادن تمسخرآمیز «این گل پرپر از کجا آمده؟ از سفر کرببلا آمده» و سینه زنی تمسخرآمیز جمعیت، تباکی مصنوعی پدر، جیغ های زنانه که کپی تمسخر گریه در خنده بازار است، عمامه چپکی روحانی و چهره کریه او، نهایتاً به صحنه بی رحمانه باز کردن کفن نوجوان شهید توسط مادر و بغل کردن او به مدت حدود 15 ثانیه ختم می شود. این مادر نه تنها در آنجا هیچ حس معنوی و حتی گریه ای ندارد، بلکه چندی بعد، از مرگ پسرش دیوانه شده و وقتی به تیمارستان برده می شود، به محض ورود، با بی رحمی تمام کارگردان، جلوی پسر 5-6 ساله اش شوک مغزی داده می شود. تا جایی که او خود را خیس می کند.


این فیلم مزین می شود به تصویری از آرم الله جمهوری اسلامی که دورش را آتش فرا گرفته و چهره بدون عمامه امام وسط آن قرار دارد و بر درب محل توزیع ارزاق کوپنی نصب شده است.

بابک حمیدی (بازیگر نقش آرش) که اخیراً در مصاحبه ای با سایت خبرآنلاین، به دفاع از این فیلم پرداخته است، آن را «تصویر توی کما رفته ی چرک و چیل مسعود بخشی از تهران» توصیف می کند. او بطور کامل از نقش خود در این فیلم و تهیه کننده آن «محمد آفریده» دفاع می کند و معتقد است این فیلم به هیچ وجه به دفاع مقدس توهین نکرده و مخالفت ها علیه آن را «مغرضانه» می داند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸۳
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
ارسال نظرات
لطیف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۱۴۲
۲۳۴
به نظرمن باید مسولین سینمایی، بازیگران و عوامل این فیلم ممنوع فعالیت شوند تا درسی باشد برای دیگران
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
من نمیدونم ولی در این سکانس من حق رو به مسئول فرودگاه میدم چون داره وظیفه قانونی انجام میده و کار خوبی هم هست ,و واقعا مشکل از دکتره که بی تدبیری کرده....دیگه بقیه شو نمیدونم
یک رزمنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۱
وقتیکه دهنمکی، تئورسین گروه های چماقدار، فیلم سریالی در باره جنگ و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می سازه و همه چیز را به باد مسخره می گیره و تازه جایزه هم می گیره ، خوب معلومه دیگه که دیگران هم جرات کنند و هر چه دلشان خواست ببافند و بسازند.
وطن پرست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱
دوست من که میگی فیلم اخراجی ها هشت سال دفاع مقدس رو به باد مسخره میگیره.اگه اینطوری بود که موقع پخش این فیلم شبکه های اونور آب اونو تحریم نمی کردنند و میگفتن برین جدایی نادر از سیمین رو ببینید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
ناشناس اونجا اداره گذرنامه است نه فرودگاه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۲۰۶
۱۸۵
آيا نبايد عليه عوامل اين فيلم و مديراني که عامل ساخت آن بوده اند اعلام جرم کرد؟
همين؟! هرکس به سادگي با پول ملت به مردم و اعتقاداتشان توهين کند و بعد شتر ديدي نديدي؟!
پاسخ
توتو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۲۹۱
۳۲۰
خیلی فیلم قشنگیه
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
اینکه شما فکرکنی چی قشنگه و چی زشته نگاه میکنه به اینکه شما مطلوبیت های ذهنت چی باشه..مثلاً طبق نظر خودتون مطلوبیت ذهن شما تحقیر شدنه....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
++++++ این همه مثبت دادم منفیهاتو بپوشونه ... ایول
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۱
من به این جواب منفی میدم. چون معتقدم سیاه نمایی از وضعیت موجود باعث بیشتر از بین رفتن پرده ها و حرمت ها بشه. اما فیلم رو محکوم نمیکنم. من به آزادی بیان اعتقاد عمیقی دارم و معتقدم تا ما یاد نگیریم به اعتقادات هم گوش کنیم هیچ چیز اصلاح نمیشه.
mostafa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۲۵۰
۱۸۷
بي ابرو ها كارتون به جايي رسيده جنگو مسخره ميكنين
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
توهین نکن آقای "محترم" !!!!!!!
مصطفی زارعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۱۴۴
۱۷۸
اکثریت بازیگرای این مملکت خودفروخته و کثیف هستن
با احترام تام به امثال پرویزپرستویی و جمشید مشایخی
پاسخ
اندی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
منظورت پرویز پرستویی تو فیلم مارمولک هست؟؟؟!!!!
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۵۶
۱۵۶
توهین بس بزرگی ست.....سیاه نمائی به معنای واقعی کلمه....اگر بدبختی و بی قانونی هم در جامعه وجود دارد مسبب آن همین سازندگان فیلم و طرفداران آن هستند. ولا غیر
پاسخ
یک کلام حرف حساب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
آقا وهاب همیشه میگن واقعیت تلخه!! الکی وضع اسف بار جامعه رو گردن کارگردان و بازیگران ننداز. چشم ها تو بازکن ببین از اول انقلاب تا حالا هرکی تونسته فتنه و مشکل حادی برای این ملت درست کنه اکثرا به نام دین و با ظاهری عارفانه بوده نمونه اش آقای خاوری مدیر عامل بانک ملی که الان در کانادا تشریف دارن.
نمونه دومش حاج آقای مدلل که اوضاع گوشت و مرغ یک مملکت رو به گند کشید. نمونه سومش که فعلا نمیشه اسم برد که اوضاع فولاد و آهن ایران رو به فاجعه تبدیل کرده. نمونه چهارم جناب آقای بهمنی ریس بانک مرکزی که با همدستاش بازار ارز و طلای مملکت رو به انفجار اقتصادی و تورم لجام گسیخته تبدیل کرده. و ... پس بدان " تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها "
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
خطاب به "حرف حساب":
کارگردان و بازیگر جزء سازندگان فیلم هستند.ولی من عرض کردم سازندگان و"طرفداران"که این طرفداران همونائی رو شامل میشه که شما اسم بردی.هر کسی که خیر نظام رو بخواد با این فیلم مخالفه.پس کسائی که شما اسم بردی خیر نظامو نمیخوان و میشن مئافق با فیلم مذکور..منم با شما موافقم ولی حرفمو طور دیگه ای زدم.ازینکه گفتین چشامو باز کنم هم ممنون.چشششششم برادر
ناشناس
SWEDEN
۱۳:۲۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۳۸
۱۱۶
آیا همه این جزییات را فیلمانه نویس نوشته و یا کارگردان سر صحنه خودش تغییراتی در فیلمنامه داده است؟
باید همه زوایای این مساله از ممیزی ارشاد تا فلیمبرداری و مونتاژ مشخص شود.اگر به راستی از روز اول فیلمنامه با چنین جزییات شرم آوری تنظیم شده و پروانه ساخت گرفته است باید علاوه بر توبیخ و اخراج بررس و ممیزین فیلمنامه وزیر ارشاد هم استعفا دهد و یا در صورت عدم استعفا برکنار یا استیضاح شود. اگر هم فیلمنامه مشکلی نداشته و کارگردان چنین فضاحتی را ببار آورده باید برای همیشه از حقوق فیلمسازی محروم شود و ضمنا مورد برخورد قضایی قرار گیرد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۵۰
۱۱۹
خودشون انحرافات جنسی دارند که تموم فیلماشون به انحرافات جنسی می پردازه.
پاسخ
آیت الله فرهادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۶۴
۱۳۴
من واقعا متاسفم .که امنیت و ناموسی که داریم مدیون خون شهداست بعد یه انسانهایی از خدا بی خبر میان این طور اهانت میکنن
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۳۴
۱۰۸
همه درد ما تا حالا این بود که چرا سینما در خدمت انقلاب نیست...
اما الان درد اینه که چرا سینما در مقابل انقلاب قرار گرفته..!؟

ما که از روی هر چیز و هر کس که در مقابل انقلاب اسلامیمان قرار گرفت گذشتیم، چرا حالا از روی سینما نمی گذریم؟؟؟
پاسخ
آرشاوین
UNITED STATES
۱۵:۲۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۱۶۷
۵۵
به نظرم کلا سینما و موسیقی و تئاترو هنر را تعطیل کنید تا خیالتون راحت بشه .ما هم بشیم مثل جماعت طالبان.گرچه با این نوع نظر دادنها دست کمی از اونا نداریم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
آخه هر چرت و پرتی رو نمیشه به اسم هنر به مردم معرفی کرد آرشاوین جوووووووووووووون
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
مثل آدم فیلم بسازن و مثل آدم انتقاد کنن! ببینیم کی مانع میشه!
مهم اینه که اینا هدفشون انتقاد نیست. اینا فقط می خوان تخریب کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
از گشت ارشاد که مطلوب نیمی از جامعه ایران نیست انتقاد می کنند اونوقت 200 - 300 نفر آدم میارن جلوی ارشاد و فیلم میکشن پایین
محمد رضا گلزار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۱۰۲
۳۴
در جواب به دوست عزیزم آقای مصطفی زارعی باید بگم اگه اینقدر پوچی که با بد و بیراه به دیگران راحت و خنک میشی بگو ما به نظر شما کاری ندارم. من امروز همین جوری اومدم تواین سایت! ولی ای کاش نمی اومدم. حقیقت سخته و مطمئن باش اون چیزی نیست که به تو گقتن. به امید دیدار
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
گلزار واقعا خودتی!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
نه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۱۲۳
۳۸
فیلم بسیار خوبی هم است هر که بدش میاد نبینه
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
خوشت میاد تحقیر بشی؟ چه بی شخصیت!
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
اگه به چند تا از عزیزات توهین بشه واقعاً چشتو میبندی....؟ پس فرق میان تو و یک کبک چیست؟بگووووووو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۶۷
۶
به نظر من هم جمع بستن همه آدمها كار بديه ،در همه قشر ها و صنف ها همه جور آدم داريم ، وبا كار بد چند نفر نبايد همه رو با هم بسوزونيم و جمع ببنديم
پاسخ
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۲۷
۹۷
کارکاتوریست روزنامه شرق فقط یک کارکاتور توهین آمیز کشید چه بلاهایی که بر سرش نیومد البته حقش بود کسی معترض نیست اما تو این فیلم که سراسرش توهین به هرچیزی که اسمش رو بگزاریم هست و انوقت کارگردانش راحت داره تو خیابان ها تهران رانندگی میکنه و انگار هیچ اتفاقی نیافتاده آیا این عدالت است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
۳۰
۱۲
خدا دشمن اسلام ومسلمین را نابود کند.
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۹:۰۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
۱۱۴
۱۸
خب این سکانسی که گذاشتین که همش حق و حقیقت بود...حالا بقیه اش هم خودمون میبینیم قضاوت میکنیم ...نیازی به نقد پیش از تماشا نیست
پاسخ
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
۲۲
۹۸
بابا یکی جلوی این بیماران روانی رو بگیره که فیلم نسازند! این حق ماست که وقتی میریم سینما پول می دیم فیلم خوب ببینیم. این چرت و پرت ها چیه؟ طرف انحرافات ذهنی خودش رو تبدیل کرده به فیلم به خورد مخاطب میده. عجبا!!!!!!
پاسخ
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
خب نرو سینما داداش من. حیفه پول نیست؟ من که ترجیح میدم توی این اوضاع اقتصادی با اون پول یه شونه تخم مرغ بگیرم ببرم خونه بزنم به بدن.
غلام شیشلول بند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
۴۲
۱۱
من مونددم هر فیلمی میسازن ، هر کی هر کارری میکنه این سایت مخالفه
شده عین مسعود فراستی که با بدنیا اومدن خودشم مخالفه
پاسخ
هفت تیرکش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
شیشلول بند جان، فیلم خوب بسازند، کسی مخالفت نمی کنه. آخه این فیلما کجاش دیدن داره
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
۱۶
۳۷
کارگردان ونویسنده این فیلم باید به محاکمه کشیده شوند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
۳۱
۱۵
خدا کنه اونی که شما میگید باشه میترسم مثل قضیه کاریکاتور شرق فقط توهم یه عده ای باشه
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۲۶
۸
هنرپیشه ها که امروزه اسمشان را هنرمند گذاشته اند!!! مثل آچار فرانسه می مانندکه هیچ اختیاری از خودشان ندارند"البته به خاطر پول" و کارگردان هرگونه و هراندازه که بخواهد آنان را شل و سفت میکند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۳۸
۷
حقیقت مثل ته خیار میمونه تلخه.
پاسخ
Mihajlovic
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۴۰
۳
داداش درد اينا كه به اصطلاح شما مفسد فيل عرض اند اينه كه مردان واقعي رفتند و شهيد شدن يه عده از خدا بيخبر نجس روي اجساد اونا وايسادن و اقاي جنگ شدن الانم دارن مردم و ميچاپن الانم اگر همون مردا زنده بودن حتم داشته باش داشتن تو حياط زندان اوين لباس ميشستند
پاسخ
بی طرف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۳۲
۴
اینهایی که نظر دادن اصلا فیلمو ندیدن و یکطرفه قضاوت می کنند ای کاش فیلمو می دیدیم و بعد قضاوت می کردیم
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۳۶
۱۱
من نمی دونم چرا هر چیزی که به مزاق آقایان خوش میاد به به و چه چه می کنند ولی واقعیت ها رو تو جامعه نمی بینند ووقتی هم واقعیتها به صورتی نمایش داده می شه به قبای آقایان بر می خوره صحبت
پاسخ
ونوس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۱۲
۳۵
بايد با عوامل وبازيگران اين فيلم برخورد بشه تا كسي جرات نكنه ازين چرنديات بسازه
پاسخ
محمد امیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۱۵
۳۲
سلام دلمان ترکید از همه توهینها وافتراها وفحاشیهای گروهی لاابالی که نه دین می شناسند و نه خدا.
با پول بیت المال با پول بچه های شیعه با پول تهیدستان مستضعف هم برای خود کاخ می سازند و هم دل شیعه را در کشور خودش خون می کنند .
خداوندا آنان را بخاطر تمسخرشان مورد عذاب قرار بفرما.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۳۵
۰
آقا مردم دوست دارن فیلم های واقعی رو ببینن. تحمل کنید دیگه. ما هم این 34 سال فیلمهای غیرواقعی و سفارشی تون رو تحمل کردیم. شما هم چند روز دندون رو جگر خون شده ات بذار.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۰
۲۶
اگر سوپری محله خلافی بکنه مثلا گرانفروشی ، جریمه میشه و مغازش پلمپ میشه ولی معلوم نیست چرا کسی با این کارگردانها و بازیگرا و ... برخوردی نمیکنه!
پاسخ
ناشناس
MALAYSIA
۱۳:۴۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۵۱
۱۶
حالا یکی پیدا شده بعد سی سال که داره واقعیت های جنگ رو میگه چرا بهتون بر خورده؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
پیداست از خدا نمی ترسی و مرگ و قیامت را فراموش کرده ای
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۲۸
۱۰
کارگردان های ما هم خوب یاد گرفتن چجوری فیلم بسازن تا تو جشنواره های غربی راهشون بدن .
امیدوارم یه استخونی هم بهشون بدن تا ارزش این همه وفاداری را داشته باشد
پاسخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
۲
۱۲
واقعا اینا کین دیگه همه چیزو مسخره گرفتن،این به خاطر اینه که کسی نیست روی این جور فیلما نظارت داشته باشه اینا هم راحت به خودشون اجازه میدن به نظام وامام توهین کنن
پاسخ
pari
UNITED STATES
۰۸:۳۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۲
۱۲
خدا انشالله اگر قابل اصلاح نیستند نابود کند کسانی را که به مملکت اسلامیمان و شهدای گرانقدرمان توهین می کند. امنیت و عزتی که در جهان داریم از وجود شهدا، دانشمندان و مسئولین متعهدمان است که خداوند بر توفیقاتشان بیفزاید. التماس دعا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۱
۱
۴
اتفاقی اومدم. این بده که خیلی ها به تبع عده دیگری فحش میدن. اینکه کارگردان فیلم و تهیه کننده قصد توهین داشتند جای شکی نیست. اینکه فیلم در موقع ساخت تغییر کرده هم جای شک نداره.اما اینکه بگیم بازیگران و عوامل سینمای ایران همگی آدمهای آنچنانی هستند انصافا از دین وتقوای الهای به دوره. من هم یکی از اهالی همین سنما هستم که با این فیلم مخالفم.متدینم.جنگ رفته ام.جانبازم اما سینما شغل و آبروی من است. آیا اگر یک فرد منافق در کسوت یک روحانی کار خلافی بکند باید گفت همه روحانیت بد است.نه باید گفت این آدم بد لباس روحانی پوشیده است. شما را به خدا هتاکی نکنید. بچه های سینما اکثرا اهل دردند. تصور نکنید در خانه های آنچنانی زندگی میکنند و اموال زیادی دارند و با نظام مشکل دارند. نه ... همه آنها بغیر از عده قلیلی عشقشان ایران است. باید از نزدیک با آنها زندگی کنید تا بدانید برای ایران و ایرانی جان میدهند. بماند که عده ای آب به آسیاب دشمن میریزند. فحاشی به اهالی سینما حق الناس است. مراقب باشید
پاسخ
صفیره سرخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱
۱۵
۰
یاد سهراب به خیر
من الاقی دیدم ینجه را میفهمید.
در بیابان نصیحت گــــاوی دیدم سیر.
...
پاسخ
محمود الهویی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۰۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱
۴۶
۱
نکته ی جالب اینه که هیچ یک ازدوستان این فیلم رو ندیدن وشایدهرگز هم نبینن اما با یک مقاله ی این سایت فتوای دستگیری عوامل فیلم را میدهند. هموطن یاد بگیر قبل از قضاوت از همه چیز مطلع باشی و تفکر خود را تعطیل نکنی تا اجازه بدهی با یک مقاله شعورت را به بازی بگیرند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۱
۳۰
۱
با تصدیق حرف آقای محمود می خوام بگم زمانی می تونین راجع به فیلم نظر بدین که ببینینش و اطلاعاتی راجع به فیلم و نقد فیلم داشته باشین!!! هرکسی اینجا قاضی و نظر بده شده! بدبختی ما زا همینه که همه تو هرکاری که بلد هم نیستن دخالت می کنن!!! ضمنا شما اگه از این چیزا ندیدین یا چشتون رو بستین روش، ما دیدیم!!! خدا نکنه یکی تو این مملکت بگه روز تاریکه! همه جوگیر می شن می گن تاریکه، اصلا غلط کرده هر کی گفته روشنه، اعدامش کنین، ... همینه که متحجر موندیم دیگه!
پاسخ
someone
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۱
۲۹
۵
تو هر مملکتی یه سری مسائل است تو مملکت ما هم خیلی خیلی زیاد بوده آره ما هم از یه چیزایی ناراضی هستیم اما با اصولمون که مشکل نداریم
اسلام ،هشت دفاع مقدس،شهیدهای عزیزمون و...
ما با اینا مشکل نداریم و ازش دفاع میکنیم اگر آدم اعتراضی داره باید عین "آدم" وایسته بگه نه اینکه تمام مقدسات و اصول یه سری دیگه رو زیر پا بزاره...
در ضمن فکر نمی کنم اوضاع داخلی مملکت ما ربطی به کشورهای دیگه جهان داشته باشه که این فیلم که از پول خودمون هم ساخته شده نشون کشورهای دیگه داده بشه که چی؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۶:۱۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۱
۰
۵۷
نقد عالی، دستشون درد نکنه
پاسخ
املشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۱
۶۳
۱
این فیلم نیست یک واقعیته
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۱
۸
۴
زیبا بود..
پاسخ
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۷ - ۰۴ آذر ۱۳۹۱
۶۹
۰
به نظر من واقعیاتی که تو فیلم نمایش داده شده ممکنه خیلی ها رو آزار بده
راستی همون خیلیا هم مدام سنگ نظام رو به سینه میزنن!!! دوستان مملکت یعنی مردم و نظام در خدمت مردم هست. تنها جاییکه اهمیت نظام از مردم بیشتره فکر کنم اینجاست
راستی الان چند روز بود که "سیستم شهر ما قطع بود"
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۱
۰
۴۴
توهین به اسلام و نظام و هشت سال دفاع مقدس چیزی نیست که بشه در مقابلش سکوت کرد. باید با مشخص شه مسئولین چطور اجازه ساخت همچین اثر ضد انقلابی رو دادند و با آنها برخورد شه
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۱
۰
۵۴
همین چند تیکه رو که دیدم متوجه شدم فیلم غیر واقعیه!
این همه مدت تو این مملکت داریم هممون زندگی می کنیم،اما چیزی به این شکل دیگه ندیدیم،
تو این فیلم یعنی:
ایران هر اداره ای بره کارت رو راه نمی اندازن
پارتی بازی بی داد می کنه
مملکت بی قانونیه
بچه های حزب الله هیچی حالیشون نیست
و کلی چرت و پرت دیگه که والا ما تو ایران نمی گم ندیدیم ولی تک و توک می بینیم نه اینکه کلا مملکت اینطور باشه!!
پاسخ
ناشناس
GERMANY
۰۰:۲۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۱
پس چرا ما همه‌ش همین رو می‌بینیم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۰۹ آذر ۱۳۹۱
۶۹
۰
واقعا عجیبه انگار مسئولین نظام معصوم هستند همین مسئولین نظام هستند که همه نوع دزدی و غارت ثروت این مملکت انجام میدن نه مردم عادی
پاسخ
امير
UNITED STATES
۰۲:۵۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱
۷۴
۰
ترس برادر مركه. يه عده برادران جماق دار نظرات خودش و ميكن ولي قرار نيست به كسي تحميل شه. دوستان ريش دار ما از جي ميترسيد از ارزشهاتون كه بايمال شه؟ تو اين ارزشاتون جيزي در مورد احترام به نظر ديكران نيومده؟ اخوي كمراه سعي كن از شعورت استفاده كني جون به خاطره تعصب زياد ميري جهنم. خيلي دوست دارين الان منو بكشين و به بهشت برين نه؟
پاسخ
araz
UNITED STATES
۰۳:۱۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱
۷۶
۳
حالا یکی پیدا شده بعد سی سال که داره واقعیت های جنگ رو میگه چرا بهتون بر خورده؟
پاسخ
حاجی گرینف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۱
۱
۱
بابااینقدرمسایل مهمترازاین توجامعه زیاده که نادیده گرفته شدن.اینم یکیش
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱
۱۸
۲
درود بر رزمندگان اسلام.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱
۳۰
۰
دوستانی که قبل از دیدن فیلم شروع به صادر کردن حکم برای عوامل فیلم می کنید ، آیا اگر کسی شما را بدون اینکه بشناسد به شدت شما را نقد کرد ، چه جوابی برای این شخص دارید.
پاسخ
سیب سبز
GERMANY
۰۰:۳۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۱
۵۳
۱
ارزش‌هایی که بخواد با فیلم‌ساختن نابود بشه، همون بهتر که نابود بشه
پاسخ
hamed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۱
۴۰
۰
rasti alan gheymate dolar chande? tavarom alan chand darsade?
پاسخ
ویسی
UNITED STATES
۱۷:۴۱ - ۱۷ آذر ۱۳۹۱
۳۰
۳۹
صادق بودن گناهه ما از جنگ تا حالا کشور گلستانی داریم دزدی احتکار نداشتیم پیشرفت کردیم همه دنیا بدن ما بهشتی هستیم .در ضمن کارگردان از بچگی راستگو بود فکر کنم الان دشمن خدا شده
پاسخ
مهدی
UNITED STATES
۲۲:۰۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱
۱۲
۱۱
فیلم حقیقت رو میگه و حقیقت هم تلخه برادر.
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۰۱ دی ۱۳۹۱
۱
۴۳
شک ندارم دست پنهان آمریکا و اسرائیل و انگلیس در کا بوده. کی باید آقامون ظهور کنه تا به این آشغالها نشون بدیم قدرت واقعی کیه
پاسخ
هانیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۱
۴۰
۰
هنوز فیلم و ندیدم نظری نمیدم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۱
۰
۰
ع8ف6تفعغابثقبصسیبیثببلثلزقفبلتا4459854ئلفذد
پاسخ
بینوا
GERMANY
۱۸:۵۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۱
۵۴
۰
خوبه زور دست حکومته که هر از هر کس و هر چیز خوششون نیومد نابودش کنند و همه اش هم به اسم اسلام تمام بشه
بیچاره اسلام
بعضی دوستانم که مرتب در خواست قلع و قمع می کنند . مطمئن باشید این نسخه یک روز هم نصیب خودتون می شه اگه خدا رو تو زندگیتون ببینید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۴
خوبه دیگه برنده اسکار2013 هم مشخص شد اول جدایی نادر از سیمین بعد آرگو حالا هم زندگی یک خانواده محترم
پاسخ
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
۰
۱
متاسفانه سینمای ایران داره به تباهی میره خیلی کم پیش میاد فیلمهایی مثل گذشته، درباره الی و ... ساخته بشه.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها