أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۹۱۵۶۴
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۱۸ آبان ۱۳۹۱
رسانه های اصلاح طلب همگی از وخامت حال مهدی هاشمی خبر دادند حتی یکی از این رسانه های حامی خاندان هاشمی در رپرتاژی جالب آنچنان برای فرزند تازه از سفر آمده ی هاشمی رفسنجانی اشک ریخت و از شیمیایی بودن او گفت اما تصاویر منتشره از وی، حکایت دیگری را روایت می کند.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، مهدی هاشمی مدتی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 از کشور خارج شد و پس از گذشت سه سال، ساعت 21:30 شامگاه یکشنبه دوم مهرماه سال جاری با پرواز دوبی تهران از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد تهران شد.

وی روز بعد با توجه به احضاریه صادره از سوی دادسرای تهران، به دادسرای شهید مقدس رفت و سپس با تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان اوین شد.

همین چند روز پیش بود که وکیل وی از وخامت حال موکلش و انتقال وی به بیمارستان خبر داد.

وکیل مهدی هاشمی گفته بود: مهدی هاشمی به بیمارستان منتقل شده و پزشکان در حال معاینه و مداوای او هستند و آیت الله هاشمی رفسنجانی هم به ملاقات فرزندش به بیمارستان آمده است.

محمود علیزاده طباطبایی همچنین اظهار داشته بود: در پی ناراحتی قلبی مهدی هاشمی روز سه شنبه هفته گذشته دکتر ناظری - پزشک خانواده هاشمی- که متخصص قلب و عروق است مهدی را در داخل زندان معاینه کرده و بر اساس اعلام او موکلم باید هر چه سریعتر در خارج از زندان آنژیوگرافی شود.

مهدی به بیمارستان رفت اما تصاویر حاکی از دید و بازدید و بگو و بخندهایی دارد که بی تشابه به دوران لندن و رفت و آمدهای فامیلی نیست. به هر حال فرزند هاشمی است و تافته ی جدابافته ای که حتی بیماری وخیم قلبی اش هم با مردم دیگر فرق دارد.



روزنامه آرمان بعنوان یکی از تریبون های رسانه ای خاندان هاشمی امروز نوشت: آیت‌الله هاشمی دیروز هم به ملاقات مهدی رفت و علاوه بر دیداری که صبح با مهدی داشت، عصر هم 40 دقیقه در کنار فرزندش نشست تا او بیش از گذشته بداند تکیه گاهی به نام پدر و خانواده دارد.

این رسانه اصلاح طلب در ادامه نوشت: مهدی هاشمی دیروز گفت که حالش خوب است اما چهره‌اش چیز دیگری می‌گفت. اما وقتی از وضعیتش در زندان پرسیدیم، خندید و گفت: در آنجا خوب، خوبم، عالی هستم.



تریبون خاندان هاشمی در ادامه برای مظلوم نمایی بیشتر ادعا کرد: درد قفسه سینه مهدی مربوط به زمان جنگ است. مهدی هاشمی درحالی روز دوشنبه از زندان به بیمارستان برده شد که در هفته گذشته بارها از درد قفسه سینه خود شکایت کرد و گفت که نفس کشیدن برای او مشکل شده است. طبق آنچه تاریخ می‌گوید او جوانی خود را در جبهه‌های جنگ گذراند البته مهدی هیچ‌گاه اهل شکایت نیست آنچنان‌که در سه سال اخیر بدترین تهمت‌ها و دروغ‌ها را به او نسبت دادند و او تنها سری از روی تاسف تکان داد و گفت به خدا می‌سپارمشان. مهدی 44روز پیش از لندن عزم بازگشت به وطن را کرد. همین رفتن بهانه‌ای شد تا منتقدان آیت‌الله هاشمی سفر مهدی را به فرار ترجمه و تفسیر کنند و مهدی هم بگوید اگر اتهامی متوجه من است، بگویید تا بیایم اما هیچ احضاریه‌ای به دست او نرسید تا برگردد. با افزایش هجمه‌ها به خاندان آیت‌الله هاشمی و ابزار قرار دادن مهدی برای این هجمه‌ها، او عزم خود را جزم کرد تا به ایران بیاید.

بنابر ادعای روزنامه آرمان، حتی کارکنان بیمارستان دی از اینکه میهمانی چون مهدی هاشمی دارند به خود افتخار می کنند!

این رسانه در این باره نوشت: مهدی هاشمی روز گذشته دومین روز حضور خود را در طبقه چهارم بیمارستان دی سپری کرد، پرسنل بیمارستان برای آن عده معدود مراجعه‌کننده به بیمارستان که از بستری شدن مهدی هاشمی بی‌اطلاع بودند از حضور مهدی نمی‌گفتند بلکه به حضور پدرش در روز دوشنبه به بیمارستان اشاره می‌کردند و آن را سند افتخار و برتری برای بیمارستانی که در آنجا مشغول فعالیت هستند، می‌دانستند البته اشاره کوچکی هم می‌کردند که پسر آیت‌الله در یکی از اتاق‌ها بستری و در انتظار درمان است. طبقه همکف خلوت‌تر بود ولی طبقه چهارم تحت مراقبت بود. شخصی از افرادی که خواهان ملاقات با مهدی بودند، نام‌نویسی می‌کرد اما پس از ساعتی اعلام کرد هیچ فردی جز پدر، مادر، برادر، خواهر و همسر و فرزندان مهدی هاشمی حق ملاقات با او را ندارند پس افراد عادی که نام‌نویسی کرده بودند مسیر حرکت خود را تغییر دادند. سه اتومبیل هم همچنان مقابل در بیمارستان پارک بود که به موضوع بستری شدن مهدی در این بیمارستان مربوط بود. شنیده شد که برخی تندروها هم در بیرون از بیمارستان حضور داشتند. همچنین حسین مرعشی که برادر همسر آیت‌الله هاشمی و دایی مهدی محسوب می‌شود هم روز گذشته به بیمارستان رفت تا با خواهرزاده خود دیدار کند و همچنین اسحاق جهانگیری هم راه بیمارستان دی را پیش گرفت اما موفق به ملاقات نشدند.

محسن هاشمی برادر بزرگ مهدی، روز گذشته پس از ملاقات با برادرش به آرمان گفت: قرار بود مهدی امروز تحت عمل آنژیوگرافی قرار بگیرد اما قبل از این اقدام آزمایش‌هایی روی او انجام شد که متاسفانه نشان داد به‌دلیل اینکه او در زمان جنگ تحمیلی دچار عارضه شیمیایی شده است، این عمل برای او خطراتی دارد.

وی افزود: اکنون پزشکان آزمایش‌هایی را روی ریه مهدی انجام داده‌اند تا مطمئن شوند اگر آنژیوگرافی تاثیر بدی بر سلامتی وی ندارد، اقدام به انجام آن کنند و تاکنون نتیجه به ما اعلام نشده است.

او تصریح کرد که مهدی اکنون از ناحیه تنفس دچار مشکل شده است و نفس کشیدن او به‌راحتی امکان‌پذیر نیست و پزشکان بیم آن را دارند که آنژیو کردن قلب مهدی منتهی به خطراتی برای او شود.

محسن هاشمی همچنین از وضعیت برادر خود ابراز نگرانی کرد و گفت: فشار خون مهدی هم بالاست به نحوی که روز گذشته دستگاه فشارسنج عدد 16 را نشان می‌داد و پزشکان در این مورد هم نگران هستند و باید ابتدا فشار او را به حالت طبیعی بیاورند و سپس درمورد عمل آنژیو تصمیم بگیرند.

البته برادر بزرگ‌ مهدی هاشمی حال عمومی و وضعیت روحی او را مساعد توصیف کرد و گفت: او همان‌طور که در این سال‌ها در برابر هجمه‌ها روحیه خود را حفظ کرد، اکنون هم سعی دارد تا همان روحیه را داشته باشد و اسیر مشکلات نشود.

او در پایان درباره پدر خود یعنی آیت‌الله هاشمی هم گفت: ایشان به‌طور مداوم جویای احوال برادرم هستند و به بیمارستان سر زده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها