يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۹۳۲۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۲۴ آبان ۱۳۹۱
کمک داور فوتبال گفت: دپارتمان داوري عدالت را در مورد همه داوران رعايت نمي‌کند.

علي موغلي با انتقاد از تصميمات گرفته شده در دپارتمان داوري اظهار داشت: کميته داوران دستور العملي به نام ممنوعيت مصاحبه با رسانه ها دارد که داوران موظف هستند تا به اين دستور العمل پايبند باشند اما به نظر مي‌رسد هر چه داوران به اين دستورالعمل پايبند باشند کمتر به حق خود مي رسند.


به گزارش فارس، وي افزود: سال گذشته از همين صحبت نکردن و دفاع نکردن از حق خود متضرر شدم. اواخر فروردين سال 90 به عنوان کمک داور بازي پاس همدان و راه آهن انتخاب شدم که داور اين مسابقه محمود رفيعي بود. در جريان مسابقه، در محوطه جريمه راه‌آهن، مدافع اين تيم با مهاجم پاس برخورد پيدا کرد و اين دو بازيکن با سر به هم ضربه زدند. من کاملا شاهد بودم که وقتي اين دو بازيکن از جاي خود برخواستند با سر و صورت به هم زدند و خطاي فوتبالي صورت نگرفت و به همين دليل پرچم زدم تا داور کنار خط بيايد.


اين داور تصريح کرد: وقتي محمود رفيعي نزد من آمد پرسيد چه خطايي گرفتم و به او توضيح دادم که چه اتفاقي افتاده است اما او گفت من چيز ديگري ديدم. در همان لحظه ايمان رزاقي راد کاپيتان راه آهن و علي سامره کاپيتان پاس حضور داشتند و من به رفيعي گفتم وظيفه داشتم آنچه ديده ام را بگويم اما شما داوري و هر تصميمي بگيري تابع هستم. رفيعي اعلام به پنالتي کرد و دروازه تيم راه راه‌آهن باز شد.


موغلي با بيان اينکه فرداي بازي، رفيعي به فدراسيون رفته و در گزارش خود طوري وانمود کرده که من اعلام به پنالتي کرده ام، خاطر نشان کرد: چون بايد به شيراز مي‌رفتم، از همه جا بي خبر متوجه شدم که گزارش داور به ضرر من تمام شده و همان روز از طريق اخبار تلويزيون مشاهده کردم که عسگري بدون اينکه توضيحاتم را بشنود اعلام کرد کمک داور بازي راه آهن و پاس جريمه مي شود. از شنيدن اين مسئله خيلي ناراحت شدم و شماره کميته داوران را گرفتم اما سليماني که آن موقع دبير کميته بود نگذاشت صحبت هايم را تمام کنم و گوشي را قطع کرد.


وي افزود: پس از قطع تلفن به آيت اللهي که آن موقع رئيس هيئت فوتبال استان فارس بود زنگ زدم و جريان را به او گفتم که گفت اگر مي خواهي مصاحبه کني هر اتفاق حاشيه اي رخ دهد خودت بايد آن را جمع کني اما اعتراض خود را به صورت کتبي به من بده و برايت پيگيري مي کنم. متاسفانه از طرف او هم پيگيري نشد. من آن زمان به دستورالعمل کميته داوران احترام گذاشتم و مصاحبه نکردم.


موغلي تصريح کرد: دو هفته بعد از آن بازي، در جلسه اي که در تهران برگزار شد فيلم بازي مورد بررسي قرار گرفت و عسگري در تحليل عملکرد داوري گفت پنالتي گرفته شده توسط رفيعي به نفع راه‌آهن پنالتي ظريفي بوده است اما در ادامه بررسي اين پنالتي در جمع ساير داوران و پس از بررسي هاي زياد اعلام کرد اين صحنه را نمي توان گفت پنالتي هست يا خير و اين طوري جواب حاضران را داد. بعد از اين از 5 هفته باقي مانده ليگ به رفيعي 4 قضاوت ديگر سپرده شد اما به من ديگر قضاوتي ندادند.


اين کمک داور ادامه داد: مهدي تارتار که سرمربي راه ‌آهن بود بعد از بازي عليه من مصاحبه کرد و گفت تيمي که ميلياردها تومان خرج مي کند برايش چيزي نيست که 200 ميليون به کمک داور بدهد تا براي‌شان پنالتي بگيرد اما متاسفانه عسگري اين جمله را شنيد و هيچ واکنشي نشان نداد در حالي که آبروي من در رسانه ها زير سؤال رفت. اين چه عدالتي است؟


موغلي با اشاره به تست کوپري که در شروع فصل قبل گرفته شد، گفت: سال قبل در کرج تست گرفتند اما بنده پس از به پايان رساندن 23 دور دويدن، در استراحت بين دو، به ناگاه متوجه شدم که من را از تست آمادگي جسماني بيرون کشيدند. بنده به تشخيص آقايان مغرض به بهانه ناراحتي قلبي کنار گذاشته شدم. علي خسروي در آن تست مسئول آمادگي جسماني داوران و کمک داوران بود و به من گفت او را مجبور کردند که به اين بهانه من را از ليست کنار بگذارد. اين چه عدالتي است که عسگري فقط دو هفته به من قضاوت داد؟ اين چه لجبازي‌اي بود که به دستور تاج رئيس کميته داوران آن زمان و کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال دستور دعوت شدنم در نيم فصل داده شد اما عسگري ممانعت کرد و گفت دعوتش نمي کنم. واقعا انصاف آقايان کجا رفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها