يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۹۳۳۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۲۴ آبان ۱۳۹۱
دبیر انجمن خودروسازان در مورد جزئیات جلسه کمیسیون صنایع با وزیر صنعت و خودروسازان، گفت: تحقیق و تفحص از صنعت خودرو پس از تأیید در مجلس انجام خواهد شد.
احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در جلسه روز یکشنبه هفته جاری در کمیسیون صنایع مجلس بحث‌هایی در مورد مشکلات صنعت خودروسازی مطرح شد و در جلسه دیروز نیز سوالات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو طرح شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه که با حضور وزیر صنعت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا و همچنین نمایندگان انجمن‌های خودروسازان و قطعه‌سازان برگزار شد، مسائلی در مورد وضعیت صنعت خودرو مطرح و قرار شد کمیسیون صنایع در مورد تحقیق و تفحص از صنعت خودرو تصمیم‌گیری کند.

نعمت‌بخش در مورد سؤالات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس در راستای تحقق و تفحص از صنعت خودرو گفت: یکی از این سؤالات در مورد بهره‌وری تولید در صنعت خودرو بود که توضیحاتی از سوی خودروسازان ارائه و عنوان شد که با وجود افزایش تیراژ تولید، نیروی انسانی شرکت‌های خودروساز طی سال‌های اخیر روندی کاهشی داشته است.

وی افزود: یکی دیگر از سؤالات در مورد قراردادهای خودروسازان با قطعه سازان بود که مدیران دو شرکت خودروساز در این مورد توضیح دادند و عنوان شد که خودروسازان قراردادهای بلندمدتی با قطعه‌سازان دارند و معمولاً 2 یا 3 ماه پس از تحویل قطعه، پول آن به قطعه‌ساز پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته برای خرید قطعه، پیش پرداختی از سوی خودروسازان پرداخت می‌شد که در حال حاضر این مسئله اجرا نمی‌شود و باعث گلایه برخی قطعه‌سازان شده است.

به گفته نعمت‌بخش، نمایندگان کمیسیون صنایع در مورد هزینه‌های مازاد شرکت‌های خودروساز نیز سؤالاتی پرسیدند که مدیران این شرکت‌ها در مورد آن پاسخ دادند.

وی با بیان اینکه خودروسازان نگرانی بابت این تحقیق و تفحص ندارند، افزود: قیمت خودرو از اسفندماه سال قبل 6 درصد افزایش یافت و در مهر امسال نیز قیمت محصولات ایران خودرو به طور متوسط 10 درصد و قیمت محصولات سایپا 18 درصد افزایش یافت.

دبیر انجمن خودروسازان توضیح داد: به این ترتیب از اسفند سال گذشته تاکنون محصولات ایران خودرو به طور متوسط 16 درصد افزایش قیمت داشته‌اند و این میزان در مورد محصولات سایپا به 24 درصد می‌رسد.

وی با انتقاد از عملکرد شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات به خودروسازان، گفت: هر کدام از شرکت‌های بزرگ خودروساز 500 میلیارد تومان زیان دیده‌اند و این در حالی است که اختلاف قیمت زیادی بین تولیدات کارخانه و بازار وجود دارد که نصیب دلالان می‌شود.

نعمت بخش افزود: این اختلاف قیمت باعث ایجاد فساد مالی در شبکه فروش شرکت‌های خودروساز می‌شود که باید از آن جلوگیری شود.

به گفته دبیر انجمن خودروسازان، در صورت فروش خودرو در حاشیه بازار، قیمت‌ها متعادل می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم ورق آلومینیوم در سال 88 حدود 596 تومان بود، گفت: در حال حاضر قیمت این ورق به هزار و  700 تومان رسیده و در مورد قیمت فولاد مصرفی در تولید قطعات نیز می‌توان گفت که قیمت از هزار و 94 تومان در سال 88 به دو هزار و 168 تومان در سال جاری رسیده است.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم مواد پلیمری نیز از هزار و 650 تومان در سال 88 به 5 هزار و  755 تومان در سال جاری رسیده است که این موارد هزینه تمام شده تولید خودرو را افزایش می‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها