کد خبر: ۹۳۳۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۲۴ آبان ۱۳۹۱
رییس‌جمهور:
احمدی نژاد با بیان اینکه ملتی که فرهنگ دارد از اقدام ایذایی عده‌ای کوته‌بین هرگز نگرانی ندارد گفت:ما از اینکه برخی با حرکت‌های کودکانه در نقشه جعلی می‌خواهند نام خلیج بزرگ فارس را خدشه‌دار کنند نگران نیستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در بیستمین جشن کتابخوانی در مرکز همایش‌های برج میلاد از افزایش شاخص‌های کتاب و کتابخوانی و ارتقاء کتابداری در کشور به عنوان کارهای بزرگ و زیبا یاد کرد اما گفت که مهمتر از این مسأله توجه به مسئولیت خطیر کتابداری است.

وی افزود: کتاب دوست خوب و صمیمی انسان است اما ممکن است انسان پس از مدتی این دوست قطع رابطه عاطفی و فکری کند یا حتی به تکذیب و نقض آن برسد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: اما کسی که به کتابخانه مراجعه می‌کند دوست دیگری پیدا می‌کند که می‌تواند با او دوستی ناگسستنی داشته باشد و آن هم کتابدار است.

رئیس جمهور گفت: کتابخانه بدون کتابدار بی‌معناست و اصل کار یک کتابدار تربیت انسان است.

احمدی‌نژاد افزود: وقتی کتابخوانی به کتابخانه مراجعه می‌کند انتظار این است که کتابدار با راهنمایی او را به کوچه روشن هدایت کند و در واقع به سوی تعالی انسانی سوق دهد.

وی با بیان اینکه از دوران کودکی و نوجوانی خاطرات فراوانی از کتابخانه و کتابداران سخت‌کوش و دلسوز و صمیمی دارد، حاصل کار کتابخوان را تربیت انسانهای فرهیخته دانست.

وی ادامه داد: موضوع همه هستی انسان است و انسان حقیقت معنابخش آسمان‌ و زمین است.

« انسان تنها موجودی است که از خاک تا خدا بالا می‌رود و می‌تواند به بالاترین قله‌ها و جلوه خداوندی برسد و عنصر این تعالی فرهنگ است.»

رئیس‌جمهور گفت: انسان منهای فرهنگ بی‌هویت و بی‌معناست و عالم هستی نیز با فرهنگ معنا می‌یابد.

احمدی‌نژاد افزود:‌همه بساط خلقت برای تجلی کرامت و بزرگی انسان به وجود آمده و همه عناصر در خدمت بزرگی و عزتمند شدن و شکوفایی انسان قرار دارد.

وی ادامه داد: اجازه دهید یک حقیقت را بگویم حتی اگر تکفیر هم شدم اشکالی ندارد اما بدانید انسان تا مرز جانشینی خدا در هستی پیش می‌رود و خلیفةاللهی یعنی بروز جلوه همه توانمندی‌ها و صفات و عظمت خدا و تفاوت فقط در خالق و مخلوق بودن است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد که کتابداری و کتابخوانی برای رسیدن به این حقیقت بزرگ است.

رئیس‌جمهور گفت: کار کتابداری انسان‌سازی است که کار بسیار با ارزشی است و من بسیار دیده‌ام کتابداری که با عشق و ایمان جان‌ها را زنده کرده است.

احمدی‌نژاد افزود:‌هیچ کاری ماند‌گارتر از آن نیست که جان و انسانی را احیاء کند و احیای جان و انسان در گرو فرهنگ و اخلاق و مکتوبات در کتاب است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه کتابخوانی و کتابداری در سرزمین نورانی ایران اسلامی رونق یافته، از اینکه کتابداران ما از ارزشمندترین و مؤمن‌ترین و پاکترین و دلسوزترین آحاد جامعه و برخوردار از نگاه عمیق الهی و انسانی‌اند، ابراز خرسندی کرد.

رئیس‌جمهور گفت: باید به جایی برسیم که آحاد جامعه اهل اندیشه و مطالعه و معنا و انسان‌شناس و خودشناس و خداشناس و حقیقت‌بین و راه‌شناس شوند.

رئیس‌جمهور که در این مراسم به نام امام عصر و به نام ملت ایران و به نام همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها نخستین کتابخانه در جزیره تنب بزرگ، را به صورت ویدئه کنفرانس افتتاح کرد به ذکر نکاتی در خصوص خلیج فارس پرداخت.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ منادی فرهنگ و ارزش‌های الهی و تنظیم روابط انسانی بر اساس ارزش‌ها بوده است.

وی ادامه داد: قطعاً ملتی که فرهنگ و تمدن دارد و ریشه‌دار و اهل ایمان است از اقدام ایذایی عده‌ای کوته‌بین هرگز نگرانی ندارد.

«ما از اینکه برخی با حرکت‌های کودکانه و تغییر اسم در روی نقشه جعلی می‌خواهند نام خلیج بزرگ فارس را خدشه‌دار کنند نگران نیستیم بلکه نگرانی برای کسانی است که ریشه و اصالت نداشته و با خط‌کشی‌های استعماری درست شده‌اند و مانند چوبی هستند که به چوب دیگری تکیه دارند.»

رئیس‌جمهور گفت: ملت بزرگ ایران در طول تاریخ محکم و استوار ایستاده و ملتی ریشه‌دار است و نقطه نقطه سرزمین ما  بر اساس یک پشتوانه محکم تاریخی و فرهنگ و تمدن پیشرفته و درخشان و حاکمیتی مقتدر نامگذاری شده است.

وی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه برای رشد و توسعه تنب بزرگ برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و ایجاد کتابخانه در این منطقه از نخستین نشانه‌های روح بلند فرهنگ ملت ماست که مطمئنم این فرهنگ که همان فرهنگ توحید و عدالت است به زودی زود بر همه جهان حاکم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فارس، پیش از سخنان رئیس‌جمهور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و منصور واعظی رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سخنرانی کردند و شبکه رادیویی کتاب نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس‌جمهور از راه‌اندازی رادیو کتاب نیز به عنوان ابتکاری جالب یاد و از دست‌اندرکاران آن تقدیر کرد و متذکر شد: این شبکه می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی و کتابداری مؤثر باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها