کد خبر: ۹۳۸۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۷ آبان ۱۳۹۱
دبير کميته مديريت مجلس گفت: سياست تشويقي اجراي رايگان عمل "وازکتومي" و "توبکتومي" ‌با ابلاغ وزارت بهداشت متوقف شده و اجرا نمي‌شود.
به گزارش 598 ، شهلا ميرگلو‌ بيات در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره آخرين وضعيت اجراي سياست‌هاي تشويق کنترل جمعيت گفت: سياست تشويقي اجراي رايگان توبکتومي و وازکتومي متوقف شده و اجرا نمي‌شود.

وي افزود: در راستاي ابلاغيه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مبني بر عدم اجراي اين دو روش به صورت تشويقي، کساني که خواستار انجام عمل توبکتومي و وازکتومي مي‌شوند هيچگونه حمايت مالي از آنها نخواهد شد.

دبير کميته مديريت مجلس خاطرنشان کرد: کميسيون بهداشت و درمان مجلس در حال رسيدگي به لايحه اصلاح قانون کنترل جمعيت است که در‌ آن، موضوع سياست‌هاي تشويقي افزايش جمعيت ذکر شده است.

عضو کميسيون بهداشت و درمان افزود: بعد از تصويب اين لايحه، مجلس به صورت جدي مسائل مربوط به سياست‌هاي تشويق افزايش زاد و ولد را دنبال خواهد کرد.

ميرگلو بيات در پايان متذكر شد: توقف اجراي بعد تشويقي وازکتومي و توبکتومي اقدام مثبتي است چرا که کشور نياز به جمعيت جوان دارد و نبايد اجازه داد نرخ رشد جمعيت منفي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها