أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۹۴۱۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۲۸ آبان ۱۳۹۱
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای منطقه نیرو و سلاح و امکانات خود را به جای فرسایش و ایجاد درگیری دو گروه مسلمان در سوریه، به سوی مردم فلسطین گسیل نمایند، تا در مقابل رژیم صهیونیستی به کار گرفته شود.
به گزارش 598 به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام محرم حسینی اظهار داشت: حادثه عاشورا آنقدر عمیق و پر رمز و راز است و آنقدر قدرت انقلاب و تحول در آن است که در همه زمان ها باید در آن اندیشید و درس جدید از این واقعه آموخت.

وی افزود: مهمترین پیام عاشورای حسینی عدم تعلق به زمان و مکان خاص است. عاشورا یک روح سیال و پرتحرک در کالبد امت اسلامی است، یک انقلاب مستمر توحیدی و ضد ظلم و استثمار و استعمار است و به قول شهید مطهری هدف از زنده نگه داشتن محرم آن است که شمر و یزید زمان خود را بشناسیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری چند دهه قبل فرمودند شمر زمان ما حاکمان اسرائیل هستند. امروز به این نظام بیش از هر زمان نیازمندیم .

وی اظهار داشت: در چند روز اخیر رژیم صهیونیستی از هوا و دریا به ملت شجاع و مظلوم فلسطین در غزه حمله به تمام معنا وحشیانه انجام داد و صدها نفر فلسطینی زن و مرد و پیر و جوان و کودک به خاک و خون کشیده شدند.

لاریجانی در ادامه افزود: اوباما رئیس جمهور آمریکا با اعلام رضایت از این حمله به تعهد ننگین خود به رژیم صهیونیستی در انتخابات عمل نمود. رژیم صهیونیستی با این علامت مثبت غرب با کمال پررویی حمله ددمنشانه ای را سامان داد و صراحتا اعلام می کند ما به خاطر توان نظامی مقاومت فلسطین عملیات می کنیم .

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر این منطق در صحنه بین المللی وجاهت دارد پس همه کشورها حق دارند بر رژیم صهیونیستی یورش برند چرا که آنها سلاح های زیادی از جمله سلاح های کشتار جمعی دارند.

وی تصریح کرد: آیا شرایط امروز تعبیرات شهید مطهری را زنده نمی کند که حاکمان امروز آمریکا و اسرائیل همان نقش یزید و عبید الله بن زیاد و شمر را در حق ملت مظلوم فلسطین بازی می کنند.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: در این میان باید از تحرک سیاسی کشورهایی که در سالهای اخیر انقلاب نموده اند مسرور بود . این رفتار مسئولان تونس و مصر را مقایسه کنید با زمانی که حکام دیکتاتور آمریکایی بر آن کشورها مسلط بودند و چگونه در جنگ 22 روزه در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

رئیس مجلس افزود: ضمن تقدیر از موضع گیری سیاسی این کشورهای انقلابی باید به چند نکته توجه کرد، نمی توان از ته دل متاسف نبود که کشورهای عربی و اسلامی اینقدر نسبت به این جنایت بی تحرک و بی اعتنا هستند. برخی حداقل ژست سیاسی کم خاصیت هم نگرفته اند.

وی اظهار داشت: این رفتارهای بی تفاوت کشورهای اسلامی و عربی باعث گستاخی رژیم صهیونیستی شده است که در حالیکه در سالهای اخیر و در پی انقلاب های منطقه منزوی شده است. به خود جرات داد تا مجددا به غزه حمله کند لذا این کشورها عملا در جنایت صهیونیست ها شریک هستند.

لاریجانی گفت: یکی از اهداف رژیم صهیونیستی در این اقدام وحشیانه بیرون آمدن از پوسته انزوای منطقه ای که در کنار آن قصد تحقیر حاکمان کشورهای انقلابی را نیز دارد. از طرفی با همه سر و صداهای کلفت نتانیاهو که با انتقاد از اولمرت سر کار آمد در آستانه انتخابات جدید متهم به بی عملی شده است و به نوعی با فرصت طلبی قصد ربودن شانس پیروزی جدید را دارد.

رئیس مجلس تصریح کرد: اینجا میدان نبرد سرنوشت سازی است و ان شاء الله با مجاهدت ملت صبور فلسطین مجددا شکست دیگری نصیب رژیم صهیونیستی خواهد شد اما عدم اقدام عملی کشورهای منطقه در کمک به ملت فلسطین هیچ توجیهی برای آنان باقی نخواهد گذاشت .

وی افزود: گرچه اقدامات سیاسی کشورهای انقلابی منطقه ارزشمند است اما کافی نیست و امروز توقع از این کشورها کمک جدی نظامی به مردم فلسطین است.

لاریجانی تصریح کرد: وقتی آمریکا همه گونه سلاح در اختیار صهیونیست های خون آشام قرار می دهد چرا کشورهای متعهد اسلامی سلاح مورد نیاز در اختیار فلسطین قرار نمی دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید با محوریت کشورهای پیشرو تعهدی را اعلام نمایند که هر گونه حمله رژیم صهیونیستی بر فلسطینی ها حمله به امت اسلامی تلقی می شود و آنها کمک نظامی به ملت فلسطین کنند.

وی با بیان اینکه نباید زمان به این رژیم صهیونیستی داد که برای ملت فلسطین خط و نشان بکشد گفت: برعکس با اقتدار ملت های اسلامی باید شرط گذاری از جانب آنها باشد.
لاریجانی تاکید کرد: آیا وقت آن نرسیده است که برخی کشورهای اسلامی در مورد اقدامات دو سال اخیر خود نسبت به سوریه تجدید نظر کنند؟ آیا سوریه کشور مهم منطقه نبود که در جنگ 33 روزه و 22 روزه غزه با صلابت در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد؟

وی ادامه داد: آیا این یک اشتباه استراتژیک نبود که به جای انجام اصلاحات سیاسی در سوریه دو سال با انواع سلاح‌ها درگیری داخلی برای این کشور ایجاد کردند و عملاً یک نیروی فعال در مقابله با صهیونیست‌ها را دچار فرسایش نمودند به طوری که رژیم صهیونیستی امروز جرات می‌کند با توپخانه، مرزهای سوریه را بکوبد.

رئیس مجلس ادامه داد: ‌کشورهایی که انقلاب نمودند در آزمون فعلی همین که تحرکی سیاسی از خود نشان دادند، باعث مسرت مسلمین گردید. حال آن که دولت و ملت سوریه در چند سال گذشته نه تنها موضع سیاسی قاطع در مقابل صهیونیست‌ها داشتند، که همه گونه کمک به پیروزی مقاومت نمودند و اینجاست که جا دارد برخی کشورهای منطقه که از آنان توقع بیشتری می‌رفت دقیق‌تر و عمیق تر تحولات را تجزیه و تحلیل نمایند، محاسبه جدی بر رفتار گذشته نموده، نیرو و سلاح و امکانات خود را به جای فرسایش و ایجاد درگیری دو گروه مسلمان در سوریه، به سوی مردم فلسطین گسیل نمایند، تا در مقابل رژیم صهیونیستی به کار گرفته شود.

نماینده قم با اشاره به اتفاقات رخ داده درغزه گفت: مجلس شورای اسلامی اعلام می‌دارد ملت بزرگ ایران در این مصاف نابرابر در کنار ملت مظلوم فلسطین خواهد بود و این همبستگی و وظیفه شناسی را مدیون حماسه حسینی می‌داند که شعار هیهات من الذله که مربوط به شعارهای عاشورا است امروز فرهنگ مسلط مسلمانان گردیده است.

لاریجانی از همه سخنرانان و مرثیه سرایان در ماه محرم خواست تا در ایام عزای حسینی آمریکا و اسرائیل را که یزید و شمر و عمر سعد زمان هستند به مردم معرفی کنند تا امسال فریادهای عاشورایی خود را بر ستمکاران زمان سر دهند.

وی گفت: به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم که زمان به نفع شما در این جنایت نخواهد بود و شکست این بار شما سنگین‌تر از جنگ 22 روزه خواهد بود چرا که امام علی(ع) فرمود روزی که مظلوم حق خود را می‌ستاند سخت‌تر است از روزی که ظالم بر مظلوم ستم کرده است.

نمایندگان مجلس بعد از پایان نطق علی لاریجانی که مطالبی علیه رژیم اشغالگر قدس بیان کرده بود با برخاستن از جای خود شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» را در خانه ملت طنین‌انداز کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
بهتر نیست بجای سلاح دادن به سوریه و غزه ..... برای آذربایجان خونه بسازیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها