أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۹۴۳۰۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۲۸ آبان ۱۳۹۱
تیم ملی فوتسال برزیل با برتری بر اسپانیا پنجمین قهرمانی خود را جشن گرفت. بازی دو تیم در نیمه دوم وقت‌های اضافه در حالی که بازی در حال پایان یافتن بود و برزیل یک ضربه‌ی پنالتی از روی نقطه‌ی دوم را از دست داده بود، نیتو در فاصله‌ی کمتر از 20 ثانیه مانده به پایان با یک حرکت انفرادی گل سوم را به ثمر رساند و تیمش را قهرمان کرد. تیم ملی فوتسال کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی به مصاف کلمبیا رفت که در پایان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.
دیدار فینال جام جهانی فوتسال در تایلند برگزار شد و در آن تیم ملی فوتسال برزیل موفق شد مقابل اسپانیا در وقت اضافه با نتیجه‌ی 3 بر 2 به پیروزی برسد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

به گزارش «تابناک»، نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. با شروع نیمه دوم برزیلی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه 25 به گل رسیدند. 5 دقیقه بعد توراس گل تساوی را برای اسپانیا به ثمر رساند. بازیکنان اسپانیا یک دقیقه بعد توسط آیکاردو گل دوم خود را وارد دروازه برزیل کردند.

برزیل با دریافت این گل به بازی هجومی روی آورد و در دقیقه 37 موفق شد توسط فالکائو بازیکن تمام نشدنی خود بازی را به تساوی بکشاند.
در ادامه حملات دو تیم گلی در بر نداشت و بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافی و ضربات پنالتی کشیده شود.
در نیمه اول وقت‌های اضافه با وجود برتری نسبی اسپانیا توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.
در نیمه دوم وقت‌های اضافه در حالی که بازی در حال پایان یافتن بود و برزیل یک ضربه‌ی پنالتی از روی نقطه‌ی دوم را از دست داده بود، نیتو در فاصله‌ی کمتر از 20 ثانیه مانده به پایان با یک حرکت انفرادی گل سوم را به ثمر رساند و تیمش را قهرمان کرد.
لیما بازیکن تیم فوتسال روسیه با زدن 9 گل در 5 بازی توانست به عنوان آقای گلی مسابقات دست یابد.
تیم فوتسال برزیل نیز با زدن 45 گل در 7 بازی و میانگین 6.4 در هر بازی به عنوان تهاجمی‌ترین تیم این رقابت‌ها معرفی شد. برزیل 7 بار هم دروازه خود را باز شده دید. روسیه نیز با زدن 32 گل در 5 بازی در رده دوم قرار گرفت. در این دوره از مسابقات فقط 3 بار دروازه روس‌ها باز شد. اسپانیا با 31 گل زده در 7 بازی در رده سوم ایستاد. ماتادورها 13 گل دریافت کردند.
ایران نیز در این رده‌بندی با زدن 9 گل در 4 بازی در رتبه چهاردهم قرار گرفت. ملی‌پوشان ایران 8 بار نیز دروازه خود را باز شده دیدند. ژاپن با 13 گل زده در 4 بازی بالاتر از ایران در رده یادزهم قرار گرفت. ژاپنی‌ها 17 گل در این دوره از مسابقات دریافت کردند. 
لیبی با زدن 3 گل و دریافت 22 گل در 3 بازی ضعیف‌ترین تیم رقابت‌ها لقب گرفت.
تیم پرتغال با دریافت یازده کارت زرد و یک کارت قرمز در 5 بازی به عنوان خشن‌ترین تیم معرفی شد. ایران در این رده‌بندی با 7 کارت زرد و یک کارت قرمز در رده نهم قرار گرفت.
کیکه بازیکن تیم فوتسال اسپانیا نیز با دریافت 4 کارت زرد در 6 بازی عنوان خشن‌ترین بازیکن مسابقات را به خود اختصاص داد.
این پنجمین قهرمانی برزیل در جام جهانی فوتسال بود. در دوره‌ی پیشین رقابت‌ها همین دو تیم به فینال رسیده بودند که برزیل در ضربات پنالتی به برتری رسیده بود.
نتایج بازیهای نیمه نهایی : فینال سنتی جام جهانی تکرار می شود
تیم ملی فوتسال برزیل با پیروزی مقابل کلمبیا در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی فوتسال، حریف اسپانیا در دیدار پایانی شد تا فینال سنتی این رقابتها تکرار شود.
 در دومین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی 2012 تیم های ملی فوتسال برزیل و کلمبیا از ساعت 16 به مصاف هم رفتند و این برزیل بود که در پایان با نتیجه سه بر یک از سد حریفش گذشت.
کلمبیا که در این بازی نیز همچون دیدار های قبل کاملا تدافعی بازی می کرد، اما با این که در ثانیه 40 بازی گل خورد، موفق شد در نیمه اول بازی را به تساوی یک بر یک بکشاند. در نیمه دوم برزیلی ها با فرصت دادن به حریف برای جلو آمدن از روزنه های ایجاد شده استفاده کردند و با به ثمر رساندن دو گل دیگر بازی را به نفع خودشان به پایان بردند.
برای برزیل در این بازی گابریل(دو بار) و تورو( گل به خودی) گلزنی کردند و تک گل کلمبیا را هم تورو به ثمر رساند.
اسپانیا با پیروزی مقابل ایتالیا فینالیست شد
  در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی فوتسال تیم‌های اسپانیا و ایتالیا در نخستین دیدار این مرحله به مصاف هم رفتند که در پایان اسپانیا با برتری 4 بر یک مقابل ایتالیا، جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کرد.
سعد عصیص (گل به خودی)، آلمائو، لوزانو و لین برای اسپانیا گلزنی کردند و تک گل ایتالیا را آلکس مرلیم وارد دروازه حریف کرد.
ایتالیا با شکست کلمبیا سوم شد
 در دیدار رده‌بندی رقابت‌های جام جهانی فوتسال در تایلند، ایتالیا موفق شد با حساب 3 بر صفر کلمبیا شگفتی‌ساز این مسابقه‌ها را از پیش رو بردارد و به مقام سوم دست یابد.
در این مسابقه سرجیو رومانو و رودولفو فورتینو (2 گل) برای ایتالیا گلزنی کردند تا این تیم مقام سوم خود در دوره قبل جام جهانی فوتسال را تکرار کند.
نتایج کامل مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال:  
  برزیل ۳ -۲  آرژانتین   کلمبیا ۳ - ۱ اوکراین   ایتالیا ۴ - ۳ پرتغال   اسپانیا ۳ - ۲ روسیه  
 نتایج روز اول از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال:   یکشنبه ۲۱ آبان   تایلند ۱ - ۸ اسپانیا    پرتغال ۴ - ۱ پاراگوئه    اوکراین ۶ - ۳ ژاپن    ایران ۱ - ۲ کلمبیا ،  ضمنا در روز دوم از مرحله یک هشتم نهایی ایتالیا ، آرژانتین ، برزیل و صربستان چهار تیمی هستند که امروز با برد برابر حریفان خود، به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.
عملکرد تیم ملی فوتسال ایران 
 تیم ملی فوتسال ایران در اولین بازی خود در جام جهانی فوتسال 2012 مقابل اسپانیا به تساوی رسید. در این بازی که با قضاوت فرانسیسکو ریورا مکزیکی در سالن هوآمارک بانکوک آغاز شد، دو تیم قهرمان آسیا و اروپا به تساوی 2-2 دست یافتند. اسپاینا در نیمه اول 2- صفر پیش افتاد اما ملی پوشان ایران در نیمه دوم با گل های مسعود دانشور در دقیقه 28 و حسین طیبی در دقیقه 31 بازی را به تساوی کشاندند. اسپانیا در رده بندی تیم های ملی فوتسال در رتبه اول قرار دارد. اما از نکات جالب این بازی پخس اخبار ورزشی تیم ملی فوتسال ایران در سومین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی به مصاف پاناما رفت و توانست به برتری چهار بر سه دست یابد و به مرحله یک هشتم جام جهانی تایلند برسد.
 ایران پیش از این در جام جهانی سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۰۸ نیز به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته بود. جام جهانی فوتسال 2012/ ایران 2- اسپانیا 2 تیم ملی فوتسال ایران با یک تساوی 2-2 مقابل اسپانیا، جام جهانی 2012 را آغاز کرد.  در 10 دقیقه مانده به پایان بازی بود. اخبار ورزشی کلاً 3 خبر داشت که یکی از آنها همین بازی تیم ملی فوتسال بود که بینندگان بطور زنده آن را تماشا می کردند. یک خبر از هندبال و یک گزارش از جشن فوتبال آقای هدایتی که قرار است فردا برگزار شود و تعبیر و تفسیر از اخلاق در فوتبال! اما در همین حین تیم ملی به گل دوم دست یافت و مسولان شبکه 3 ترجیح دادند اخبار را کوتاه کرده و ادامه بازی را پخش کنند. آمار بازی: شوت: ایران 45/ اسپانیا 36 کرنر: ایران 6/ اسپانیا 6 کارت زرد: ایران 2/ اسپانیا 4 مالکیت توپ: ایران 50%/ اسپانیا 50%
پیروزی تیم ملی فوتسال برابر مراکش
تیم ملی فوتسال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی برابر مراکش به پیروزی خفیف دو بر یک دست یافت. گل‌های ایران را در این بازی، علی اصغر حسن‌زاده در دقیقه هجدهم از روی نقطه پنالتی و افشین کاظمی در دقیقه ۳۲ به ثمر رساندند. تیم ملی فوتسال ایران با این پیروزی، چهار امتیازی شد و با یک بازی بیشتر به صدر جدول گروه نخست راه یافت.
تیم ملی فوتسال ایران در سومین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی به مصاف پاناما رفت و توانست به برتری چهار بر سه دست یابد و به مرحله یک هشتم جام جهانی تایلند برسد. ایران پیش از این در جام جهانی سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۰۸ نیز به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته بود. جام جهانی فوتسال 2012/ ایران 2- اسپانیا 2 تیم ملی فوتسال ایران با یک تساوی 2-2 مقابل اسپانیا، جام جهانی 2012 را آغاز کرد. 
تیم ملی فوتسال ایران در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برابر کلمبیا شکست خورد ! تیم ملی فوتسال کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی به مصاف کلمبیا رفت که در پایان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.
تیم ملی فوتسال ایران از سال ۱۹۹۲ به این ‌سو در همه دوره‌های جام جهانی فوتسال شرکت داشته و در قهرمانی فوتسال جهان ۱۹۹۲توانست با نخستین حضور خود در این جام و دومین دوره این جام، به مرحله نیمه‌نهایی راه یابد و به مقام چهارم برسد. محمد مایلی کهن، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران بود؛ افزون بر این، دو بازیکن از تیم ایران در جمع پنج بازیکن بر‌تر مسابقات قرار گرفتند که یکی از آن‌ها سعید رجبی بود و دیگری مهدی ابطحی. همچنین سعید رجبی در مسابقات جام جهانی ۹۲ آقای گل شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها