أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۹۴۳۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۲۹ آبان ۱۳۹۱
وی با بیان اینکه انسان جاه‌طلب برای رسیدن به قدرت هر کاری که دوست دارد انجام می‌دهد، اظهار کرد: تفکر ماکیاولی در ذهن نماینده بزرگ‌ترین خطر برای مجلس است زیرا می‌خواهد از هر طریقی به آن ورود کند. / نماینده با تفکر ماکیاولی از هر وسیله‌ای برای تخریب دیگران استفاده می‌کند.

 نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان با بیان اینکه انسان جاه‌طلب برای رسیدن به قدرت هر کاری که دوست دارد انجام می‌دهد، اظهار کرد: تفکر ماکیاولی در ذهن نماینده بزرگ‌ترین خطر برای مجلس است زیرا می‌خواهد از هر طریقی به آن ورود کند. نماینده با تفکر ماکیاولی از هر وسیله‌ای برای تخریب دیگران استفاده می‌کند. نماینده باید برنامه‌محور باشد و طراحی‌های علمی، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی را مد نظر قرار دهد و راهکارهای آن را ارائه کند. نماینده‌ای که از هر وسیله‌ای برای نشستن بر صندلی مجلس استفاده می‌کند، نمی‌خواهد خدمت کند. به گفته رمضانی، نماینده در نظام و تمدن اسلامی باید به مجلس زینت دهد نه اینکه از آن زینت بگیرد.

به گزارش سرویس دین و اندیشه بی باک، آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مسجد سیدالشهدا (ع) رشت که به همت هیئت فاطمیون این شهر برگزار شد اظهار کرد: ایام محرم فضای ویژه‌ای را در جامعه بشری حاکم می‌کند و اکنون غیر شیعیان نیز در مجالس عزاداری امام حسین (ع) حضور پیدا می‌کنند و می‌خواهند از این معارف بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: بعضی از افراد با حضور در مجالس عزاداری امام حسین (ع) عقاید خود را تکمیل می‌کنند و عده‌ای نیز به مبانی اخلاقی آراسته شده و تعبد آنها بیشتر می‌شود.

رمضانی آثار عقیدتی، اخلاقی، عملی، حماسی، عاطفی، حقوقی و ... مجالس عزاداری امام حسین (ع) را بسیار خواند و تصریح کرد: خودجوشی مردم در برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) ارزشمند است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به سرمایه‌گذاری استعمار در به انحراف کشیدن مجالس عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: استعمارگران در تلاش هستند با ورود به هیئت‌های عزاداری آنها را از تاثیرگذاری عمیق فکری و اخلاقی خارج کنند.

وی با تاکید بر رابطه تنگاتنگ و قوی عاشورا با بعثت، غدیر و مهدویت، بیان کرد: نباید از این رابطه‌ها غافل شویم.

رمضانی در ادامه به بحث سبک زندگی در جامعه اشاره کرد و گفت: سبک زندگی از مسائل بسیار مهم است و باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی بسیار راهگشا است، ابراز کرد: 17 میلیارد عنوان در زبان فارسی و بیش از 70 میلیارد عنوان در چهار زبان دنیا مربوط به سبک زندگی است.

وی نگاه دنیای غرب درباره سبک زندگی را متفاوت خواند و بیان کرد: تمام ادیان بشری و آسمانی دارای سبک زندگی هستند.

رمضانی به سبک زندگی در دوران جاهلیت اشاره کرد و یادآور شد: انحطاط، بردگی و اشرافی‌گری سبک زندگی دوران جاهلیت بود و پیامبر (ص) به تدریج سبک زندگی دوران جاهلیت عرب را تغییر داد.

*خدامحوری در راس سبک زندگی دینی است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خدامحوری را در راس سبک زندگی دینی نامید و اذعان کرد: اجرای سبک زندگی دینی نیازمند برنامه است و هنوز با نگاه قرآن نسبت به زندگی فاصله بسیاری داریم.

وی با اشاره به تغییر واژه‌ها توسط استعمار فرا نو، اظهار کرد: استعمار فرا نو سبک زندگی در بحث حقوق و خانواده را بسیار پیچیده کرده است.

رمضانی وجود آزادی مطلق در غرب را طنز خواند و تصریح کرد: سبک زندگی بحث فنی و علمی است و پرداختن به آسیب‌ها در جامعه بسیار مهم است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بحث سبک زندگی را بسیار ارزشمند و طلایی توصیف کرد و افزود: سبک زندگی در جامعه باید آسیب‌شناسی شود که آیا منطبق با فرهنگ ائمه (ع) است یا قرآن هنوز در حاشیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی مردم جهان در 50 سال گذشته تغییر کرده است، ابراز کرد: ایثار، فتوت، جوانمردی و عشق به خدا و باورها دیگر در جوامع وجود ندارد و بسیاری از موارد آسیب دیده است.

*دشواری ازدواج موجب فساد پنهان در جامعه می‌شود

رمضانی خواستار آموزش جوانان در سبک زندگی شد و بیان کرد: بیشتر جوانان آموزش سبک زندگی را نگذراندند و مدیریت زندگی به آنها آموزش داده نشده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر مرور منطق گفتمان سبک زندگی دینی تاکید کرد و افزود: زندگی کردن در کنار اهل کتاب ادبیات گفتمانی قرآن است و این امر باید مورد توجه باشد.

وی با طرح این پرسش که آیا رسانه ملی توانسته است سبک زندگی انقلابی، دینی و قرآنی را آموزش دهد، اظهار کرد: محرم سوژه بسیار خوبی است تا مردم با فرهنگ عاشورایی آشنا شوند.

*فرهنگ عاشورایی، فرهنگ درست زیستن است

رمضانی با تاکید بر تفکر در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها در سبک زندگی دینی، یادآور شد: فرهنگ عاشورایی، فرهنگ درست زیستن است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خواستار توجه به ابعاد فردی و اجتماعی انسان شد و گفت: بعضی مواقع باید خود را نقد کرده و اشکال‌ها را بیان کنیم و با این سخنان نباید افراد را ضد انقلاب بنامیم زیرا این موضوع عمق و محتوای انقلاب را تثبیت می‌کند.

وی سبک زندگی دینی را نیاز جامعه دانست و اذعان کرد: تاکنون در رابطه با دین نتوانستیم آموزش‌های لازم را ارائه دهیم و به جامعه بفهمانیم که زندگی دینی آرامش‌بخش است و انسان نباید تحقیر شود.

رمضانی هویت و کرامت انسان را در راس سبک زندگی دینی عنوان کرد و افزود: کرامت انسان از بدو تولد تا مرگ باید حفظ شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری دین را نشاط‌آور و شاداب‌محور توصیف کرد و یادآور شد: عشق، تعقل و تفکر در دین وجود دارد.

وی با بیان اینکه بهترین نوع خردورزی و تعقل‌گرایی در قرآن مطرح شده است، تصریح کرد: دین نقش احیاگری انسان را به عهده دارد و دین آسمانی از انسان موجودی ابدی می‌سازد.

رمضانی در پایان ابراز کرد: زندگی در ذیل شهادت معنا پیدا می‌کند و انسان با شهادت احیا می‌شود.

-----------

آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مسجد سیدالشهدا (ع) که به همت هیئت فاطمیون این شهر برگزار شد با اشاره به انجام سبک زندگی طبق مبانی دینی اظهار کرد: ایدئولوژی در زندگی یک‌سری بایدها و نبایدهاست و سبک زندگی دینی تاثیر مستقیم و غیر مستقیم در زندگی می‌گذارد.

وی بحث سبک زندگی در غرب را بسیار جدی عنوان کرد و افزود: بعضی از افراد می‌خواهند از همسان‌سازی این نتیجه را بگیرند هر فردی که در غرب زندگی می‌کند باید در آن فرهنگ هضم شود.

رمضانی مسلمانان لیبرال را نماینده تفکر مذکور خواند و تصریح کرد: حرکت به طرف تمدن اسلامی بدون تدین امکانپذیر نیست و با دیانت، مکتب و جهان‌بینی باید در این مسیر گام برداشت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه خردورزی، توجه به معاد و معاش مردم از مسائلی است که در تمدن اسلامی محقق می‌شود، ابراز کرد: تمام امور در تمدن اسلامی در جای خود قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: عقلانیت، صداقت و معنویت به معنای دقیق کلمه در تمدن اسلامی پیدا می‌شود، معنویتی که در آن بایدها و الزام‌های اخلاقی وجود دارد.

رمضانی اخلاق را منشا پیاده شدن حقوق در تمدن اسلامی دانست و بیان کرد: حقوق متقابل بین ملت و دولت در تمدن اسلامی رعایت می‌شود و رشوه، ریا و ربا در این تمدن جایگاهی ندارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیشرفت علمی و سبک زندگی به صورت دینی در تمدن اسلامی پیاده می‌شود، اذعان کرد: جنبش علمی در کشور رشد داشته و این بخش سخت‌افزاری در تمدن اسلامی است.

وی سبک زندگی را بخش نرم‌افزاری در تمدن اسلامی نامید و اظهار کرد: رشد لازم در بخش مذکور را نداشتیم و این امر مربوط به مشکلات هجمه فرهنگی غرب است.

* عملگرایی بحث جدی در سبک زندگی است

رمضانی عملگرایی را بحث جدی در سبک زندگی توصیف کرد و یادآور شد: توجه به تمام نیازهای واقعی انسان کرامت است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خواستار تعریف الگوهای مناسب برای جامعه اسلامی شد و تصریح کرد: جوانان به سبک‌های غربی گرایش پیدا می‌کنند و در این بخش ضعف داریم.

وی نگاه فردی را معضل مهم در غرب و شرق عنوان کرد و گفت: احساس جمع‌گرایی و مسئولیت‌پذیری در جامعه غربی وجود ندارد.

رمضانی بر آموزش تربیتی به صورت تخصصی برای نسل جوان تاکید کرد و افزود: بعضی از جوانان در جامعه فردگرا شدند و تنها به خود می‌پردازند در صورتی که دین انسان را در تمام عرصه‌ها به جمع‌گرایی دعوت می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بخش جمع‌گرایی قرآن را بیشتر از فردگرایی آن خواند و ابراز کرد: سبک زندگی دینی را باید برای رسیدن به تمدن اسلامی مد نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به حفظ هویت دینی، ملی و حتی مذهبی در جامعه، بیان کرد: هویت فکری و اخلاقی نباید در حوزه عمل فراموش شود و برای این امر نیاز به برنامه‌ریزی است.

رمضان نقش محرم در حفظ هویت فکری و اخلاقی را برجسته دانست و خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از ارزش‌ها به دلیل نگاه‌های منفی است که برای انسان به‌وجود می‌آید.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری جهل را بخشی از دلیل فاصله گرفتن از ارزش‌ها معرفی کرد و گفت: جهل، مادی‌گرایی و قدرت‌طلبی انسان را آلوده می‌کند.

* تفکر ماکیاولی در ذهن نماینده بزرگ‌ترین خطر برای مجلس است

وی با بیان اینکه انسان جاه‌طلب برای رسیدن به قدرت هر کاری که دوست دارد انجام می‌دهد، اظهار کرد: تفکر ماکیاولی در ذهن نماینده بزرگ‌ترین خطر برای مجلس است زیرا می‌خواهد از هر طریقی به آن ورود کند.

رمضانی تصریح کرد: نماینده با تفکر ماکیاولی از هر وسیله‌ای برای تخریب دیگران استفاده می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان اضافه کرد: نماینده باید برنامه‌محور باشد و طراحی‌های علمی، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی را مد نظر قرار دهد و راهکارهای آن را ارائه کند.

وی ابراز کرد: نماینده‌ای که از هر وسیله‌ای برای نشستن بر صندلی مجلس استفاده می‌کند، نمی‌خواهد خدمت کند.

به گفته رمضانی، نماینده در نظام و تمدن اسلامی باید به مجلس زینت دهد نه اینکه از آن زینت بگیرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به آموزش امیرالمومنین علی (ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد و یادآور شد: علی (ع) خلافت را زینت می‌دهد و این امر باید مد نظر مدیران ارشد، میانی و خرد باشد.

وی با بیان اینکه افراد در تمدن اسلامی به حکومت زینت می‌دهند، اذعان کرد: علی (ع) بهترین مدیریت را در نهج‌البلاغه معرفی می‌کند.

رمضانی تصریح کرد: با نهج‌البلاغه می‌توان دنیا را از نظر علمی، مدیریتی و سبک زندگی فتح کرد و این امر نیازمند برنامه‌ریزی مدیران برای برطرف کردن مشکلات جامعه است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نامه‌های علی (ع) را راهگشا عنوان کرد و افزود: نامه‌های علی (ع) اگر مورد توجه جوانان قرار گیرد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیان موارد مذکور برای انتقام نیست، اظهار کرد: می‌خواهیم مبانی اسلامی در سبک زندگی دینی را بررسی کنیم و اگر نقدهایی به ما وارد است، آن نقدها را بپذیریم.

------------

آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) که به همت هیئت فاطمیون این شهر برگزار شد، اظهار کرد: سبک زندگی باید بتواند پاسخگوی نیازها باشد.

وی خواستار تعریف سبک زندگی در جامعه شد و افزود: برنامه‌ریزی جدی برای سبک زندگی در نقاط مختلف دنیا آغاز شده و نمونه‌هایی از جهانی‌سازی به‌وجود آمده و در صدد هستند بتوانند سبک زندگی با توجه به جهان‌بینی خود را ترویج کنند.

رمضانی با بیان اینکه دیگران به دنبال ارائه مدل سبک زندگی با همکاری نخبگان براساس برنامه‌های علمی و عملی هستند، تصریح کرد: هنر فرهیختگان جامعه ارائه سبک زندگی دینی با پشتوانه علمی در کشور و جهان است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری زندگی را ترجمه حیات دانست و بیان کرد: بعضی از افراد زندگی را به معنای لذت گرفتند و اینکه هر فردی لذت بیشتری داشته باشد از زندگی بهتری برخوردار است.

وی ادامه داد: بعضی از افراد تمام امور را مربوط به دنیا می‌دانند و عده‌ای زندگی را سرور و شادی معنا می‌کنند در صورتی که شادی و نشاط دارای تعریف ویژه است.

رمضانی با اشاره به اینکه بعضی از افراد زندگی را به معنای راضی بودن می‌دانند، خاطرنشان کرد: در زندگی و حیات باید به امکاناتی که به انسان داده شده، توجه شود و بهره‌وری از امکانات مهم است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری سبک زندگی عده‌ای که دنیا را اصل قرار می‌دهند و افرادی که آخرت را اصل می‌دانند، متفاوت خواند و ابراز کرد: نگاه بعضی از افراد به دنیا و آخرت ابزاری است.

وی به جهالت در جهان فرا مدرن اشاره کرد و گفت: مواردی که در سبک زندگی دینداران تاثیرگذار است باید مشخص شود.

رمضانی انسان را معناگرا توصیف کرد و یادآور شد: انسان با حساب آفریده شده و خداوند حکیم دنیا را براساس حکمت خلق کرده است.

* دنیا بستری برای بندگی است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه انسان دنیا را باید بستری برای بندگی قرار دهد، اظهار کرد: خداوند انسان را به عالم دیگر دعوت کرده است.

وی خواستار حضور شایسته دین در تمام بخش‌های فردی و اجتماعی انسان شد و اذعان کرد: مردم برای برطرف کردن مشکلات فکری و روحی خود از قرآن استفاده نمی‌کنند.

رمضانی قرآن را فصل‌الخطاب و فصل‌الختام در سبک زندگی دینی نامید و تصریح کرد: زندگی مسلمانان باید مستند به قرآن باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر سبک زندگی مستند به قرآن نباشد شکاف طبقاتی اتفاق می‌افتد، ابراز کرد: وقتی در فضای جامعه مسلمانان دروغ باشد نشان می‌دهد که سبک زندگی براساس آموزه‌های دینی تبیین نشده است.

وی بر اصلاح نگرش‌ها در سبک زندگی تاکید کرد و افزود: آراستگی جامعه به فضیلت‌ها و دوری از رذیلت‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

* بازگشت به دین مهم‌ترین اصل برای تحقق اخلاق جهانی است

رمضانی بازگشت به دین را مهم‌ترین اصل برای تحقق اخلاق جهانی دانست و بیان کرد: تغییر نگرش‌ها به دین نیاز به آموزش دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری آمادگی روحی برای سبک زندگی را سبب ایجاد حقیقت دین در زندگی خواند و اذعان کرد: اگر به دنبال سبک زندگی هستیم باید دین در ابعاد مختلف احیا شود.

وی با تاکید براینکه بهشت را باید در دنیا ساخت، اظهار کرد: همگرایی بر پایه کرامت انسان می‌تواند بهشت را در دنیا بسازد.

رمضانی توسعه کیفیت در زندگی را مهم نامید و تصریح کرد: همواره در قرآن به کیفی‌ترین عمل توجه شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تلقی انسان‌ها باید در سبک زندگی دینی مشخص شود، بیان کرد: امام حسین (ع) بازگشت به دین را پایه و اصل عنوان کردند.

* قلم‌هایی که در مجلس عزای حسین (ع) می‌نویسند

به گزارش فارس، مردم بیشتر در مجلس امام حسین (ع) برای عزاداری می‌آیند اما هنگام سخنرانی مجلس عزاداری مذکور نوک قلم‌ها به آهستگی روی کاغذ‌ها غلتید، موضوعی که در کمتر مجلس عزاداری دیده می‌شود.

نویسندگان از نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و حتی سالمندان هستند و از موضوع سبک زندگی نکته‌برداری می‌کنند و این امر نشان می‌دهد مردم علاقه دارند وعاظ به موضوع‌های روز جامعه بپردازند و مبانی دینی درباره مسائلی که در اجتماع اتفاق می‌افتد، را تبیین کنند.

وقتی سخنران پس از تبیین سبک زندگی دینی به بیان مصائب امام حسین (ع) پرداخت، اشک‌ها روی کاغذ‌ها غلتید و شعور با شور حسینی (ع) همراه شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
بزرگترین تهدید مجلس حیله گری ........ دست به سینه است همیشه بماند آقای مدیر با بررسی دروغی خیانت می کنی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها