أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۹۵۲۱۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۰۲ آذر ۱۳۹۱
وقوع یک انفجار انتحاری در بین خیل عزاداران حسینی در شهر «راولپندی» پاکستان، دست‌کم سبب کشته شدن 23 نفر و زخمی شدن 46 تن دیگر شد.
به گزارش 598 به نقل از فارس، در این حادثه یک هیئت از عزاداران حسینی که تعدادشان به بیش از 1000 نفر می‌رسید،در حال عبور از منطقه «دهوگ سیدان» واقع در شهر راولپندی بودند که فردی خود را میان عزاداران منفجر کرد.

منطقه دهوک سیدان در نزدیکی اسلام‌آباد پایتخت پاکستان قرار دارد.

بعد از این انفجار نیروهای امدادی با سرعت خود را به محل حادثه رسانده و با آمبولانس زخمی‌ها را به بیمارستان مرکزی شهر انتقال دادند.

همچنین تعداد زیادی از خانواده‌های قربانیان و کسانی که در این هیئت عزاداری شرکت کرده بودند خود را به محل حادثه رساندند و به جستجوی عزیزانشان پرداختند.

پیش از این نیز وقوع 2 انفجار در نزدیکی یک حسینیه در شهر کراچی تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشت.

از آغاز ماه محرم تاکنون، شبه نظامیان شیعیان را در شهرهای کراچی، کویته، لاهور و راولپندی هدف حملات خود قرار داده‌اند و این در حالی است که تلاش نیروهای امنیتی در تأمین امنیت مجالس عزاداری امام حسین(ع) بی‌نتیجه بوده است.

«رحمان ملک» وزیر کشور پاکستان نیز پس از وقوع این حملات، با محکومیت جنایات شبه نظامیان علیه شیعیان خواهان ارائه گزارشی جامع از این حادثه شد و به نیروهای امنیتی دستور داد هر چه زودتر عاملان این جنایات را دستگیر کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها