أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۹۵۴۴۷
زمان انتشار: ۱۷:۵۶     ۰۴ آذر ۱۳۹۱
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکست سخت رژیم صهیونیستی از مردم مقاوم و فداکار غزه گفت: قطعا این رژیم روزهای سخت‌تری را در پیش خواهد داشت.
به گزارش 598 به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگ شیعیان استانبول که به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی و با حضور ده‌ها هزار نفری مردم ترکیه برگزار شد، ضمن قرائت بخش‌هایی از زیارت عاشورا به امام‌حسین(ع) و اصحاب آن حضرت سلام و درود فرستاد.
 
وی با بیان اینکه عزداری برای امام مظلوم ما موجب شفاعت می‌شود، خطاب به عزادارن ترک گفت: شما از اولیای خدا بارها جمله «ان‌ الحسین مصباح الهدی و سفینة‌النجاه» را شنیده‌اید. این جمله یعنی حسین چراغ هدایت و تکیه‌گاه روشنی برای مؤمنین است.
 
لاریجانی با بیان اینکه همانا حسین سفینه و کشتی نجات است، تصریح کرد: راه و حب حسین دلها را روشن می‌کند و انسان‌های خسته و سرگشته از دنیای دغل‌کاران را به ساحل نجات هدایت می‌کند.
 
وی ضمن تشکر از رهبر شیعیان ترکیه و دیگر افرادی که این مراسم را برگزار کردند، گفت: عاشورا تنها یک حادثه تاریخی نبود بلکه یک سبک زندگی را بنا کرد که این سبک زندگی عاشورایی مدنظر ما است.
 
لاریجانی تصریح کرد: حسین‌بن علی با این قیام به ما فهماند که به جای زندگی در دنیای مدرن که فقط ذلت‌گرایی در آن غلبه دارد، زندگی عاشورایی را که انسانیت، معنویت، خداپرستی، عزت و مجاهدت در راه خدا و زندگی سرافرازانه در آن اصالت دارد را انتخاب کنیم.
 
وی ادامه داد: پیام عاشورا، پیام زندگی عزت‌بخش برای همه مسلمانان است.
 
رییس مجلس شورای اسامی گفت: عاشورا یک جریان حیات بخش برای مسلمانان و بشریت است تا مسلمانان با آزادگی زندگی کنند چرا که امام حسین(ع) فرمود اگر دین ندارید، آزاده باشید.
 
لاریجانی با بیان اینکه در شرایط کنونی مسلمانان بیش از گذشته به شعارهای حیات‌بخش امام حسین(ع) نیاز دارند تا به گفته او به سیاست‌مداران دغل‌باز بین‌المللی شعارهای خود را بفهمانند، تأکید کرد: امروز صهیونیست‌های مزدور و بی‌شرافت با کمال قساوت به مردم غزه حمله کرده و انواع بمب‌های کشنده را روی آنها ریختند اما غربی‌ها به جای سرزنش صهیونیست‌ها، نمایندگان خود را به اسرائیل گسیل کردند تا بگویند غرب در این جنایت، خود را شریک اسرائیل می‌داند.
 
لاریجانی خطاب به شیعیان ترکیه که در مراسم بزرگ عزاداری امام حسین(ع) در استانبول گردهم آمده بودند، گفت: آنچه مسلمانان غیور فلسطین در جنگ 22 روزه و 8 روزه اخیر انجام داده‌اند باعث سرافرازی آنها شد و این اقدام آنها ناشی از روحیه مجاهدت و ایستادگی است.
 
وی با بیان اینکه درس مقاومت همان زندگی عاشورایی است که برای مسلمانان عزت‌آفرین است، خاطر نشان کرد: در جنگ غزه، رژیم صهیونیستی با شکست دیگری مواجه شد و شما مطمئن باشید که رژیم صهیونیستی روزهای سخت‌تری را در پیش خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها