کد خبر: ۹۵۷۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۰۷ آذر ۱۳۹۱
به گزارش پایگاه 598، وحید جلیلی در نشست خبری سومین جشنواره مردمی فیلم عمار که صبح امروز در تالار عمار حسینیه هنر برگزار شد، گفت: اولین دوره جشنواره یک سال بعد از حماسه 9 دی با شرکت معدود فیلم‌هایی که در خصوص فتنه 88 ساخته شده بود، برگزار شد و در دوره دوم، در پنج محور جنگ نرم، تاریخ انقلاب، فتنه 88، نقد درون‌گفتمانی و بیداری اسلامی فراخوان داد که تعداد قابل توجهی از فیلمسازان جوان حزب‌اللهی در آن شرکت کردند. 
 
وی اضافه کرد: امسال هم همان پنج محور در جشنواره لحاظ گردیده که بنا بر آمار، آثار خوبی هم به جشنواره عمار ارسال شده است.
 
مسئول شورای سیاستگذاری سومین جشنواره مردمی فیلم عمار اضافه کرد: تلاش شد تا آثار برخی از برگزیدگان جشنواره در صدا و سیما نمایش داده شود، اما متاسفانه پس از گذشت یک سال هنوز جوابی به درخواست ما داده نشده که امیدواریم صدا و سیما نگاه خود را نسبت به نسل جدید فیلمسازی انقلاب تغییر دهد و جشنواره فیلم عمار را به عنوان یک فرصت بداند نه یک تهدید.
 
جلیلی ادامه داد: هدف اصلی از تاسیس جشنواره عمار این است که فضای بی ترکیب هنری کشور از بین برود و بخشی از طبقات اجتماعی که سینمای کشور را به خودشان اختصاص داده بودند، حذف شوند.
 
وی یادآور شد: جشنواره عمار بخش انکار شده و جدی نگرفته شده سینما را نشان می‌دهد که تا کنون توانسته در حد خودش موفق باشد و امیدوار است که جریان جدید، فیلمسازی انقلاب اسلامی را از زیر آوار تبلیغات روشنفکری غرب‌زده بیرون بیاورد و آن را به نمایش بگذارد. 
 
مسئول شورای سیاستگذاری سومین جشنواره مردمی فیلم عمار ادامه داد: ‌پرداختن به موضوعات خاص، به خود فیلمساز بستگی دارد؛ ما فقط بستر را آماده می‌کنیم که روزنه‌ای برای دیده شدن و نفس کشیدن فیلمسازان جوان باشد. 
 
جلیلی ادامه داد: اگر می‌خواهیم سینمای ایران از این وضعیت خارج شود و یک عدالت رسانه‌ای بین جریانات سینمایی صورت بگیرد باید به فیلمسازان جوان توجه شود. 
 
وی اضافه کرد: در 20 سال گذشته حتی یک نفر درباره انقلاب در سینمایی که بیش از 90 درصد آن دولتی است، فیلم نساخته و حتی حدود 20 سال است که جشنواره فجر راجع به انقلاب هیچ اثری ارائه نداده است.
 
مسئول شورای سیاستگذاری سومین جشنواره مردمی فیلم عمار یادآور شد: باید برای ما مشخص شود که تخصیص نامتوازن منابع سینمایی کشور از کجا ناشی می‌شود که حدود بیش از 1000 فیلم در خصوص خیانت‌های خانوادگی ساخته شده، اما به موضوعات انقلاب پرداخته نشده است. 
 
جلیلی ادامه داد: دولت برای جشنواره‌ای مانند سینمای معناگرا که نتیجه‌ای هم ندارد، هزینه‌های هنگفتی می‌کند و امکانات زیادی به آن اختصاص می‌دهد، اما یک دهم این هزینه را برای سینمای انقلاب خرج نمی‌کند. 
 
وی افزود: ادبیات سینمای ایران در چند موضوع محدود شده و جریانات خاص اجازه گسترش آن را نمی‌دهند. 
 
مسئول شورای سیاستگذاری سومین جشنواره مردمی فیلم عمار در خصوص برگزاری جلسات آموزشی برای فیلمسازان جوان گفت: سال گذشته در حد مختصری این جلسات برگزار شد، اما امسال در نظر داریم به صورت محتوایی‌تر و با مباحث فکری جدی‌تری در فضای پیرامونی جشنواره فعالیت کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱
۱
۱
تقوا تقوا تقوا
حتی یک اثر برای انقلاب ساخته نشده؟؟؟!!!
پاسخ
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۱
در 20 سال گذشته حتی یک نفر درباره انقلاب در سینمایی که بیش از 90 درصد آن دولتی است، فیلم نساخته
جمله ایشون این است حالا ناشناس جان یک فیلمی که بر خلاف این نظر باشه رو نام ببر! البته از این فیلمهایی که دختر و پسر عاشق هم بودند و انقلابی هم کردند نه ها!!!
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱
۲
۰
وحید جلیلی به معنای واقعی کلمه فریاد این عمار آقا را دریافت کرده
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
نظرات آقای وحیدجلیلی ارزشمندوقابل توجه است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها