يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۹۶۰۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۰۸ آذر ۱۳۹۱
رسانه‌های مختلف عربی اعلام کردند که پادشاه عربستان، دست‌کم دو روز است که دچار مرگ بالینی شده است و قلب، ریه‌ها و کلیه‌های او از کار افتاده‌اند.
به گزارش 598، فارس به نقل از روزنامه «سما» نوشت: یک روزنامه‌نگار سعودی که در روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن کار می‌کند، گفت: «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، دست کم دو روز است که دچار مرگ بالینی شده است.

این خبر را دیروز، خبرگزاری‌های مختلف عربی منتشر کردند.

این روزنامه‌نگار سعودی به نقل از محافل پزشکی سعودی اظهار داشت که اعضای اصلی بدن پادشاه عربستان به ویژه قلب، ریه‌ها و دو کلیه او دیگر از کار ایستاده‌اند و پزشکان ناچار شده‌اند که بارها با استفاده از دستگاه شوک الکتریکی، ضربان قلب او را بازگردانند و او اکنون به کمک دستگاه تنفس مصنوعی زنده است.

از سوی دیگر یک منبع آگاه گفت: :محمد نایف» وزیر کشورعربستان نیز طی چند ساعت گذشته، دستور استقرار نیروهای امنیتی را در اماکن حساس ریاض و برخی شهرها از جمله «جدة» را صادر کرده است. این اقدام برای آمادگی به منظور جلوگیری از درگیری میان شاهزادگان سعودی در صورت اعلام مرگ ملک عبدالله صورت گرفته است.

وی افزود: درست است که گفته می‌شود، نیروهای وزارت کشور عربستان چند ماهی است به منظور مقابله با تظاهرات‌ها و اعتراض‌های مختلف مردمی در مناطق مختلف این کشور مستقر هستند اما تعداد نیروهای جدیدی که به دستور محمد بن نایف در مناطق مختلف مستقر شده‌اند، بی سابقه است.

خبرگزاری عراقی «النخیل» نیز از مرگ بالینی شاه سعودی خبر داد و نوشت که حالت فوق‌العاده در مناطق مختلف عربستان اعلام شده‌است و هیئت شرعی این کشور نیز جلسه‌ای فوری برگزار کرده و نیروهای امنیتی نیز در مرزها و مناطق حساس کشور به حالت آماده‌باش درآمده اند.

چندی پیش، ملک عبدالله برای بار سوم از ناحیه کمر در بیمارستانی در ریاض مورد عمل جراحی قرار گرفت و این عمل 11 ساعت طول کشید اما در نهایت اعلام شد که عمل مذکور کاملا موفقیت‌آمیز بوده است.

شاه 88 ساله عربستان، پیش از این عمل نیز تقریبا قادر به راه رفتن نبود و حکام این کشور نگران بودند که وضعیت جسمانی ملک عبدالله هنگام جراحی وخیم شود و کشور در گردابی از درگیری‌ها میان شاهزاده‌ها برای تصاحب جایگاه او گرفتار آید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها