کد خبر: ۹۶۱۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۰۹ آذر ۱۳۹۱
در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، هدیه شهید گمنام در دستان سردار آزادی نشست.
به گزارش 598 به نقل از فارس، امروز مراسم تودیع و معارفه سردار عبدالرضا آزادی، فرمانده سابق سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان و معاون جدید سازمان بسیج برگزار شد.

در پایان این مراسم مدیران هریک از سازمان‌ها، نهادها و مؤسسات به فراخور سلیقه و ذائقه خود لوح تقدیری به همراه یک هدیه به پاس قدردانی از زحمات سردار آزادی به ایشان اعطا کردند.

آن چه در این میان ذهن حاضران را به خود جلب کرد اعطای یک هدیه‌ معنوی توسط مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان بود که به نمایندگی از ستاد کنگره شهدا، کمیته جست‌و‌جوی مفقودان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به سردار داده شد.



این هدیه معنوی چیزی نبود جز تسبیح یکی از شهدای گمنام منطقه عملیاتی جنوب کشور.

تسبیحی که مدت‌ها با این شهید بزرگوار همراه بوده، با دستان او ذکر گفته و شاید با همین تسبیح از خدا اذن شهادت و دیدار معبود را گرفته است... و شاید این تسبیح گنجینه اسرار شهیدش باشد، شاهد شب‌بیداری‌هایش و مناجات‌های شبانه‌اش....

شاید این تسبیح پیام‌آور نفس‌های قدسی شهدا و معنویت چشمان آنان است، شاید با بغض نشسته در گلوی شهیدش آشنا باشد و بسیاری شایدهای عاشقانه و عارفانه دیگر.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خصوص اعطای این هدیه ارزشمند معنوی اظهار کرد: این تسبیح متعلق به یکی از شهدای گمنام است که به پاس خدمات ارزشمند فرهنگی و معنوی سردار آزادی به ایشان اعطا شد.

محمدجعفر زمردیان با بیان اینکه این تسبیح با خاک کنار پیکر این شهید گمنام یکی شده بود، گفت: پوسیدگی نخ تسبیح و در هم آمیختگی آن با خاک باعث شده بود دانه‌های تسبیح حالت یک مهر را به خود بگیرد.

به گفته وی بچه‌های گروه تفحص در حین خارج کردن تسبیح، آن را با خاک عجین شده‌اش خارج کرده و تحویل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دادند که امروز این شیء ارزشمند در دستان سردار آزادی جای گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس استان در پاسخ به اینکه چرا چنین هدیه‌ای را برای ایشان در نظر گرفته، اظهار کرد: نزدیک به یک ماه بود فکرم مشغول خرید هدیه‌ای در خور سردار آزادی بود، چرا که ایشان به عنوان یک مرد بزرگ همواره بر اساس اخلاق‌مداری و متواضعانه خدمات قابل توجهی را به استان ارائه کرده بودند.

وی ادامه داد: یک روز نیز به قصد خرید یک تابلوفرش برای ایشان عازم شدم اما در راه جرقه این فکر در ذهنم زده شد.

زمردیان با بیان اینکه شهدا زنده هستند و بر اعمال و رفتار ما مراقبت می‌کنند، افزود: می‌شود گفت که بارقه این فکر توسط صاحب این تسبیح بر ذهنم وارد شد و این هدیه ارزشمند معنوی هدیه شهید گمنام به سردار آزادی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه سردار آزادی از این پس به عنوان معاون فرهنگی بسیج مستضعفین به ایفای مسئولیت خواهد پرداخت، اضافه کرد: این هدیه معنوی و با ارزش به سردار آزادی در مسئولیت جدیدش، می‌تواند پیام‌های بزرگی با خود داشته باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه شهدا همیشه ما را در به سرانجام رساندن مطلوب کارها یاری‌ کرده‌اند، افزود: به طور قطع دارنده این هدیه ارزشمند مورد تفقد خاص این شهید گمنام قرار گرفته و به لطف خدا همواره یادش همراه با سردار آزادی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سردار آزادی نقش تعیین‌کننده‌ای در برگزاری کنگره‌ شهدا در همدان داشته و در راه دفاع از آرمان‌های آنان از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده‌ است، ادامه داد: ایشان همواره موجب نزدیک شدن دل‌ها و افزایش اخوت و اتحاد بین مسئولان بودند و در پیشرفت فرهنگی استان پیشگام بوده‌اند.

زمردیان در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه این هدیه ارزشمند توسط استاندار همدان به سردار آزادی داده شد، تأکید کرد: سردار سلامی، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران نیز در این مراسم حضور داشتند که به محض مشاهده این هدیه معنوی، اشک در چشمانش حلقه زد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها