أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۹۶۳۱۷
زمان انتشار: ۰۱:۲۸     ۱۰ آذر ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از فارس، مجموعه تلویزیونی «یلدا» نیمه دوم ماه صفر از تلویزیون پخش می‌شود.

قرار بود مجموعه «یلدا» در نمیه اول محرم از شبکه یک پخش شود، اما سازندگان سریال نتوانستند تولید آن را به پایان برسانند و در نهایت پخش این سریال به نیمه دوم ماه صفر موکول شد.

 

البته در این فاصله شبکه پخش کننده سریال نیز تغییر کرد و شبکه سه نیز کاندیدای پخش این سریال شد و در نهایت هنوز مشخص نیست که «یلدا» سهم شبکه یک می‌شود یا شبکه سه.

در حال حاضر نیز سازندگان سریال برای رساندن سریال به نیمه دوم ماه صفر کار را با دو گروه کارگردانی پیش می‌برند و حسن میرباقری کارگردان گروه اول و داوود میرباقری کارگردان گروه دوم کار است.



گروه سازنده «یلدا» در حال حاضر در بسطام به سر می‌برند و تا هفته آینده برای تصویربرداری بخش‌های پایانی سریال به تهران برمی‌گردند.

منزل حاج ممدلی، قهوه خانه، منزل عاطفه، بیمارستان، خیابان‌ها و جاده کوهستانی لوکیشن‌های اصلی این مجموعه در بسطام است.

 

همچنین در تهران نیز منزل علی، منزل آفاق، مزون لباس، فرودگاه امام و ایستگاه راه آهن لوکیشن‌های اصلی این اثر را تشکیل می‌دهند.

در خلاصه داستان «یلدا» آمده است: حاج محمد علی زاهدی مشهور به ممدلی که سالهاست سنت تعزیه‌خانی را در شهرستان بسطام حفظ کرده است با نزدیک شدن زمان مرگش احساس می‌کند که خطا یا گناهی در گذشته باعث تنهایی و آشفتگی امروز او و دور افتادن فرزندانش از اصالت‌هاست. وی به جستجو در گذشته‌اش می‌پردازد...

 

محمدرضا شریفی‌نیا، فریبا کوثری، الهام پاوه‌نژاد، حمیدرضا آذرنگ، کاظم هژیرآزاد، سیدمهرداد ضیائی، حامد میرباقری، بیژن افشار، ساغر عزیزی، اکبر سلطان‌علی، حمید عطایی، با معرفی سحر در نقش یلدا، با هنرمندی اسماعیل خلج و چنگیز جلیلوند و با حضور حسن سرچاهی، سیروس تقی‌نژاد، مسعود رحیم‌زاده، محمد عرب‌اسدی و فریدون امیرعبدالهی.  

 

همچنین فهرست نهایی عوامل پشت دوربین این اثر عبارتند از: نویسندگان فیلمنامه: الهه میرباقری، آزاده محسنی، بازنویسی  فیلمنامه و مشاور کارگردان: داود میرباقری، مدیر تصویربرداری: رضا غفاری، دستیار اول کارگردان: رضا اصغری، مدیر تولید: امیر سطان‌زاده، مشاور هنری و تولید: مهران برومند، طراح گریم: محسن موسوی، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، دستیار دوم کارگردان: حمیدرضا میلاد، دستیار سوم کارگردان: غزال خوش رزم، مدیر تدارکات: سعید نظری، منشی صحنه: مارال فتحی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: مسعود پاکدل.

بهروز خوش رزم «یلدا» را در یازده قسمت برای گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرکز سیمافیلم تهیه می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها