أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۹۶۳۲۵
زمان انتشار: ۰۱:۵۳     ۱۰ آذر ۱۳۹۱

به گزارش  598 به نقل از خبرگزاری فارس، احمد امیرآبادی‌ فراهانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در قم در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در زمینه انتخابات شوراها گفت: در این خصوص نظارت کامل و بر اساس قانون صورت خواهد گرفت اما ارائه لیست از سوی ناظران از نظر شرعی و قانونی صحیح نیست زیرا این امر بر نظارت‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه به هیچ حزب و گروهی وامدار نیست عنوان داشت: با توجه به اینکه عضو شورای مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس نیز هستم در استان‌های دیگر نیز مسئولیت‌هایی در این زمینه به من واگذار شده است.

امیرآبادی در ارتباط با تعرفه برق قم خاطرنشان کرد: چنانچه قم از منطقه چهار به منطقه سه گرمسیری جابجا شود هزینه برق مصرفی مردم قم حدود 10 برابر کمتر می‌شود و در این خصوص رئیس جمهور دستور رسیدگی سریع را صادر کرده است.

 

* امیدواریم مشکل تعرفه برق قم در سال جاری حل شود

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است گفت: چنانچه این مسئله در زمستان امسال در هیئت دولت به تصویب نرسد در بهار و تابستان سال آینده باز هم با مشکل مواجه می‌شویم هرچند نظر دولت در این زمینه مساعد است و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته مقدمات طرح بحث در هیئت دولت فراهم شود.

وی ادامه داد: در خصوص برق چاه‌های کشاورزی استان قم با توجه به عمق زیاد و هزینه بالای برق آن‌ها نیز با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تعرفه برق برای این چاه‌ها به نصف کاهش یافته است.

امیرآبادی با اشاره به وجهه بین‌المللی و زائر پذیر بودن قم در تمام ایام سال اظهار کرد: مسئولان اجرایی باید ساخت مراکز اقامتی و فرهنگی را مورد توجه قرار دهند و نمایندگان نیز حمایت لازم را از این مسئله خواهند داشت به همین دلیل دعوت از بخش خصوصی در قالب ستاد سرمایه‌گذاری استان مورد توجه مجمع نمایندگان قم قرار دارد.

 

* هیچ پروژه عمرانی مربوط به شهرداری در قم تعطیل نشده است

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه‌های مربوط به شهرداری قم همچنان فعال هستند گفت: با وضعیت مالی موجود در کشور ممکن است برخی طرح‌های شرکت‌های حفاری تعطیل شوند اما شهرداری نظارت کافی را داشته و هیچ یک از آن‌ها تعطیل نشده‌اند.

وی با اشاره به هزینه‌های جاری و عمرانی کشور افزود: پروژه‌های مهر ماندگار همگی مربوط به هزینه‌های عمرانی هستند ضمن اینکه در خصوص مصوبات مربوط به سفر مقام معظم رهبری نیز همین تقسیم‌بندی وجود دارد و در قم نیز تعداد پروژه‌های مهر ماندگار کم بوده و دولت از محل چند درصد مربوط به تملک دارایی‌ها، اولویت را به طرح‌های مهر ماندگار اختصاص داده است.

امیرآبادی با بیان اینکه به نظر من حدود 70 درصد مناطق قم دچار محرومیت هستند عنوان داشت: این وضعیت در روستاهای قم نیز دیده می‌شود بنابراین تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به امور مناطق محروم باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد زیرا مردمی که در همین مناطق زندگی می‌کنند در پیروزی و دفاع از انقلاب نقش موثری داشته‌اند و امام راحل(ره) نیز انقلاب را متعلق به محرومان دانسته‌اند.

 

* طرح جدید اصلاح قانون انتخابات مغایرت‌هایی با قانون اساسی دارد

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: تعیین محدوده سنی، دارا بودن کارشناسی ارشد و تصدی یکی از مقامات استانی یا کشوری در گذشته، از جمله مواردی بود که ما آن را ارائه کرده بودیم اما در کمیسیون شوراهای مجلس تغییراتی حاصل شد که برخی از آن‌ها با اصول قانون اساسی هم مغایرت دارد.

وی ادامه داد: آنچه در مصوبات کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور آمده در مواردی صحیح نیست زیرا مغایرت‌هایی با واقعیت‌های موجود داشته و در حال حاضر نیز کار بر روی کلیات آن ادامه دارد و نمایندگان نیز اخطارهای قانون اساسی نسبت به آن ارائه داده‌اند اما یکشنبه آینده رأی‌گیری در خصوص این طرح صورت می‌گیرد.

امیرآبادی با بیان اینکه مجری انتخابات ریاست جمهوری تغییر نمی‌کند افزود: آنچه در طرح آمده ایجاد هیئتی برای نظارت بر مجری کنونی است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها