کد خبر: ۹۶۶۵۹
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۱۱ آذر ۱۳۹۱
رییس سازمان صدا و سیما معتقد است: تحریم جدید سنای آمریکا علیه رسانه ملی نمره قبولی این رسانه نزد ملت‌هاست.
به گزارش 598 به نقل از جهان، رییس سازمان صدا و سیما در جمع بسیجیان رسانه ملی با تجلیل از نقش بی‌نظیر بسیج در صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، گفت: بسیج در عرصه جنگ نرم حضوری موفق داشته است و به دلیل آگاهی، صداقت، شجاعت و دفاع از مواضع حق‌طلبانه و ارزش‌های والای انسانی، بسیاری از تهدیدات استکبار را به فرصت‌های بی‌بدیل تبدیل کرده است. بسیج باید فضای مجازی را به فضای حقیقی تبدیل کند.

 
ضرغامی در همایش بسیج سایبری

 
ضرغامی با اشاره به انفجار خودروی ارسال ماهواره‌یی خبر صدا و سیما در دمشق توسط تروریست‌ها و تصویب تحریم‌های جدید سنای آمریکا علیه رسانه ملی، گفت: این رویکرد حقیرانه و ذلت‌بار به دلیل وحشت و هراس فوق‌العاده استکبار از روشنگری‌های مؤثر و دقیق شبکه‌های جمهوری اسلامی است.

 
رییس رسانه ملی افزود: اینگونه اقدامات بی‌حاصل، نتیجه‌ای جز اقبال بیشتر جامعه جهانی به این شبکه‌ها را در بر نداشته و پرس‌تی‌وی همچنان تریبون جنبش 99 درصدی ضد وال‌استریت باقی خواهد ماند.

 
ضرغامی با تبریک به همکاران رسانه ملی گفت: این اقدام سنای آمریکا، به منزله نمره قبولی شما نزد ملت‌هاست. این مدال زرین را بر سینه حفظ کرده و به آن افتخار کنید.

 
***

 
به گزارش روابط عمومی حوزه ریاست سازمان صداوسیما، رییس بسیج رسانه ملی نیز در این همایش گفت: در کنار فعالیت‌های عمومی بسیج در زمینه تولیدات رادیویی و تلویزیونی، قرارگاه راهبردی و فرمانبری سایبری تشکیل شده تا در مقابل جنگ نرم دشمنان اسلام علاوه بر مقابله، اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی نیز به جهانیان ارائه شود.

 
وی با اشاره به تشکیل هفت گردان تخصصی در حوزه سایبر در رسانه ملی گفت: با وجود نیروهای متخصص و بسترهای فراوان، ظرفیت های خوبی در بسیج رسانه ملی برای مقابله با جنگ نرم و تهدیدات دشمن در فضای سایبر وجود دارد.

 
جعفری افزود: پس از فرمان مقام معظم رهبری برای ورود به حوزه سایبر در کنار قرارگاه سایبری، قرارگاه مقابله با تهدیدات نرم و مونیتورینگ جریان های ضد انقلاب نیز از پارسال تشکیل شده است.

 
وی گفت: همه اقدامات جریان‌های ضد انقلاب در نشریه رصد جمع‌آوری و به سه هزار نفر از مدیران و تصمیم گیران کشور ارسال می‌شود.

 
رییس بسیج رسانه ملی افزود: بی‌تردید فضای مجازی، بستر مهمی است که دشمنان سعی می کنند از این طریق تحقیرهای خود را جبران کنند.

 
جعفری گفت: دشمنان این عرصه را برای جولان دادن علیه انقلاب اسلامی ایران مهیا می بینند و ما نیز این عرصه را بر آنان همچون عرصه های دیگر تنگ خواهیم کرد.

 
وی شناسایی و بررسی فعالیت های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، تعیین سیاست ها و خط مشی های لازم برای مواجهه با تهدیدات نرم، ایجاد فرآیند ورود به فضای مجازی، نشر فرهنگ توحیدی و آرمانی انقلاب اسلامی ایران و ارائه اسلام ناب محمدی و ارائه پیام انقلاب به جهانیان را از اهداف گردان های سایبری مرکز بسیج رسانه ملی اعلام کرد و گفت: به آینده این فعالیت ها امیدوار هستیم.

 
***

 
جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح نیز با اشاره به تشکیل قرارگاه جنگ نرم در این ستاد گفت: اندیشمندان کمک کنند تا این قرارگاه که از پشتوانه نظری قابل توجه برخوردار است، شکل عملیاتی به خود بگیرد و حضور خود را در صحنه نشان دهد.

 
سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری در نخستین همایش گردان‌های سایبری بسیج رسانه ملی افزود: در عرصه جنگ نرم باید به سرعت خود را دریابیم و ساماندهی لازم را در این عرصه ایجاد کنیم.

 
وی با اشاره به این‌که نیاز به تحرکات قرارگاهی در عرصه جنگ نرم داریم، گفت: صدها اتاق فکر آمریکایی، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان حریف اصلی خود رصد و براساس آن سامانه های خود را هدایت می کنند. وی گفت: دشمن در دشمنی خود کاملا جدی است، بنابراین ما هم باید چنین فضایی را در مقابله با دشمن بوجود آوریم و بپذیریم که دشمن سالها در این عرصه از ما جلوتر است و امکانات بیشتری دارد، اما انگیزه ما را ندارد که اگر همین انگیزه ها را هدایت کنیم بعید است دشمن بر ما غلبه کند.

 
جزایری با اشاره به لزوم شناخت دشمن در عرصه های مختلف گفت: در عرصه های مدیریتی دشمن تلاش می کند ایران بر فضای سایبر تسلط لازم را پیدا نکند و در راهبردهای سیاسی نیز دشمن سعی می کند با مباحثی مانند اعتبارزدایی، بحران آفرینی های سیاسی و انبوه سازی اتهامات به منظور تعارض سازی موضوع‌سازی کند.

 
وی گفت: در موضوع علم و فناوری دشمن سعی می‌کند از دسترسی ارزان و آسان به اطلاعات علمی و پژوهشی نو و بدیع جلوگیری کند و از ایجاد زیرساخت های مطمئن در امر سایبری ممانعت کند، اما در مقابل ارتباط ، جذب و مهاجرت نخبگان و همچنین نفوذ فناوری های دسته چندم به ایران را آسان کند.

 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دشمن با جذاب سازی و ارائه سبک زندگی و تربیت غربی، محصورسازی علمی و آموزشی، ترویج رفتارهای اجتماعی غربی و تولید ناهنجاری های اعتقادی و ارزشی راهبردهای خود را در جنگ نرم محقق می کند.

 
جزایری در بیان ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن گفت: دارای گفتمان صلح و عدالت هستیم و آموزه های انقلابی و اسلامی ما منبع عظیم و سرمایه ای است که چنانچه در فرآیندی منطقی به قدرتی نرم تبدیل شود بسیاری از تبلیغات و فرهنگ سازی های دشمن را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

 
در همایش امروز معاون ستاد کل نیروهای مسلح از سایت شبکه تلویزیونی بسیج و سایت اینترنتی اخوه رونمایی کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها