أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۹۷۴۱۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۱۴ آذر ۱۳۹۱
نایب رییس فدراسیون پزشکی می‌گوید افراد علاقه‌مند به ورزش از انجام هرگونه فعالیت ورزشی حتی پیاده‌روی در پارک‌ها در شرایط اضطرار آلودگی هوا به شدت پرهیز کنند.

دکتر لاله حاکمی در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطر نشان کرد: در شرایطی که آلودگی هوا به حد اضطرار و هشدار می‌رسد، نه تنها انجام فعالیت‌های ورزشی برای مردم مفید نیست، بلکه به شدت مضر است، چون در اثر ورزش خود نیاز به تنفس بیشتری دارد و بالطبع آلاینده‌های زیادی را وارد بدن فرد می‌کند و سلامتی خود را به خطر می‌اندازد.

وی به مردم توصیه کرد که حد امکان در شرایط اضطرار آلودگی هوا به انجام هیچ‌گونه فعالیت ورزشی حتی کوهپیمایی نپردازنند چون دچار سردرد، سرگیجه، پرخاشگری، خواب‌آلودگی و مشکلات مجاری تنفسی می‌شوند.

حاکمی اضافه کرد: اگرچه در ارتفاعات میزان آلاینده‌ها کمتر است، اما به مراتب که فرد از سطح پایین به سمت ارتفاعات می رود به همان میزان آلاینده‌های زیادی را وارد بدن خود می‌کند که آسیب آن چند برابر زمانی است که کوهپیمایی انجام می‌دهد.

وی در پایان گفت: در چنین شرایطی هر چقدر رفت‌و‌آمد در داخل شهر کمتر باشد، فرد سلامتی خود را بیشتر تضمین می‌کند و کمتر دچار آسیب‌های تنفسی، ریوی و به ویژه آسم در آینده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به تعطیلی تهران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برخی از مردم همانند آخر هفته‌ها به ورزش در پارک‌ها روی آورده‌اند که دکتر حاکمی از مردم خواست تا برطرف شدن کامل مشکل آلودگی تهران از این کار خودداری کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها