أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۹۷۹۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۶ آذر ۱۳۹۱
دلیل برای اثبات ضرورت جامع نگری در نقل منابع تاریخی جنگ:
به دنبال انتشار نقدی کوتاه بر سریال ارزشمند و تاریخی شهید حسن باقری در این پایگاه، سردار کریم فضیلت پور نسبت به تحریف یکی از وقایع تاریخی دفاع مقدس در این سریال گلایه هایی را نمودند. یکی از سکانس های این سریال به موضوع عملیات بیت المقدس( آزاد سازی خرمشهر) در سال 1361 می پردازد که حقیقت موضوع تحریف گردیده است. در مستند ادعا شده است که تیپ 27 محمد رسول الله (ص) به فرماندهی سردار احمد متوسلیان در عملیات بیت المقدس بعلت عدم الحاق با تیپ 7 ولی عصر (عج) دزفول تحت فشار عراقیها قرار می گیرد.
به گزارش گروه دفاع مقدس پایگاه 598، به دنبال انتشار نقدی کوتاه بر سریال ارزشمند و تاریخی شهید حسن باقری در این پایگاه،  سردار کریم فضیلت پور نسبت به تحریف یکی از وقایع تاریخی دفاع مقدس در این سریال گلایه هایی را نمودند.

یکی از سکانس های این سریال به موضوع عملیات بیت المقدس( آزاد سازی خرمشهر) در سال 1361 می پردازد که حقیقت موضوع تحریف گردیده است. در مستند ادعا شده است که تیپ 27 محمد رسول الله (ص) به فرماندهی سردار احمد متوسلیان در عملیات بیت المقدس بعلت عدم الحاق با تیپ 7 ولی عصر (عج) دزفول تحت فشار عراقیها قرار می گیرد.

سردار فضیلت پور که خود از فرماندهان کلیدی در محور جاده اهواز خرمشهر بوده است ضمن تکذیب این روایت می گوید:
 
از حوالی انرژی اتمی دارخوین از کارون عبور کرده بودیم. شام را قبل از تاریکی هوا خوردیم. پس از خواندن نماز اول وقت در تاریکی های شب از خط مقدم خودی گذشتیم. گردان یاسر باید پس از طی 6 – 7 کیلومتر خود را به دو نیروی کمین می رساند که فاصله شان از هم فقط 200-300 متر بیشتر نبود و پس از عبور از نیروی کمین باید به جاده اهواز خرمشهر می رسید. چند کیلوتر طی کردیم که فرمانده تیپ ولی عصر (عج)، حاج آقا رئوفی با من تماس گرفت و گفت: از بالای یک نقطعه مرتفع سمت چپ را نگاه کن و بگو چه می بینی؟ به همراه برادر محمد عیدی مراد از نیروهای زبده اطلاعات تیپ از بالای مرتفع ترین نقطه یک قلعه مخروبه در روستای "مشارع کهنه" به سمت چپ نگاه کردم، ردیفی نورافکن متحرک را دیدم که از کارون به سمت جاده اهواز خرمشهر در حرکت هستند. به آقای رئوفی گزارش دادم و سوال کردم مگر قرار نیست حمله غافلگیرانه باشد پس این چراغ های روشن چیست؟ خندید و گفت: این کار احمد کاظمی است. این ها هم تانک های غنیمتی عملیات فتح المبین است.

 متوجه شدم با این وضع ما باید هرچه زودتر خودمان را به محل مورد نظر می رساندیم؛ چون هر آن ممکن بود دشمن متوجه عملیات شود و اعلام آماده باش کند و عبور ما از کمین دشمن با مشکل مواجه شود. چون گردان یاسر اجازه درگیری نداشت. در اصل وظیفه ما غافلگیری دشمن از پشت سر بود. لذا سرعتمان را زیاد کردیم و بدون درگیری از کمین گذشتیم. باید خودمان را بعد از طی 11- 12 کیلومتر در عمق دشمن به جاده اهواز خرمشهر می رساندیم و با بستن جاده اصلی اهواز خرمشهر و انفجارهای غیر منتظره یکی از سلسله های اعصاب دشمن را قطع می کردیم. بحمدالله موفق شدیم قبل از هوشیاری خطوط اول دشمن از کمین عبور کنیم و خود را به جاده اهواز خرمشهر برسانیم.

بر سینه خاکریز بلندی که چسبیده به جاده اهواز خرمشهر بود مستقر شدیم و آرایش گرفتیم و نظاره گر عبور خودروهای مختلف دشمن از 2 متری خود شدیم. وقتی درگیری در خطوط اول که 11 کیلومتر با ما فاصله داشت شروع شد، ما با متوقف کردن خودروهای عبوری دشمن و اسیر کردن سرنشینان آنها جاده را بستیم و از رسیدن مهمات و نیروی کمکی به خطوط اول درگیری دشمن جلوگیری کردیم.

ماموریت نیروهای درگیر خودی در خطوط مقدم که پایان یافت حرکت خود را به سمت جاده اهواز خرمشهر (محل استقرار ما) آغاز کردند. آقای رئوفی تماس گرفت و از ما خواست با شلیک کلت منور محل استقرار خود را به نیروهای گردان بلال، عمار و شهدا نشان دهیم. چند گلوله منور شلیک کردیم ولی انها ما را پیدا نکردند. به آقای رئوفی گفتم گلوله آرپی جی 7 به آسمان شلیک می کنم تا بعد از انفجار در تاریکی های شب ما را پیدا کنند. تا آن لحظه هیچ نیروی خودی به این حد از عمق عقبه دشمن نرسیده بود. ولی چون نیروهای باقیمانده دشمن در اطراف، درگیری ایجاد می کردند انفجار گلوله های آرپی جی هم افاقه نکرد. از آقای رئوفی اجازه گرفتیم تا یکی از خودروهای غنیمتی فرماندهان عراقی را بر بالای خاکریز به آتش بکشیم.

 اما آتش زدن خودرو همان و روانه شدن آتش توپخانه و یگان های احتیاط دشمن همان. هرچند با این انفجار و اعلام حضور در عمق 17 کیلومتری دشمن عقبه دشمن را متزلزل کردیم و به گردان های تیپ گرای خودمان را دادیم. اما دشمن بیکار ننشست و ما را زیر آتش شدید توپخانه به شدت تحت فشار قرار داد و تلفات سنگینی از ما گرفت. دیگر هوا روشن شده بود و دشمن گردان ما را زیر آتش شدید گرفته بود. ما از دو طرف محاصره شدیم و دشمن اجازه نداد تا نیروهای خودی به ما ملحق شوند. طوری شد که مجبور شدیم 2 کیلومتر عقب نشینی کنیم. و در این عقب نشینی در سطح دشت مورد حمله تیر مستقیم ضد هوایی، تیربار کالیبر 50 و کالیبر تانک، واقع شدیم و تلفات سنگینی دادیم.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
پژوهشگر انقلاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱
۱۲
۰
پژوهشگر انقلاب
http://jomhourieslami.blogfa.com/
حاج احمد متوسلیان آزاد شد.
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۱
۶
۱
نرسیدن نیروها از سمت چپ و راست تیپ محمد رسوا الله در مرحله اول عملیات و شب فتح خرمشهر واقعیت دارد.
حاج احمد سر (...) یک نفر داد میزد که چرا زمین گیر شده اید و پیشروی نمیکنید ؟؟ از ترکیدن دو تا مین نترسید !! پچه های ما دو ساعت پیش رسیدند . شما الان کجایید ؟؟؟
پاسخ
hanif
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۱
۳
۰
من ان موقع نیروی اطلاعات بودم
حرفهای این برادر که نمیشناسمشان درست است همون شبی هم که برنامه شهید والا مقام حسن باقری پخش شد برای کسانی که بودند تعریف کردم
نیروهای تیپ 7 جلو بودند و در محاصره دشمن و امکان الحاق نبود این خالی بودن چپ متوسالیان بعلت جلو بودن نیروهای تی 7 بود نه نرسیدنشون
خدا تمام شهیدان اسلام متوسلیان قهرمان و باقری دلیر سایر ان بزرگان را رحمت کند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱
بچه های دزفول تیپ ولیعصر عج انقدر جلو رفتند که بهشون گفتند برگردید تو همین برگشتن بهترین نیروهاشون رو با آرپی جی می زدند
جمال محمد زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۱
۱
۱
متاسفانه تاریخ جنگ به روایت تهرانی ها و... بیان می شود و درکتاب همپای صاعقه و ... نیز از این تحریفها هست از جمله تسخیر سایتهای رادرارو 4 و 5 بوسیله رزمندگان تیپ7 دزفول انجام گرفته ولی از تیپ27 نام می برند و حتی در این سریال هم این تحریف انجام می شود.مطمئناهیچ گانی بدون کمک یگان هی دیگر نمی توانسته در محور خود پیروز شود نمونه آن عملیاتهای والفجرمقدماتی و کربلای 4 که بعضی یگانها توانستند مواضع دشمن را فتح کنند امابدلیل مشکلات یگانهای دیگر از مواضعشان عقب نشینی کردند.بهتر برادران انصاف بخرج بدهند واقدامات دیگران را بخود نسبت ندهند در ثانی مشکلات محورهای ناموفق هم در اینگونه مواقع بیان شود.
پاسخ
رزمنده
UNITED STATES
۰۵:۵۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۱
۰
۱
سلام حرف بچه های تهران چرت است نتوانستند الحاق کنند ویهترین بچه های ما شهید شدتد
پاسخ
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۱
۱
۰
lبا سلام خدمت همه رزمندگان اسلام . برادران عزیز مواظب نظرات منافق گونه ها باشید . همه مناطق توسط رزمندگان اسلام فتح شد چرا که در همه یگانها افراد سایر مناطق کشور حضور داشتند مثل شهید عزیز حاج همت که فرمانده تیپ تهران بود ولی خودش اصفهانی بود . این را خواستم بگویم که همه زحمت کشیدند و ایثار گری کردند . دست مریزاد . اجر شما پیش خدا محفوظ است . همه تحت لوای مقام عضمای ولایت آماده فتح بیت المقدس باشیم . از خدا بخواهیم عاقبت به خیری نصیب همه ما بشود .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها