يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۹۸۲۷۱
زمان انتشار: ۲۲:۳۳     ۱۸ آذر ۱۳۹۱
در شبکه های ماهواره ای بیشتر به چه مشغول اند:
دشمن به خوبی فهمیده که نوک پیکان حمله خود را باید متوجه عقاید و باورهای جامعه اسلامی کند. چرا که با وجود عقاید صحیح در یک جامعه اسلامی گرچه افراد آن جامعه گاهی اوقات دچار خدشه و آسیب می گردند اما به برکت چنین عقاید مستحکمی، دوباره به تعادل خویش بازگشته و پریشانی روان یا آسیب دیدگی اعتقادی خویش را تعمیر می نمایند و در این بین بیشترین سهم در ضربه زدن و جذب مخاطب، مربوط به شبکه های وهابی و مسیحیت تبشیری است.
سرویس نقد رسانه پایگاه 598 - رسانه ها ابزاری جهت گسترش ارتباطات و تبادل معانی و مفاهیم می باشند که به اذعان همگان، امروزه یکی از مهمترین وسیله در عرصه رسانه همان امواج سیاه (شبکه های ماهواره ای) است. اما متأسفانه این ابزار کارآمد و پراستفاده، به وسیله ای برای سلطه قدرت طلبان تبدیل گردیده است.

به گفته کارشناسان این ابتلای جهانی، بسیاری از اندیشمندان و روشنفکران کشورهای حتی غیر مسلمان را نیز به چاره اندیشی واداشته است تا در برابر فرهنگ ماهواره ای- بجای فرهنگ دینی، بومی و ملی خویش- به مقابله برخاسته و احساس مسئولیت کنند. 

ناگفته پيداست كه حجم، سطح و ضريب اين مخاطرات ماهواره اي در كشور ما به مراتب نسبت به ساير كشورها بيشتر و حادتر مي باشد، زيرا ايران به عنوان كشوري كه تجربه انقلاب مردمي را دارا مي باشد و در طول سه دهه از حيات خود، بر آرمان هاي قدسي و ديني، پاي مي فشارد مسلماً براي قدرت هاي طماع بين المللي خطر آفرين است و آنان را در تحقق تهاجم فرهنگي، توسط رسانه هاي ماهواره اي، ناكام مي گذارد. بنابر اين ايران به عنوان يكي از كانون هاي مورد تهاجم آنان مطرح مي باشد بي گمان اين مسئله، بايد مسئولان و روشنفكران جامعه ما را در انجام رسالت فرهنگي خود در پاسداري از آرمان ها و مقابله با تهاجمات فرهنگي، راسخ تر و استوارتر سازد. چراکه ماهواره ها در پیدایش عادات تازه، تغییر در باورها وخلق و خوی و رفتار انسان‌ها، تکوین فرهنگ جهانی و نزدیک کردن جوامع و ملل، سهمی شگرف دارند.

اما متأسفانه طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس، از تعداد 17 هزار و 666 شبکه ماهواره ای در جهان سه هزار شبکه ماهواره در داخل ایران با آنتن های معمولی قابل دریافت است که 273 شبکه به تبلیغ ادیان انحرافی یا ساختگی می پردازند.

به طور کلی امروزه رسانه ها بویژه شبکه های ماهواره ای، در ابعاد وسیعی دست به شبیخون زده اند که به جرأت می توان گفت مهمترین آنها، غارت باورها و عقاید مذهبی است. چراکه در اثر تخریب همین مسأله، فرد مسلمان از درون تهی گشته و می شود او را به هر انحرافی هدایت نمود. بنابراین مهمترين و اساسي ترين معضل ماهواره مي تواند عدم تطابق بسياري از فرهنگ هاي دنيا با فرهنگ ديني ما و چارچوب اعتقاديمان باشد.

در اینجا بد نیست به برخی از تبعات سوء و آسیب های ناشی از شبکه های ماهواره ای اشاره ای داشته باشیم:

الف) ترویج خشونت: به خوبی روشن است که هویت هر اجتماعی بر پایه شخصیت افراد بویژه نوجوانان و جوانانش شکل می گیرد و هر مقدار افراد جامعه مبتلا به صفات خشونت باری باشند، آن جامعه دارای نا آرامی ها و عدم امنیت بیشتری است که به جرأت می توان گفت دیدن فیلم ها و اکشن ها ی خشن بخصوص از نوع هالیوودی، تأثیر بسیاری در تحقق این وضعیت دارد.

ب) سست شدن بنیان خانواده: خانواده و افراد آن، سهمی بسزا در شکل گیری اجتماع دارند که توجه به این مهم در جوامع اسلامی، منجر به شکل گیری و تحقق تمدن اسلامی می گردد. اما دشمن که به اهمیت این کانون پر مهر (خانواده) به خوبی پی برده است در جهت عفت گسیختگی از جوامع دینی و اسلامی، دست به تدوین و انتشار فیلمها و تصاویر مستهجن نموده تا با تبلیغات گسترده دامان همه آحاد جامعه را بگیرد و هرزگی و برهنگی را جایگزین نماید.

ج) الگوگیری غلط: از دیگر تلاشهای شبکه های ماهواره ای، ایجاد فرهنگ جایگزین به جای فرهنگ ایرانی - اسلامی و ارائه سبک زندگی به مدل غربی و یا الگوهای شرقی نزدیک به غرب می باشد. نشان دادن جلوه خرافی از دین، یکی از نمودهای این شیوه جهت تغییر الگوی فرهنگی جامعه می باشد، که در این الگو افراد ضمن حفظ وابستگی های دینی و اعتقادی، با دین و فرهنگ اصیل فاصله گرفته و بیگانه می شوند.

د) دخالت سیاسی: یکی دیگر از آسیب هایی که جامعه ما با ورود ماهواره به خانه ها به آن دچار شده است، دخالت سیاسی قدرتهای بیگانه در امور داخلی کشور می باشد. این قدرتها با راه اندازی شبکه هایی که علی الظاهر دارند سعی می کنند خیلی بیطرفانه واقعیت های رخداده را به اطلاع بینندگان بی خبر و در سانسور قرار گرفته داخلی برسانند، خیلی زیرکانه اخبار و اطلاعات را جهت دهی نموده و خواسته های خویش را به مخاطبین القاء نموده و حتی گاهی پا را فراتر از این گذاشته و مستقیما از مخاطبینشان می خواهند که به مبارزه با نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازند. برخی از شبکه های ماهواره ای نیز به شایعه سازی ایجاد فضای بدبینی و کاهش اعتماد اجتماعی در جامعه مشغولند که صد البته بودجه آنها نیز از طرف سازمان سیا و نهادهای مشابه آن تامین می شود.

ه) مخدوش شدن فرهنگ دینی: دشمن از هر وسیله و رسانه ای برای مورد حمله قرار دادن فرهنگ مسلمانان بهره برداری می کند و ماهواره نیز یکی از این رسانه هاست. در سال های اخیر شبکه های ماهواره ای راه اندازی شده توسط دولت های غربی، تلاش فراوانی نموده اند تا با انواع روش ها فرهنگ دینی جامعه ما را زیر سوال ببرند. و این حربه را گاهی با ایجاد شبهه، گاهی با تحقیر، گاهی با تخریب اساس مذهب، گاهی با سخت جلوه دادن اعمال مذهبی و گاهی نیز با ناکارآمدی دین اسلام، پیش می برند. این شبکه ها هیچ ابائی ندارند که حتی خیلی آشکارا به مقدسات مردم توهین نموده یا آنها را مسخره نمایند. و متأسفانه باید گفت که این خصومت ها گاهی اوقات تأثیرگذار نیز هست و در مواردی شاهدیم که افراد کم اطلاع و حتی باسواد و تحصیلکرده در دام این شبکه ها گرفتار شده و شبهه های ترویج شده را تکرار نموده و با ادعاهایی همچون روشنفکری، افراد اصیل و دارای فرهنگ دینی را عقب مانده می خوانند.

ناگفته نماند موارد مطرح شده گرچه در برخی از مواضع با یکدیگر تداخل دارند اما به جهت اهمیتشان، به طور جداگانه ذکر گردیده اند.

تمرکز ماهواره ها بر تبلیغات ضد مذهبی:

کارشناسان بر این باورند که از جمله مهمترین و مخرب ترین کارکردهای ماهواره، تبلیغات ضد مذهبی است که هر چه می گذرد به آسیبی جدی تر برای جامعه و نسل ما تبدیل می شود. چرا که مذهب، ریشه در افکار آدمی داشته و بینش هر شخصی هم موجب شکل گیری کنش ها و منش های اوست که در نتیجه به شکل گیری هویت جامعه پیرامونی این افراد (جوامع مذهبی) می انجامد.

اما با کمال تأسف در سال های اخیر، شاهد رشد قارچ وار شبکه هایی هستیم که با رویکرد تبلیغات ضد مذهبی به زبان فارسی پا گرفته اند و به ترویج مرام و مسلکی خاص یا به تخریب و شبهه پراکنی می پردازند. و این در واقع، یکی از این راهبردهای دول غربی برای از بین بردن فرهنگ دینی و روحیه اسلام خواهی در ملت های مسلمان است که این راهبرد امروزه در عمل به اوج خود رسیده است.

با توجه به مطالب گفته شده، بیشتر این آسیب ها به مقوله فرهنگ و دیانت جامعه مذهبی برمی گردد و دشمن نیز به خوبی فهمیده که نوک پیکان حمله خود را باید متوجه عقاید و باورهای جامعه اسلامی کند. چرا که با وجود عقاید صحیح در یک جامعه اسلامی گرچه افراد آن جامعه گاهی اوقات دچار خدشه و آسیب می گردند اما به برکت چنین عقاید مستحکمی، دوباره به تعادل خویش بازگشته و پریشانی روان یا آسیب دیدگی اعتقادی خویش را تعمیر می نمایند.

بنابراین عمده تمرکز دشمن بر آسیب رسانی به عقاید و باورهای دینی است که در مقابل بایستی توجه ویژه مسلمانان بویژه نهادها و افراد تأثیرگذار هم بر همین مقوله باشد.

بطور خلاصه، عملکرد شبکه های ضد اسلامی بخصوص تشیع به موارد ذیل محصور می گردد:

-     تبلیغ ضد تشیع و تخریب آموزه های اصیل شیعی (شبکه های مروّج وهابیت)
-    ترویج مسیحیت تبشیری (شبکه های مروج مسیحیت انحرافی)   
-    ترویج مذاهب خرافی و عرفان های کاذب از جمله بهائیت
-    تخریب و ناکارآمد معرفی کردن فرهنگ های اصیل دینی و آداب مثبت سنتی
-    زیر سئوال بردن فرهنگ دینی و جایگزین کردن فرهنگ شهروندی و مردم سالاری منهای دین
-    تبلیغ سکولاریزم و القای شخصی بودن دین
-    ایجاد شک و تردید حتی در مسلمات دینی مسلمانان و ...

قابل توجه است که بیشترین سهم در ضربه زدن و جذب مخاطب، مربوط به شبکه های وهابی و مسیحیت تبشیری است.

آماری از فعالیت مسیحیان در جوامع مسلمان:

سعی ما در این یادداشت ها بررسی، شناسایی و نقد شبکه های مسیحیت تبشیری است که ابتداء نظر شما را به قسمتی از فعالیت های گسترده ارائه شده توسط خودشان، جلب می کنم.

طبق آمارهاي ارايه شده از سوي مسيحيان، 12 هزار و 80 موسسه تخصصي براي تبليغ مسيحيت در ميان مسلمانان، 99 هزار و 250 مبشر مسيحي حرفه‌اي، 82 ميليون دستگاه رايانه مستقر در مراكز تبشيري، 44 هزار مجله تخصصي ترويج مسيحيت، 88هزار و 610 عنوان كتاب تبشيري، 2 هزار و 240 ايستگاه تلويزيوني و 2 هزار و 400 راديوي تبشيري، براي تبليغ دين مسيح فراهم شده است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها