يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۹۸۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۱۰ اسفند ۱۳۸۹
به گزارش شیعه آنلاین، خبرنگار افتخاری ما از استان کرمانشاه اعلام کرد: پس از قریب 11 سال انتظار و در نوبت ماندن این استان برای برگزاری محافل گسترده، سراسری و نورانی قرآن کریم ظاهرا با تدابیر استاندار کرمانشاه این برنامه به استان یزد منتقل شد و کرمانشاه را از این فیض محروم نمودند!

یادی از جدیت و تلاش استاندار برای برگزاری کنسرت های موسیقی در شهر شهیدان ما!

آخرین بار حدود 11 سال پیش بود که نوبت برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم به کرمانشاه رسید و از آن زمان تاکنون مردم این دیار در نوبت و حسرت برگزاری آن محافل نورانی مانده اند، سلسله محافلی که به جهت گستردگی از مؤثرترین اقدامات فرهنگی در تعمیق روح معنویت و جلب نورانیت و زدودن ظلمات گناه در بلاد است و از همین روست که مردم فهیم استان ها برای برگزاری چنین محافل گسترده ای روزشماری می کنند.

بنا به نقل مدیر کل محترم اوقاف استان در رسانه ها قرار بود، قریب 350 قاری، حافظ و مرتل ممتاز قرآن کریم در این مراسم شش روزه که از اول تا ششم اسفند برگزار می شود، به کرمانشاه بیایند. همچنین قرار بود داوران بین المللی برجسته در این مدت مهمان این استان باشند. در ضمن این دوره مسابقات مقرر شده بود صدها محفل قرآنی در برنامه های فشرده در سراسر استان برگزار شود.

مسؤلان اوقاف استان از ماه ها قبل برای برگزاری شکوهمند این مراسم مهم کشوری که دارای بازتاب بین المللی در رسانه ها است، برنامه ریزی و فعالیت چشمگیری نمودند و حتی 9 کمیته مختلف در سطح استان از جمله کمیته‌های امنیتی و انتظامی، پشتیبانی، مدعوین، فرهنگی، روابط عمومی و اطلاع رسانی، صدا و سیما، محافل قرآنی، تبلیغ شهری و غیره تشکیل دادند و این آمادگی حتی تا تهیه بنر و پوسترهای تبلیغات گسترده این مراسم پیش رفت، از طرفی روز به روز در رسانه ها نوید برگزاری این محافل نورانی داده شد و رسانه ها در این رابطه مرتب با صاحبنظران به مصاحبه پرداختند.

با این همه به ناگاه روز قبل از برگزاری این مراسم رسانه ها به نقل از معاونت فرهنگی اداره اوقاف کرمانشاه اعلام نمودند که این مراسم در کرمانشاه برگزار نمی شود و به استان یزد منتقل شد! و مسؤلان استان تنها علتی که تنوانستند برای لغو ناگهانی این مراسم شکوهمند عنوان کنند سفر آتی ریاست محترم جمهور بود و در عوض مسؤلان پرتلاش استان یزد با خوشحالی افتخار این مراسم را از آن مردم دیار خود نمودند.

این واقعه تأسف بار در حالی صورت گرفت که اولا زمان این مراسم از مدت ها قبل برابر نقل رسمی رسانه ها یکم تا ششم اسفند ماه اعلام شده بود و اکنون چندین روز است از ششم اسفند می گذرد و سفر ریاست محترم جمهور هم انجام نگرفته است. البته این چندمین باری است که استاندار و مسئولان استان طی ماه های گذشته سفر ریاست جمهوری را اعلام می کنند و این سفر صورت نمی گیرد.

دوما فرض کنیم سفر ریاست محترم جمهور هم همان زمان صورت می پذیرفت و دو روز با این مراسم تقارن پیدا می نمود، باز هم اگر این استان مدیریت فرهنگی توانمندی داشت، می توانست با مدیریت صحیح افتتاحیه یا اختتامیه آنرا با حضور ریاست محترم جمهوری قرار دهد و یا با مختصر انعطاف در زمان برگزاری محاف قرآن باز هم توفیق این مراسم از مردم استان ما گرفته نمی شد، لذا جالب توجه است که همین مراسم گسترده طبق اعلام رسمی مسؤلان توانمند استان یزد، قرار است از 14 تا 19 اسفند برگزار شود. چطور شد آیا مدیریت ارشد فرهنگی که شخص استاندار استان است، این قدر توان مدیریت نداشت که آنرا مدیریت نماید؟! اکنون که به وضوح دیدیم زمان اول تا ششم اسفند به 14 تا 19 اسفند موکول شد غیر موجه بودن توجیه مذکور برای مردم فهیم ما بیش از پیش روشن می شود.

اینجا بد نیست یادی کنیم از تلاش های چندین ماه قبل استاندار کرمانشاه، در راستای احیاء کنسرت های آن چنانی موسیقی در این شهر که برگزارکنندگان آن کنسرت ها رسما اعلام کردند: استاندار حامی ما در برابر مخالفت ها و موانع دیگر مسؤلان و غیره است. بله آنجا که کنسرت بود، استاندار قاطعانه مدیریت کرد تا کنسرت ها برگزار شود، هر چند به فضل الهی با حضور جوانان مخلص حزب الله آن بساط جمع شد، اما امروز ...!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
-
۱۰:۰۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
کاش رییس محترم جمهور و وزیر کشور می دیدند و اقدام می کردند تا اینقدر خون به دل مردم نشود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها