کوچ دلالان به تلگرام و اینستاگرام برای خودرو گران تمام شد
سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی با بیان اینکه پس از ممنوع شدن درج قیمت در آگهی خودرو، فروشندگان و خریداران خودرو به شبکه‌های اجتماعی غیررسمی کشانده شدند، جزئیاتی از فعالیت ۲۰ کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی دلالان ارائه داد.
کد خبر: ۴۵۷۵۷۸
تاريخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
به گزارش پایگاه 598، با گذشت بیش از یک ماه از حذف قیمت‌ها از آگهی فروش خودرو در سایت‌های آگهی، به نظر می‌رسد، دلالان برای ادامه فعالیتشان به کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی کوچ کرده و البته با حذف سایت‌های رسمی کشور از اعلام قیمت خودرو و مسکن، توانسته‌اند مخاطبان بسیاری را جذب خود کنند. این یعنی کشانده شدن خریداران و فروشندگان از فضای رسمی کشور به کانال‌های غیررسمی و شبکه‌های اجتماعی خارجی که متاسفانه هیچ نظارتی هم بر آن‌ها وجود ندارد.

جالب‌تر اینکه بررسی تعداد مخاطبان و دنبال کنندگان این پیج‌ها و کانال‌ها از ۱۲ اردیبهشت ماه و همزمان با حذف قیمت خودرو از سایت‌های آگهی، به شدت افزایش یافته است و به طور میانگین میزان افزایش روزانه فالوئر‌های ۱۰ پیج پرمخاطب اینستاگرام پس از ۱۲ اردیبهشت ماه، بین ۲ تا ۱۰ برابر رشد داشته است.

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کار‌های اینترنتی با بیان اینکه قیمت گذاری در برخی از این کانال‌ها و پیج‌ها تا ۳۰ درصد بیش از قیمت واقعی بازار بوده است، خاطرنشان کرد: این کوچ از سایت‌های رسمی به شبکه‌های غیررسمی و کانال‌های تلگرامی در شرایطی رخ داد که هیچ نظارتی بر این شبکه‌های اجتماعی و کانال‌ها وجود ندارد و دلالان با قیمت‌گذاری کاذب، سعی در ملتهب کردن بازار خودرو دارند.