کتاب ارتباط شناسی اثر مهدی محسنیان راد
یک نماد با ایجاد تکرار و زیاد دیده شدن باعث اقناع مخاطب می شود
تکنیک طنز گاهی همراه با مبالغه است
اگه زمون شاه بود شیش میاوردم... / پاورقی
اقناع به عنوان فرایند ارتباطاتی تعریف میشود که در آن یک منبع شواهد و نتایجی را بیان میکند و هدف وی غالب آمدن بر دریافت کننده و ایجاد تغییری در وی است
در سالیان اخیر جهتگیریهای جدیدی در نظریههای مربوط به اقناع، صورت گرفته است. تغییر عمده در حوزه نظریه اقناع، دور شدن از نظریه مکانیکی محرک - پاسخ و نزدیکی به دیدگاهی بوده است که به نقش فعال دریافت کننده اعتقاد دارد.
تبلیغات از منظر تاریخ، روزنامهنگاری، علومسیاسی، جامعهشناسی، روانشناسی و همچنین به صورت بینرشتهای مورد مطالعه قرارگرفته است.
هر تبليغاتي آگاهانه دستكاري كردن اذهان و تفكرات اجتماعي براي همخوان و همراه كردن مردم با خود و ترغيب و مجاب كردن آنان به نوعي خاص از موضعگيري است زيرا اگر تبليغات شدت يابد، افكار عمومي را كه نتيجهي بحث و انتقاد و جدل معتدل است، از كار مياندازد.
گزارشی از وضعیت زندگی عناصر ضدانقلاب در خارج از کشور:
طی این 37 سال که از انقلاب اسلامی می گذرد، بارها دیده شده است کسانی که رفته اند برای نجات از باتلاقی که در آن فرو رفته اند بازگشته اند، برخی بدون مشکل و برخی نیز با قبول مجازات های قانونی./ امیرعباس فخرآور ضدانقلاب فراری، نمونه ای از این دست افراد است که با وجود کوشش های فراوان برای جلب نظر اربابان خود ، هنوز به نان و نوایی نرسیده و به نوکری بی جیره و مواجب تبدیل شده است.
پشت پرده اهداء جوائز جهانی به محکومین امنیتی ایران:
رویا عراقی گفت: عده ای از عناصر ضدانقلاب قصد دارند طی برنامه ای، به بهانه اعطای مجدد جایزه ساخاروف به نسرین ستوده، راهی برای فراری دادن او از کشور بیابند تا وی بتواند آزادانه تر به فعالیت علیه نظام بپردازد.