أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۰۳۳۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۰۹ دی ۱۳۹۱
مهمان‌پرست در ترکیه
سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: طرف‌های گفت‌وگو باید حقوق کامل هسته‌ای ایران در فعالیت‌های صلح‌آمیز را به رسمیت بشناسند و در چنین شرایطی تحریم‌ها دیگر معنایی نخواهد داشت.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان صبح جمعه با مدیران ارشد، سردبیران، ستون نویسان جراید و روسای مراکز تحقیقاتی ترکیه مستقر در استانبول دیدار و ضمن تشریح سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف، به سؤالات آنها پاسخ داد.

وی همچنین عصر جمعه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی ترکیه به سؤالات آنها پاسخ داد.

روابط دو کشور ایران و ترکیه، استقرار موشک‌های پاتریوت در ترکیه، گفت‌وگوهای ایران با 1+5، وضعیت خاورمیانه به خصوص موضوع سوریه و تحریم‌های غرب علیه کشورمان، عمده‌ترین موضوعات مورد توجه رسانه‌های ترکیه بود که مهمان‌پرست به آنها پاسخ گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤالی در مورد برگزاری رزمایش‌های نظامی ایران در خلیج فارس و دیگر مناطق ایران، توانایی‌های دفاعی کشورمان را مورد توجه قرار داد و با بیان این نکته که حضور نظامیان خارجی مخل امنیت منطقه خلیج فارس است، اظهار داشت: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران در جهت تامین امنیت خلیج فارس است و رزمایش‌های نظامی نیز جنبه بازدارندگی دارد.

مهمان‌پرست در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر احتمال تهاجم ناتو به سوریه، هرگونه تهاجم نظامی به کشورهای منطقه را در راستای اهداف رژیم صهیونیستی توصیف کرد و آن را تهدیدی برای کل منطقه دانست و افزود: تلاش همه کشورهای منطقه از جمله ایران و ترکیه برای برقراری ثبات و آرامش در منطقه ضروری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی در مورد امکان مشارکت ایران در کمک رسانی به آوارگان سوری در خاک ترکیه، کمک‌های کشورمان در طول 30 سال گذشته به میلیون‌ها پناهنده افغان و عراقی و نیز مردم فلسطین را به عنوان یکی از اصول اساسی سیاست کشورمان ذکر کرد و ضمن اشاره به طرح شش ماده‌ای پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه، توقف خشونت‌ها و کمک رسانی به مردم سوریه را از گام‌های اساسی آن عنوان کرد.

مهمان‌پرست در مورد تحریم‌های غرب علیه کشورمان، این تحریم‌ها را به بهانه فعالیت هسته‌ای ایران، غیر قانونی و غیر منطقی خواند و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هیچ تحریمی استقبال نمی‌کند، ولی در طول 30 سال گذشته همواره این فشارها را تبدیل به فرصت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد مذاکرات هسته ای نیز اظهار داشت: معاهده NPT مبنا و شاخص فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است و بر این مبنا طرف‌های گفت‌وگو باید حقوق کامل هسته‌ای ایران در فعالیت‌های صلح‌آمیز را به رسمیت بشناسند و در چنین شرایطی تحریم‌ها دیگر معنایی نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها