أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۰۵۱۸۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۱۷ دی ۱۳۹۱
بازتاب تصمیم ایران برای تولید نرم‌افزار کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی، برنامه وزیر خارجه ایران برای سفر به مصر، سفر فرستاده ویژه رئیس‌جمهور سوریه به ایران، آزادی یک ایرانی از زندانی در آمریکا پس از سه سال و ارزیابی سفیر چین در ایران از روابط دوجانبه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. .
بازتاب تصمیم ایران برای تولید نرم‌افزار کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی، برنامه وزیر خارجه ایران برای سفر به مصر، سفر فرستاده ویژه رئیس‌جمهور سوریه به ایران، آزادی یک ایرانی از زندانی در آمریکا پس از سه سال و ارزیابی سفیر چین در ایران از روابط دوجانبه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، خبر طراحی نرم‌افزاری برای کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی، مهمترین خبر مربوط به ایران است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار بسیاری از مطبوعات جهانی قرار گرفته است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ضمن انتشار این خبر، به نقل از سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران می‌نویسد، این نرم‌افزار جدید از این که ایرانیان در معرض محتوای نامناسب قرار بگیرند، جلوگیری می‌کند و در عین حال، به کاربران اجازه می‌دهد از مزایای اینترنت استفاده نمایند.

آسوشیتدپرس می‌نویسد احمدی مقدم اشاره نکرده که این نرم افزار جدید چه زمانی معرفی خواهد شد و کدام شبکه‌های اجتماعی مورد توجه این طرح هستند. این خبرگزاری همچنین به برخی محدودیت‌های موجود در دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت اشاره کرده است.
علاوه بر آسوشیتدپرس، واشنگتن پست، تایمز اسرائیل، العربیه و ان‌بی‌سی نیز این خبر را مورد توجه قرار داده‌اند.  


خبر تصمیم وزیر خارجه ایران برای سفر به مصر، از دیگر موضوعات مهم امروز برخی مطبوعات جهان است. «دیلی استار» لبنان در این باره می‌نویسد، علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران در چند روز آینده به قاهره سفر می‌کند تا درباره روابط دوجانبه و نیز بحران سوریه با مقامات مصری به گفت‌و‌گو بپردازد.

به نوشته این روزنامه، صالحی در این سفر دو روزه با «محمد کامل عمرو»، همتای مصری خود و «محمد مرسی»، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد؛ افزون بر این، احتمال دارد دیداری میان صالحی و «اخضر ابراهیمی»، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه نیز انجام بپذیرد. دیلی استار می‌نویسد، مشخص نیست سفر صالحی به مصر یک مأموریت دیپلماتیک جداگانه است یا بخشی از برنامه «گروه تماس» منطقه‌ای سوریه به شمار می‌رود.


در خبر دیگری مرتبط با سوریه، خبرگزاری کویت از سفر فرستاده ویژه بشار اسد به تهران خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، «فیصل مقداد»، معاون وزیر خارجه سوریه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور، روز گذشته ضمن سفر به تهران، با حسین امیرعبداللهیان، معاون امور عرب و آفریقای وزارت امور خارجه ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

این خبرگزاری به نقل از امیر عبداللهیان می‌نویسد: گفت‌و‌گوهای انجام شده، بر تلاش‌ها برای ایجاد ثبات در سوریه و تلاش‌های دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم از یک سو و برگزاری گفت‌و‌گوهای سیاسی با گروه‌های مخالف از سوی دیگر متمرکز بوده است. در این دیدار همچنین درباره چشم‌انداز موفقیت تلاش‌های میانجی‌گرایانه اخضر ابراهیمی نیز بحث‌هایی شده است.


«ریانووستی» روسیه، خبر آزادی یک ایرانی متهم به نقض تحریم‌های ایران از زندانی در آمریکا را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری اشاره می‌کند که امیرحسین صیرفی پس از تحمل سه سال زندان در آمریکا، سرانجام روز پنجشنبه آزاد شده و روز جمعه آمریکا را به مقصد ایران ترک کرده است. صیرفی در ژانویه ۲۰۱۰ به جرم تلاش برای انتقال کالاهای ممنوعه و مشمول تحریم به ایران از راه امارات، در آلمان بازداشت شده بود. مقامات آمریکایی مدعی بودند، تجهیزات منتقل شده از سوی وی به ایران، قابلیت استفاده در برنامه هسته‌ای ایران را دارا بوده‌اند. 


در پایان، خبرگزاری «ترند» اظهارات سفیر چین در ایران درباره روابط دوجانبه ایران و چین را بازتاب داده است. به نوشته این خبرگزاری، «یو هونگ یانگ»، سفیر چین در تهران، روابط دوجانبه این کشور با ایران را رضایت‌بخش دانسته و گفته هیچ مشکلی در این زمینه نیست.
وی همچنین تأکید کرده که روابط تهران ـ پکن در بالا‌ترین سطح است و سطح کنونی تجارت و همکاری اقتصادی میان دو کشور، به خوبی نشانگر گسترش روابط اقتصادی ایران و چین است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها