يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۳۴۷۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
علیرضا زاکانی در نشست خبری خود که پیش از ظهر امروز در خبرگزاری مهر برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی مشرق مبنی بر اینکه آیا جلساتی با دیگر کاندیداهای همسو با خود برای رسیدن به وحدت داشته اید یا خیر گفت: اینکه جلساتی با نامزدهای خاص داشته باشیم نبوده است.

وی ادامه داد: اما بنده ارتباط های مستمری با برخی از کاندیداها دارم که یکی از آنها به عنوان نمونه آقای حدادعادل هستند.

زاکانی با بیان اینکه درباره موضوع وحدت پیشنهادهایی را مطرح کرده ام تصریح کرد: البته اینکه این پیشنهادها مورد اقبال دوستان قرار بگیرد یا نه باید جلوتر برویم و ببینیم چه خواهد شد.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری افزود: پیشنهاد اول این بود که بعد از اعلام نظر شورای نگهبان تمامی کاندیداهای اصولگرا برای تعامل بیشتر و رسیدن به نتیجه نشست هایی را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: پیشنهاد دیگر نیز این بود که دوستانی نظیر آقایان حدادعادل، جلیلی، لنکرانی و بنده که هم فکر هستیم و همگرایی بیشتری با هم داریم یک کاندیدا را از میان خود معرفی کنیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: البته ما حضور آقای لنکرانی در این جمع را به نظر جبهه پایداری موکول کرده ایم.

زاکانی در ادامه این نشست خبری اظهار کرد: امروز کشور در شرایط بسیار خطیری قرار گرفته است چرا که ظرفیت های بسیار بالایی دارد که برخی از آنها به قوت رسیده و برخی دیگر هنوز بالفعل نشده اند. از طرفی در داخل آسیب هایی وجود دارد و در فضای پیرامونی هم تهدیداتی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: در چنین شرایطی معتقدیم که روش و منش امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی که با توکل بر خدا، توسل بر اهل بیت و با به میدان آوردن مردم دنبال شده و می شود بهترین روش برای ادامه انقلاب اسلامی است. همان طور که در پیروزی انقلاب اسلامی، 8 سال دفاع مقدس، برگزاری انتخابات و راهپیمایی های مختلف بعد از انقلاب شاهد به کارگیری این روش در استحکام انقلاب اسلامی بوده ایم.


زاکانی با بیان اینکه استراتژی امام (ره) و رهبر معظم انقلاب آگاهی بخشی و فراهم کردن زمینه حضور مردم در عرصه های مختلف است تصریح کرد: امروز ما دو نگاه و شیوه را در تقابل با یکدیگر می بینیم. نگاه اول که دقت و توجه خود را بر پایه داشته های کشور در جهت تحقق اهداف انقلاب به کار می گیرد و معتقد است که ایران را باید بر بام دنیا نشاند و نگرش دوم توجه به خارج از کشور و استمداد طلبیدن از بیگانگان برای رفع مشکلات کشور است که از ابتدای انقلاب این دو نگاه در تقابل با یکدیگر بوده اند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما جز توجه به داشته های ملی و اعتقادات ایمانی خود نمی توانیم دل به مجموعه ای برای خروج از مشکلات کشور داشته باشیم که در خارج از کشور است نمونه این امر را هم می توان در نگاه سازشکارانه برای تعطیلی امکانات هسته ای کشور اشاره کرد. در زمانی که این نگاه حاکم بود ما طی سال های 82 و 83 شش قطعنامه از شورای حکام گرفتیم اما امروز خط مقاومت مدبرانه مسیری را دنبال کرده که حق داشتن انرژی هسته ای برای ما ثابت شده و غرب بر سر میزان آن با ما بحث می کند و امروز آنها در موضع انفعال قرار گرفته اند.

وی با بیان این که مخالفین جهت گیری اصولگرایانه کشور و مخالفین اصل نظام امروز به یک جهت گیری مشترک رسیده اند تا میر کشور را به مسیر سازش تغییر دهند گفت: بزرگترین آفت در کشور بعد از دفاع مقدس در پیش گرفتن مسیر سازندگی بود که با همراه شدن آن با نگاه غلط اقتصاد آزاد، فرهنگ اشرافی گری، تبار سالاری و ... بستر ساز جدی تهاجم فرهنگی غرب شد و آسیب های اساسی را در دوران اصلاحات برای کشور به وجود آورد چرا که به تعبیر آقای هاشمی اصلاحات ادامه دوران سازندگی است.

زاکانی افزود: امروز بعد از 34 سال از گذشت انقلاب اسلامی اگر دعوتی برای بازگشت به 20 سال گذشته صورت می گیرد به منظور به قهقرا بردن مسیر انقلاب اسلامی است. در  حال حاضر کسانی در عرصه رقابت هستند که توصیه به حرکت قهقرایی و دعوت به 20 سال گذشته می کنند که این موضوع یک فاصله 200-300 ساله را برای کشور به وجود می آورد که امکان جبران آن نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اصولگرایان در چنین شرایطی نیاز به همگرایی و وحدت در مقابل یک رقیب مشخص دارند خاطرنشان کرد: دعوت به دوران سازندگی دعوتی است که تجربه آن را داریم. در آن دوران رئیس جمهور وقت کمترین مانع را در رسیدن به اهداف داشت ضمن اینکه توانمندی آقای هاشمی نسبت به 20 سال گذشته از زمین تا آسمان متفاوت است.


وی با تاکید بر این که عناصر دوران سازندگی همراه با عناصر دوران اصلاحات و افراد حاکم فعلی در کشور به دنبال ایجاد تلاطم در آینده کشور هستند گفت: در حال حاضر در کشور نیاز به آرامش برای رفع مشکلات موجود دارد اما عده ای به دنبال دعوت به بی ثباتی و تنش های گذشته هستند. برای یادآوری باید عرض کنیم که در آن دوران علاوه بر ایجاد آسیب های جدی فرهنگی و اعتقادی تورم 49.7 درصدی را تجربه کردیم. این افراد امروز وعده هایی می دهند که با حضور عناصر خارجی بتوانند مشکلات کشور را حل کنند.

زاکانی ابراز عقیده کرد که اگر مشکلات داخلی با حضور عوامل خارجی در مقطع کوتاهی رفع شود، مشکلات عدیده ای در طی آن در سالیان سال برای ما ایجاد خواهد شد لذا امیدوارم در فضای رقابتی اما در چارچوب قانون و اخلاق بتوانیم حضور گسترده مردم در انتخابات را تجربه کرده و شاهد استمرار جهت گیری خدمت گزاری خالصانه به مردم باشیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی در کنار رفع مشکلات فرهنگی از اولویت های اصلی کشور است تصریح کرد: امروز جزوه ای به شما خبرنگاران ارایه خواهم کرد که پیرامون مبانی، اصول و رویکردهای تحولی در آن توضیحاتی ارایه خواهد شد. در آینده هم نسبت به انتشار برنامه ها و معرفی الگو و مدلی که کارگزاران نظام بر اساس آن باید انتخاب شوند اقدام خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
خوبه فعلا شما کنار برو تا بعد خدا بزرگه
پاسخ
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
ان شاءالله از بین آقایان حداد عادل، جلیلی، لنکرانی، زاکانی و ابوترابی فرد یکی کاندیدا شود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
از بین جلیلی و حداد و لنکرانی و من یکی بیاید که من حاضرم این ایثار را بپذیرم
پاسخ
سخا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
اقای زاکانی می خواهی شما بیا چون واقعا همه دوستت دارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها