أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۷۶۴۵
زمان انتشار: ۱۹:۳۲     ۱۹ تير ۱۳۹۲
دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای از مقامات مغرب خواست دست از پلمپ منازل معارضان اسلام‌گرا در این کشور بردارند.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان دیده بان حقوق بشر خطاب به وزیران کشور و دادگستری مغرب از آنها خواست دست از پلمپ خودسرانه منازل اسلام‌گرایان که به بهانه برگزاری جلسات غیرمجاز در آنجا بسته شده است، بردارند.

مقامات مغرب منازل دو عضو جمعیت عدالت و احسان و همینطور «محمد عبادی» رهبر این جمعیت را که یک جمعیت اسلام گرا است و مخالفان اصلی دولت این کشور را تشکیل می دهد، پلمپ کردند.

دیده بان حقوق بشر گفت: این منازل از هفت هفته پیش بسته شده و صاحبان آنها نمی توانند وارد آن شوند.

دیده بان حقوق بشر افزود: قانون به مقامات کشورهای زیادی اجازه مصادره اموالی که در جرایم خطرناک مورد استفاده قرار می گیرند می دهد اما تشخیص اینکه درباره مسائل مذکور نیز این قضیه صدق کند باشد، دشوار است.

مقامات مغرب همچنین منازل دیگر اعضای این جنبش اسلامی را در سال های اخیر پلمپ کرده بودند.

معارضان اسلام‌گرا در مغرب می‌گویند: محمد ششم پادشاه این کشور و مشاورانش با وجود ایجاد برخی اصلاحات در قانون اساسی از سال 2011 که در راستای مقابله با دومینوی اعتراضات بهار عربی به این کشور صورت گرفت همچنان زمام قدرت واقعی کشور را در دست دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها