أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۸۲۱۷
زمان انتشار: ۲۲:۳۹     ۲۲ تير ۱۳۹۲
گردشگران سراسر دنیا سعی می کنند برای مسافرت پربازدیدترین و معروف ترین شهرها و جاذبه ها را انتخاب کنند. در میان انتخاب های آنها شهرهای زیادی وجود دارد که ما به ده مورد اول اشاره می کنیم.
۱۰٫ بارسلونا، اسپانیا
در میان قدیمی ترین شهرهای بندری مدیترانه ای بارسلونا یکی از بانشاط ترین و جوانترین شهرها است. سبک زیبا، معماری ویژه، غذاهای خوب و سرگرمی های شبانه روزی بارسلونا آن را تبدیل به یکی از محبوب ترین شهرهای دنیا کرده است.
13736564381 ۱۰ شهر محبوب دنیا+عکس
۹٫ کیپ تاون، آفریقای جنوبی
نشنال جئوگرافیک کیپ تاون را دومین شهر بهترین شهرهای ساحلی دنیا معرفی کرده است و این شهر یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می شود. اسکله خوش منظره، معماری زیبا و آب و هوای خوب، کوه تیبل و سواحلی با پنگوئن های فراوانی دلیل محبوبیت این شهر هستند.
13736564392 ۱۰ شهر محبوب دنیا+عکس
۸٫ مونترئال، کانادا
مونترئال در فهرست بهترین شهرهای دنیا برای زندگی دیده می شود و این شهر "پایتخت فرهنگی کانادا” نامیده شده است. اخیراً یونسکو به این شهر عنوان "شهر طراحی” داده است. سالانه ۷٫۵ میلیون توریست از آن دیدن می کنند. در تابستان جمعیت بیشتری از گردشگران به سوی مونترئال سرازیر می شوند و در جشنواره های افسانه ای و نمایشگاه های خیابانی از جمله جشنواره جاز شرکت می کنند.
13736564433 ۱۰ شهر محبوب دنیا+عکس
۷٫ نیویورک سیتی، ایالات متحده
این شهر سومین شهر پربازدید دنیاست. میدان تایمز و سنترال پارک دو جاذبه توریستی پربازدید این شهر هستند. برادوی، خیابان پنجم، استادیوم یانکی و محله های دیگر هم از نمادهای شهری نیویورک سیتی محسوب می شوند. موزه تاریخ طبیعی این شهر نیز دایناسورها و غارنشینان را به نمایش گذاشته اس.
13736564454 ۱۰ شهر محبوب دنیا+عکس
۶٫ پاریس، فرانسه
شاید فکر کنید پاریس ارزش ایستادن در صف موزه لوور برای دیدن مونالیزا، قهوه گران قیمت نوشیدن در کافی شاپ ها، خیره شدن به استخوان های پوسیده در دخمه ها و … را ندارد. ولی این دلیل نمی شود که پاریس پاریس نباشد. سالانه بیش از ۱۵ میلیون گردشگر از پاریس دیدن می کنند. "شهر نور و روشنایی” بخاطر هنر، مهماری، غذاها و فشن محبوبیت یافته است. لوور، برج ایفل، تاق پیروزی، کلیسا نتردام و … از مهمترین جاذبه های پاریس هستند.
13736564475 ۱۰ شهر محبوب دنیا+عکس
۵٫ پترا، اردن
در سال ۱۸۱۲ یک ماجراجوی ۲۷ ساله سوئیسی به نام یوهان لودویگ برکهارد چند نفر از قبیله بیابانگردی در اردن را قانع کرد که او را به میان گردنه بادگیر باریکی در گوشه دورافتاده ای از صحرای عربستان که محل "شهر گمشده” دنیای باستان بود ببرند. چندین و چند سال بعد خرابه های باشکوه شهر ۲۰۰۰ هزار ساله اردن پذیرای باستان شناسان، گردشگران و ماجراجویان شد. این شهر توسط یونسکو یکی از عجایب جهان نامیده شده است.
13736564486 ۱۰ شهر محبوب دنیا+عکس
۴٫ سانفرانسیسکو، ایالات متحده
شهرهای معدودی در سراسر دنیا هستند که مانند این شهر خلیجی از تپه های خوش منظره، پل های شگفت انگیز، ماشین های برقی، کشتی های تفریحی و جاذبه های فراوان دیگر برخوردار باشند. سالانه ۱۶ میلیون گردشگر به سانفرانسیسکو می آیند و از ساحل زیبا و جذابیت های فراوان آن لذت می برند.
13736564507 ۱۰ شهر محبوب دنیا+عکس
۳٫ سانتیاگو، شیلی
کارناوال های بزرگ و جشنواره های تانگو در کنار رشته کوه ها آند و مناظر زیبای دره های آن بسیار نفس گیر هستند. آب هوای این شهر ساحلی، موسیقی های شاد، کافی شاپ های فراوان، قیمت های مناسب باعث شده که این شهر تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری شود.
13736564528 ۱۰ شهر محبوب دنیا+عکس
۲٫ شانگهای، چین
در دهه سی، قبل از جنگ جهانی و انقلاب کمونیستی، شانگهای، "پاریس خاور دور” بود. امروزه شانگهای ثروتمندترین و شلوغ ترین شهر چین است. نمایشگاه ها، اکسپوها، آسمانخراش ها و … این شهر را به مقصدی مهم نموده اند.
13736564549 ۱۰ شهر محبوب دنیا+عکس
۱٫ توکیو، ژاپن
این شهر پر از تابلوهای نئون تبلیغاتی، درختان پرشکوفه گیلاس، استادیوم های ورزشی، رستوران های عجیب و غریب، بازارهای ماهی فروشی و … است. توکیو قطعاً یکی از آن شهرهایی است که از مسافرت به آن پشیمان نخواهید شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها