يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۴۸۴۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۲۳ تير ۱۳۹۲
بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از بهبود وضعیت بخش صنعت ایران در ماه های ابتدایی سال جاری میلادی نسبت به سال قبل خبر داد و رشد تولیدات صنعتی ایران برای دو ماه نخست ۲۰۱۳ را به ترتیب مثبت ۳.۳ درصد و منفی ۰.۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بانک جهانی در جدیدترین گزارش از سلسله گزارش های ماهانه خود اعلام کرد تولیدات صنعتی ایران در نخستین ماه سال جاری میلادی رشد 3.3 درصدی و در ماه دوم این سال رشد منفی 0.5 درصدی داشته است.

تولیدات صنعتی ایران در سال 2012 رشد منفی 16.9 درصدی را تجربه کرده بود که بر این اساس در دو ماه نخست سال جاری میلادی وضعیت بخش صنعت ایران نسبت به سال قبل بهتر شده است. 

تولیدات صنعتی جهان در سال 2012 با رشد 2.4 درصدی مواجه شده بود و این رقم برای ماه های ژانویه و فوریه 2013 به ترتیب 0.1 درصد و 0.3 درصد اعلام شده است.

بر اساس این گزارش صادرات ایران در ماه های ابتدایی سال 2013 نیز وضعیت بهتری نسبت به سال 2012 داشته است. در حالی که رشد صادرات ایران(بر اساس قیمت)در سال 2012 تنها 0.7 درصد بوده است صادرات ایران در سه ماه نخست سال جاری میلادی با رشد 6.7 درصدی مواجه شده است. 

در عین حال واردات ایران(بر اساس قیمت) که در سال 2012 رشد منفی 1.5 درصدی داشته است در سه ماه نخست سال جاری میلادی بیش از پیش کاهش یافته و رشد منفی 8.4 درصدی را تجربه کرده است.

بانک جهانی در بخش دیگری از گزارش خود نرخ تورم ایران در پایان مارس 2013 را 40.7 درصد اعلام کرده است که نسبت به ماه قبل از آن اندکی کاهش داشته است. نرخ تورم ایران در فوریه همین سال 41 درصد اعلام شده بود.

متوسط نرخ تورم جهان در پایان مارس 2013 نیز 2.9 درصد اعلام شده است. این رقم برای کشورهای توسعه یافته 1.6 درصد و برای کشورهای درحال توسعه 4.3 درصد بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها