يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۴۸۸۱۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۴     ۲۴ تير ۱۳۹۲
مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی پس از جدایی از پرسپولیس سرانجام قفل سکوت خود را شکست و درددل‌های خود را به زبان آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کریم انصاری‌فرد مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس بالاخره شب گذشته با عقد قراردادی یک ساله به تراکتورسازی پیوست. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص مسائل مختلف گفت‌وگو کرد که در زیر می‌خوانید:

فارس: پس از این همه جار و جنجال بالاخره به تراکتورسازی رفتی.

بله، بالاخره قسمت من این بود که امسال پیراهن قرمز تراکتورسازی را بر تن کنم و افتخار این را داشته باشم که در کنار تبریزی‌ها فوتبالم را دنبال کنم. تراکتورسازی تیمی است که در چند سال گذشته با خون تازه‌ای در فوتبال ایران یک پدیده شده است از طرفی دیگر این انتخاب برای من به نظرم خیلی خوب بود.

فارس: چرا؟

خودم آذری زبان هستم و در کنار تراکتوری‌های دو آتشه که با من همزبان هستند احساس آرامش می‌کنم و قطعا می‌توانم با تمرکز بیشتر کارم را دنبال کنم به همین دلیل است که می‌گویم تصمیمم خوب بود چون در آرامش می‌توانم به خواسته‌هایم برسم و احساس غربت هم در تبریز نمی‌کنم.

فارس: از قبل مشخص بود به تراکتورسازی می‌روی؟

خدا می‌داند که نه، من هم مانند خیلی از بازیکنان لیگ پیشنهادهایی از تیم‌های مختلف پس از پایان فصل داشتم و راستش را بخواهید با یک سری از آنها حتی وارد مذاکره شدم اما اولویتم همان طور که قبلا هم گفتم حضور در اروپا بود به همین دلیل همه چیز را به مدیر برنامه‌هایم سپردم ولی مثل اینکه قسمت نیست فعلا بروم.

فارس: چرا؟ مثل اینکه خیلی به اروپا نزدیک شده بودی؟

وقتی با پیشنهاد خوبی از اروپا مواجه شدم زیاد دست روی دست گذاشتم و متأسفانه چون دودل بودم زود تصمیم نگرفتم، از طرف دیگر با خودم گفتم چون دایی آمده یک سال دیگر در پرسپولیس بمانم که حرف و حدیثی پیش نیاید همین از دست دادن وقت‌ها من را عقب انداخت و متأسفانه زمان هم از بین رفت. من اول فصل به خاطر پرسپولیس و سرمربی محترم آن تصمیم گرفتم بمانم که به دلایلی نشد.درباره رفتنم به اروپا عجله نکنید و در آینده همه چیز شفاف مشخص می‌شود.

فارس: ولی تیمی اروپایی اگر بازیکنی را بخواهد وقت و زمان معنی نمی‌دهد.

بله کاملا درست است، ولی زمان نقل و انتقالات فوتبال ایران و اروپا هم با یکدیگر همخوانی ندارد، با توجه به پیشنهادی که به من داده شد و قرار بود پای صحبت‌های نهایی بنشینیم چه بسا من باید حدود 4 ماه بازی نمی‌کردم و بعد با تیم مورد نظرم قرارداد امضا می‌کردم این برای من خیلی خطرناک بود و با توجه به صحبت‌هایی که با دوستان داشتم تصمیم گرفتم شب گذشته کار را یکسره کنم و به همین دلیل قراردادم را با تراکتورسازی امضا کردم.

 

فارس: یعنی پرونده‌ات برای رفتن به اروپا بسته شد؟

نه، چرا باید این اتفاق بیفتد؟ پرونده من کاملا برای رفتن به اروپا باز است. من تصمیمم را گرفته‌ام و کوتاه هم نمی‌آیم حالا قسمت شده از تبریز به اروپا بروم، انگیزه‌ام صدها برابر است تا به هدفم برسم. به شما قول می‌دهم دست از تلاش برنمی‌دارم و با تمرینات مدام و حتی اضافی و گلزنی برای تراکتور به هدفم می‌رسم مثل همیشه.

فارس: البته با حمایت هواداران تراکتورسازی.

بله صد در صد، بدون هیچ حرف و حدیثی یکی از دلایل انتخاب تراکتورسازی هواداران این تیم بود چون مثل هواداران پرسپولیس پرشور هستند. سرما و گرما نمی‌شناسند و تا آنجایی که نفس دارند تیم خود را تشویق می‌کنند. من در کنار این همه همزبان مشتاق احساس آرامش می‌کنم و از هواداران تراکتورسازی از همین جا می‌خواهم به من کمک کنند تا ان‌شا‌ء‌الله به هدف اصلی‌ام برسم.

فارس: کدام هدف؟

من می‌خواهم به اروپا بروم و از همه مهمتر باید در جام جهانی باشم. امسال سال حساسی برای من است چون باید پیراهن تیم ملی را که افتخار پوشیدن آن را دارم در جام جهانی بپوشم. دوست ندارم در برزیل غایب باشم به همین دلیل تمام تلاشم را برای گلزنی و موفقیت تراکتورسازی انجام می‌دهم تا نظر کی‌روش را جلب کنم. کار خیلی سخت است اما من هم عاشق کارهای سخت هستم.

فارس: تراکتورسازی چطور تیمی است؟

در چند وقت اخیر تراکتورسازی یکی از قطب‌های موفق فوتبال کشورمان بوده است، آنها امسال دومین بار حضور در آسیا را تجربه می‌کنند این موضوع هم در انتخابم نقش پررنگی داشت. خوشبختانه بازیکنان بسیار خوبی هم در فصل جاری جذب کرده و ان‌شا‌ء‌الله همه بتوانیم با کمک هواداران پرشور که پارسال پدیده آسیا بودند به این تیم بزرگ و مردمی برای رسیدن به هدفش کمک کنیم.

فارس: به آقای گلی هم فکر می‌کنی؟

مثل تمام مهاجمان دنیا من هم گل زدن را دوست دارم، همه چیز دست خدا است، او عزت و ذلت می‌دهد. اولین هدفم کمک به تراکتورسازی است سپس خدا هر چه که بخواهد همان اتفاق می‌افتد، من دوست دارم همیشه گلزن باشم اما اگر نشد مثل حضورم در پرسپولیس گلساز می‌شوم، چه اشکالی دارد؟

فارس: راستی گفتی پرسپولیس، شاید هواداران این تیم از تصمیم تو مبنی بر پیوستن به تراکتورسازی ناراحت شده باشند، نظرت چیست؟

من چند بار گفتم 10 بار و  100 بار دیگر هم می‌گویم من همیشه علاقه خاصی به هواداران پرسپولیس دارم، آنها خودشان همه چیز را می‌دانند اصلا صحیح و درست نبود بخواهم جواب برخی صحبت‌ها و حرف‌هایی که درباره من و پرسپولیس زده شد را بدهم و خدای ناکرده رو در روی بزرگتر خودم بایستم. دنبال این چیزها در فوتبال نیستم و نخواهم رفت، دوست ندارم حرمت‌ها در فوتبال زیر سؤال برود اما معتقدم هیچ وقت ماه پشت ابر نمی‌ماند.

فارس: منظورت چیست؟

اول باید بگویم دوست دارم این آخرین حرف‌هایم در خصوص پرسپولیس باشد چون من دیگر بازیکن تراکتورسازی هستم. برای حضور مجددم در پرسپولیس هیچ شرط و شروطی نگذاشتم، نمی‌دانم حالا بعضی‌ها چه حرف هایی زده‌اند مهم هم نیست که بدانم، فقط این را بگویم در روزی که قرار بود به تمرینات پرسپولیس بروم به من زنگ زدند و گفتند علی دایی برای سومین بار استخاره کرده و خوب درنیامده است. ان‌شاء‌الله موفق باشید. به نظر شما من باید چه کاری انجام می‌‌دادم؟ چرا قبلا بحث پول مطرح نشد؟

 

فارس: یعنی نمی‌خواستند تو در پرسپولیس بمانی؟

من نمی‌دانم و دوست هم ندارم گناه کسی را بشویم ولی دوست دارم درباره همه چیز خود مردم و هواداران پرسپولیس قضاوت کنند، بعد از این ماجرا برای من اسم گذاشتند یاغی و یا بازیکنی که دنبال پول است اما کسانی را که در خصوص من خواستند افکار عمومی را بسیج کنند فقط به خدا واگذار می‌کنم، همین و بس اما از هواداران پرسپولیس می‌خواهم خودشان درباره همه چیز قضاوت کنند، من کریم انصاری‌فرد هستم و نیازی به دروغ گفتن در این مسائل ندارم.

فارس: واقعیت چیست؟ چرا نمی‌گویی؟

بعد از منتفی شدن حضورم در پرسپولیس خودتان دیدید که آیا من پیشنهاد بهتری داشتم یا خیر، از همین طریق جا دارد از تمام مسئولانی که به من نظر ویژه داشتند تشکر کنم حتی از استقلالی‌ها. فقط چند دقیقه بعد از منتفی شدن حضورم در پرسپولیس صحبت‌های مسئولان باشگاه استقلال را دیدید، شاید تیم‌های دیگر نیز بوده اند، خدا جای حق نشسته و من همیشه به او تکیه می‌کنم و به آینده می‌اندیشم، قطعا پرسپولیسی‌ها از پیشنهادها به من باخبر بودند که مصاحبه می‌کردند و می‌گفتند چرا برخی تیم‌ها می‌خواهند به بازیکنان ما اینقدر و آنقدر پول بدهند، اینها جواب سؤال شما است و من هم نیازی نمی‌بینم زیاد موضوع را باز کنم چون نه می‌خواهم به پرسپولیس لطمه بخورد نه به خودم و تراکتورسازی.

فارس: از کسی ناراحت هستی؟

خیر، من الان به تیمی رفتم که قرمز می‌پوشد این به من قوت قلب می‌دهد، در طول فصل نقل و انتقالات بارها نوشتند پیشنهادهای نجومی انصاری‌فرد و یا هزاران مسئله دیگر، من همان موقع هم گفتم چرا باید همیشه کلمه‌ میلیاردی در کنار اسم من مطرح شود. اگر بخواهم تکذیب کنم هر روز کارم همین می‌شود به همین دلیل سکوت کردم چون همیشه سکوت جواب خیلی‌ها از حرف‌های نادرست را می‌دهد.

فارس: می‌توانستی مصاحبه کنی و از حقت دفاع کنی؟

با وجود تمام احترامی که برای رسانه‌های زحمتکش که برای صعود تیم ملی ایران به جام جهانی نقش بسیار پررنگی داشتند قائل هستم باید اعلام کنم من زیاد دوست ندارم هر روز مصاحبه کنم چون آن وقت به من می‌گویند دنبال بازار گرمی هستم، می‌توانستم پس از هر پیشنهادی در همین فصل جاری آن را رسانه‌ای کنم و مبلغ قرارداد را بگویم اما به خودم اجازه ندادم با احساسات هواداران پرسپولیس و اصلا فوتبال بازی کنم ولی همه چیز تمام شد و الان در خدمت تراکتورسازی هستم.

فارس: قطعا حرف‌های دایی در برنامه ورزش و مردم را شنیدی؟

بله خیلی‌ها به من گفتند که برو پشت خط و جواب بده ولی من آدمی نیستم که مقابل بزرگتر خودم بایستم و بخواهم جواب بدهم. گفتم اشکالی ندارد حمله‌ها را به جان می‌خرم و تحمل می‌کنم. من برای آقای دایی از صمیم قلب آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

فارس: حتما خبر داری در اولین بازی باید مقابل دایی و پرسپولیس قرار بگیری؟

بله، از روز گذشته با باشگاه تراکتورسازی قرارداد بستم، من از اول زندگی فوتبالی‌ام به دنبال این بودم برای تیمی که با آن قرارداد امضا می‌کنم با تمام وجودم تلاش کنم که خدا را شکر تا به امروز هم به هدفم رسیده‌ام، تراکتورسازی الان به من حقوق می‌دهد و مطمئن باشید تمام تلاشم را برای سربلندی این تیم انجام می‌دهم چون باید جواب اعتماد مسئولان باشگاه و جلالی را بدهم این وظیفه من است و مطمئن باشید با تمام وجودم در خدمت این تیم دوست داشتنی و همزبان‌هایم هستم. اگر خدا بخواهد خیلی دوست دارم با گلزنی‌ام شور و اشتیاق هواداران تراکتورسازی را ببینیم.

 

 

فارس: با پاس‌های کریمی؟

کریمی یکی از بهترین فوتبالیست‌های ایران و آسیا است و بازی کردن کنار این بازیکن و استفاده از پاس‌های او یک فرصت خوب برای من و همه تراکتورسازی‌ها است. قسمت این شد که این بار هم کنار کریمی توپ بزنم و این یک شانس خوب برای من است. می‌دانم هواداران تراکتورسازی از ما انتظار دارند ولی از آنها می خواهم فرصت لازم را به ما بدهند تا به هدف اصلیمان در تراکتور یعنی موثر و مفید بودن برای این تیم برسیم. بالاخره بازی ها سخت است فاصله تیم ها با یکدیگر نزدیک و هرگز کار آسان نیست.

فارس: قهرمان می‌شوید؟

همه چیز دست خداست ما تلاش می‌کنیم در سه جبهه موثر باشیم، همه تیم‌ها با برنامه بازیکن جذب کرده‌اند اما ما هم نمی خواهیم دست خالی در پایان فصل مقابل هواداران ما قرار بگیریم. انشا‌الله با تفکرات جلالی کمک هواداران و بازیکنان به نتایج خوبی خواهیم رسید.

فارس: راستی از کدام تیم‌ها پیشنهاد داشتی؟

همه چیز تمام شد، الان من با تراکتورسازی قرارداد بستم.

فارس: دوست داری در اولین بازی خودت مقابل پرسپولیس قرار نگیری؟

این جواب سؤال شما را خیلی سخت می‌شود داد، این موضوع طبیعی است که کمی برای من سخت باشد که مقابل تیمی بازی کنم که فصل گذشته با آن زندگی کردم. برای من سخت است مقابل تیمی بازی کنم که هوادارانش فصل گذشته مثل کوه پشت سرم بودند، طبیعی است این اتفاق شاید برایم در فصل آینده هم بیفتد مثلا من از تراکتورسازی جدا شوم، آیا دل کندن از هوادارانش برایم راحت باید باشد؟  بالاخره من یک سال در پرسپولیس بازی کردم و همین‌جا اعلام می‌کنم بد یا خوب امیدوارم هواداران این تیم من را حلال و درک کنند.

فارس: خیلی‌ها دوست دارند بدانند به پرسپولیس برمی‌گردی؟

همه چیز دست خدا است، نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد ولی یک روز به پرسپولیس برمی‌گردم. اگر استخاره‌ها اجازه دهد در کنار هواداران پرسپولیس خواهم بود البته الان هم احساس دلتنگی نمی‌کنم چون هوادارانی را می‌بینم که با پرسپولیسی‌ها فرقی ندارند، عاشق رنگ قرمز هستم و بسیار با تعصب و از همه مهمتر همزبان من در تبریز هستند، اینها قوت قلبی برای من است.

فارس: می‌دانم نمی‌خواهی زیاد درباره پرسپولیس حرف بزنی اما واقعا به تو به اندازه کافی زمان داده‌اند؟

هر کس نظرش را در این باره می‌دهد و واقعا برای من محترم است .شاید برخی‌‌ها معتقد بودند من نباید پس از تعطیلی لیگ به برخی کارهای شخصی خودم رسیدگی و یا استراحت کوتاه می‌کردم، این نظر برخی‌ها است و واقعا نمی‌دانم چه بگویم، من پس از فشارهای زیادی که در بازی‌ها و اردوهای تیم ملی پشت سر گذاشتم چند روزی را ریکاوری و استراحت کردم. همه می‌گویند به دنبال مذاکره بودم و به خاطر اینگونه مسائل است که دلم گرفت، یعنی می‌گویند من حق نداشتم  که 5 روز استراحت کنم یا می‌گویند از تمرینات فرار کرده‌ام. من صبح و بعد از ظهر زیر نظر دکتر بهرامی تمرینات طاقت‌فرسایی را انجام دادم و اگر به دنبال فرار از تمرینات بودم گوشه خانه می‌نشستم، می‌خوردم و می‌خوابیدم و حق را به کسان دیگر می‌دادم. من در دوران مذاکراتم با برخی تیم‌ها با تمرینات دو نوبته اجازه ندادم که بدنم دچار کوچکترین مشکل شود و اگر راستش را بخواهید در دوران بدنسازی بعید می‌دانم از تیمی یا کسی عقب باشم اما اشکالی ندارد این حرف‌ها مطرح می‌شود آن بالاسری است که درباره همه چیز قضاوت می‌کند، راضی‌ام به رضای خدا.

فارس: خیلی‌ها دوست دارند بدانند چرا در پرسپولیس زیاد گل نزدی و  یا آقای گل نشدی؟

ببینید شرایط تیم‌ها با یکدیگر متفاوت است، هر تیم شرایط خاص خودش را دارد، من در پرسپولیس قبول دارم کم گل زدم ولی اولین سالی بود که در این تیم بازی می‌کردم و با شرایط جدیدی آشنا می‌شدم اما در سایپا همه چیز متفاوت بود، بالاخره هر بازیکنی فرصتی می‌خواهد تا خودش را ثابت کند. من در پرسپولیس دوست داشتم هر بازی گل بزنم و تیتر یک روزنامه‌ها باشم اما برایم از همه چیز مهمتر موفقیت پرسپولیس بود، باور کنید همانطور که رضایی و سایر مهاجمان گل می‌زدند و خوشحال بودند من هم خوشحال بودم چون به نظر من در پرسپولیس کسی نباید به فکر خودش باشد و همه باید به موفقیت‌های تیمی فکر کنند.

این موضوع برای من هم خیلی مهم بود به همین دلیل در یک بازی سعی می‌کردم خواسته‌های مربی در زمین را پیاده کنم، در برخی شرایط مربی از من می‌خواست دوندگی داشته باشم، همیشه دوست داشتم گلزن باشم اما اگر نمی‌شد گلساز و یا دونده بودم، در این باره هم قضاوت را به هواداران می‌سپارم، برای من موفقیت پرسپولیس مهم بود نه شخص خودم.

فارس: رویانیان هم خیلی دوست داشت در پرسپولیس بمانی.

این جواب را به خاطر این نمی‌دهم که او به من لطف داشت، واقعا به پرسپولیس تبریک می‌گویم که مدیری دلسوز مانند رویانیان دارد، او مانند یک پدر دلش برای پرسپولیس می‌سوزد، باور کنید رویانیان عاشقانه با کارهای اقتصادی‌اش و آوردن رویکرد جدیدی به فوتبال برای موفقیت پرسپولیس تلاش می‌کند، او سالم کار می‌کند و روراست است.

فارس: اما باید برود.

هر کس این کار را بخواهد انجام دهد در حق پرسپولیس ظلم و جفا کرده ، او برای پرسپولیس کم نگذاشت، من همیشه در دوران فوتبالی‌ام هر کجا که باشم به رویانیان احترام می‌‌گذارم. او مدیری کاربلد و دلسوز است و باید به هواداران پرسپولیس بابت حضورشان در پرسپولیس تبریک بگویم، من همین جا از رویانیان هم رخصت می‌گیرم.

فارس: در پایان اگر حرفی داری بگو.

صمیمانه از هواداران پرسپولیس سپاسگزارم که یک سال من را حمایت کردند. قسمت این بود که دیگر بین آنها نباشم اما حالا به تیمی رفتم که دوباره لباس قرمز می‌پوشم و برای مردم تبریز تلاش می کنم. کارم خیلی سخت است اما دل هواداران را به دست می‌آورم. مطمئن باشید تمام تلاشم را خواهم کرد که سال خوبی را داشته باشم، جا دارد از همین جا از مسئولان باشگاه تراکتورسازی و جلالی که به من اطمینان کردند تشکر کنم و از همه پرسپولیسی‌ها بخواهم که من را حلال کنند، از هواداران تراکتور هم می‌خواهم مثل همیشه پرشور از من و تیم خودشان حمایت کنند تا ان‌شاء‌الله بتوانیم نتایج خوبی به دست آوریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها