أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۹۹۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۲۹ تير ۱۳۹۲
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مجلس اصل عدم دخالت انگلیس در امور داخلی ایران و تغییر در سیاست‌های این کشور در مسئله هسته‌ای و تحریم‌ها را با حساسیت و دقت رصد می‌کند اما در نهایت درباره سفر جک استراو به تهران، دولت تصمیم‌گیرنده است.
به گزارش 598، علاءالدین بروجردی رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به درخواست "جک استراو" نماینده پارلمان انگلیس و وزیر خارجه اسبق این کشور برای سفر به تهران و تلاش‌ها برای احیای رابطه ایران و انگلیس گفت: ما در مجلس شورای اسلامی مصوب کردیم که سطح روابط ایران و انگلیس از سفیر به کاردار تنزل پیدا کند و در همین زمان با فاصله کوتاهی بعد از حادثه سفارت انگلیس در تهران، انگلستان تصمیم به قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران گرفت.

وی افزود: در واقع قطع رابطه از سوی انگلیسی‌ها صورت گرفت و جمهوری اسلامی ایران اقدام به قطع رابطه با انگلیس نکرد و امروز نیز انگلیس باید تصمیمی که گرفته است را جبران و موضعش را تغییر دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: هر زمان که انگلیس تصمیمی برای برقراری رابطه با ایران بگیرد، با توجه به اینکه ما در جمهوری اسلامی ایران تصمیمی درباره قطع رابطه نگرفتیم، این رابطه می‌تواند به وضعیت عادی خود البته در سطح کاردار ادامه پیدا کند.

بروجردی ادامه داد: با توجه به اینکه جک استراو یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس است، اظهار علاقه وی برای سفر به تهران و شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، گامی از طرف انگلیس برای تغییر تصمیمی است که در خصوص قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است. اگر این‌گونه باشد، فکر می‌کنم که منعی وجود نداشته باشد چرا که تصمیم مجلس شورای اسلامی قطع رابطه با انگلیس نبود.

وی با اشاره به عملکرد دولت انگلیس اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و انگلیس قبل و بعد از انقلاب با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بوده، اما مبنای رابطه به دلیل دخالت‌های این کشور در امور داخلی ایران توسط مجلس به کاردار تنزل پیدا کرد و با توجه به اینکه ما تصمیم به قطع رابطه نگرفته‌ایم، به نظر می‌رسد که انگلیس امروز به این نتیجه رسیده که تصمیم گذشته خود را تغییر دهد و اگر اینگونه باشد، می‌تواند به صورت طبیعی مسیر خود را طی کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در عین حال، اظهارات اخیر ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس از یک سو و اظهار علاقه جک استراو برای سفر به تهران از سوی دیگر، نشان‌دهنده پشیمانی انگلیس از تصمیم گذشته خود برای قطع رابطه با ایران است؛ احتمالاً آنها امروز علاقه‌مندند که تصمیم گذشته خود را جبران کند.

بروجردی همچنین خاطرنشان کرد: اصل عدم دخالت انگلیس در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و تغییر در سیاست خصمانه به خصوص در مسئله هسته‌ای و مسئله تحریم‌ها از نکاتی است که  مجلس شورای اسلامی آن را با حساسیت و دقت رصد می‌کند و اگر انگلیس تصمیم برای بازنگری در روابط دو جانبه گرفته، حتما نسبت به این مسائل دقت لازم را داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جک استراو برای سفر به تهران درخواست رسمی داده یا خیر؟ تأکید کرد: وی از چند ماه گذشته و از طریق منابع مختلف برای سفر به تهران اظهارعلاقه کرده بود اما هنوز نمی‌دانم که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب دعوت شده است یا خیر؟ 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: سفر جک استراو به تهران بستگی به تصمیم دولت 
دارد.

بروجردی در پاسخ به این سوال که آیا جک استراو برای سفر به تهران نیاز به هماهنگی با مجلس ندارد، اظهار داشت: اگر وی برای حضور در مراسم تحلیف به تهران سفر خواهد کرد، باید با دولت و وزارت امورخارجه مکاتبه داشته باشد و نیازی به هماهنگی با مجلس ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۲
۵
۷
اين نماينده هاي مجلس هم مردم را هالو فرض كرده اند.!!
اقاي بروجردي حرفهايي مي زند بعد كار را به دولت مي سپارد. اگر مجلس كاره اي نيست پس خفه شويد واگر كاراي هست پس اين حرف (دولت تصمیم‌گیرنده است)
اما اقاي بروجردي اصل مطلب اين است كه در اين مملكت برخي دلشان براي سرزمين مادريشان در اروپا تنگ شده است وبراي برقراري رابط و هزاران هزار تفسير وتوجيه از مزاياي سرزمين مادريشان براي اين ملت بدبخت مي بافند بابا
1- خر خودتان هستيد.
2- با مردم چه كار داريد.مملكت ارث پدريتان است هركاري دلتان مي خواهد انجام دهيد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۲۹ تير ۱۳۹۲
۱۰
۳
نه اقا جان علاقه انهابه شرکت در مراسم اقای روحانی علاقه به ایجاد ارتباط با ایران نیست تا کی میخواهید بازیچه ی دست انگلیس باشید انها قطع رابطه کرده اند اگر میخواهند دوباره بیایند این بار ایران باید ثابت کند که بازیچه نیست حالا که رفته اند ما از خدا میخواهیم که انگلیس در ایران نباشد و در کارهای ما دخاکت نکند ِ
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها