يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۶۵۳۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
این دو موشک، توسط نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی وابسته به نیروهای ناتو در "اسپانیا" شلیک شدند.

به گزارش 598 به نقل از سرویس بین الملل جام، یک دیپلمات آگاه، از اطلاعاتی بسیار مهم درباره روند بحران سوریه پرده برداشت که تسلط روسیه بر قواعد بازی نظامی و سیاسی را ثابت می کند.

 

این دیپلمات آگاه تسلط روسیه بر قواعد بازی را موجب ناتوانی آمریکا در یافتن گزینه ها و تعیین رویکردها دانست و گفت: آمریکا در برابر اخلاق مداری دولت روسیه و خونسردی "سیبری" وار و فکر باز سیاستمردان روس و آگاهی کاملشان به نتیجه ای که پیگیر آن هستند، درمانده شده است.

 

 

منبع مذکور در گفت و گو با روزنامه لبنانی السفیر، افزود: جنگ آمریکا ضد سوریه، در همان لحظه شلیک دو فروند موشک بالستیک، آغاز شد و پایان یافت. دوموشکی که شلیک آن ها توسط اسرائیل تکذیب و توسط روسیه تاکید شد، تا آن که اسرائیل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که شلیک این دو موشک در چارچوب رزمایش مشترک آمریکایی – اسرائیلی صورت گرفته و موشک ها به وسط دریا شلیک شدند و ارتباطی به بحران سوریه نداشتند(!)

 

 

اما واقعیت امر، درباره این موشک ها چه بود و آیا حرف ناگفته ای مانده است که به دلایلی خاص مسکوت مانده باشد، تا تعادل رقابت بر سر نفوذ بین المللی به هم نخورد؟ رقابتی که پس از ثابت شدن واهی بودن ادعای جهان تک قطبی، شدت گرفته است.

 

 

به گزارش العالم، دیپلمات آگاه، این گونه نقاب از چهره حقیقت بر می دارد: این دو موشک، توسط نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی وابسته به نیروهای ناتو در "اسپانیا" شلیک شدند و رادارهای روسی فوری آن ها را شناسایی کردند و سامانه های دفاعی روسی به مقابله با آن ها پرداخته و یکی از آن ها را در هوا منفجر کرد و با انحراف مسیر موشک دوم آن را راهی دریا نمود.

 

 

به گفته این منبع آگاه، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای که درباره شناسایی دوفروند موشک بالستیک شلیک شده به دریای مدیترانه منتشر کرد، به عمد دو واژه را نادیده گرفت؛ یکی مکان شلیک دو موشک و دوم منهدم کردن دو موشک. اما دلیل این امر چه بود؟ در پاسخ باید گفت که به محض وقوع این عملیات نظامی با تمام تفاصیل آن، ریاست سازمان اطلاعات روسیه با سازمان اطلاعات آمریکا تماس گرفت و به آن ها ابلاغ کرد که " هدف قراردادن دمشق، به مثابه هدف گرفتن مسکو است. ما به منظور رعایت روابط دوجانبه و همچنین به منظور جلوگیری از پیشرفت اوضاع به سمت تنش هرچه بیشتر، دو عبارت "سرنگون کردن موشک ها" را از بیانیه حذف کردیم. لذا از شما می خواهیم که به سرعت در سیاست ها و رویکردها و مقاصدتان درقبال سوریه تجدیدنظر کنید و همچنین اطمینان داشته باشد که نمی توانید ما را از حضور در دریای مدیترانه بازدارید.

 

 

این منبع آگاه می افزاید: این رویارویی مستقیم و اعلام نشده میان مسکو و واشنگتن، بر سردرگمی دولت اوباما افزود به طوری که برای دولت آمریکا محرز شد که روسیه حاضر است در خصوص مساله سوریه تا انتهای خط پیش برود، به این ترتیب آمریکا هیچ راه برون رفتی جز طرح روسیه برای حفظ آبرو نخواهد داشت و از سوی دیگر وضعیت نه جنگ و نه صلح در سوریه نیز از اراده دولت روسیه خارج خواهد بود.

 

 

دیپلمات مذکور تاکید کرد: اسرائیل در ابتدا با صدور بیانیه ای، از موشک های شلیک شده، اظهار بی اطلاعی کرد و این مساله حقیقت داشت، اما آمریکا برای رهایی از سردرگمی، از تل آویو خواست به منظور حفظ آبرو در برابر افکار عمومی جهان، مسئولیت شلیک آن ها را به عهده بگیرد. به ویژه که این دو موشک، قرار بود به مثابه شراره های آغازین جنگ و چراغ سبزی برای شروع عملیات نظامی ضد سوریه باشند و تصمیم بر آن بود که باراک اوباما برای مذاکره درباره بشار اسد، به اجلاس سران گروه 20 در روسیه برود، اما وقایع به گونه ای رقم خورد که آمریکا ناچار شد به دنبال راهی برای برون رفت از بحران، عازم روسیه شود.

 

 

این دیپلمات آگاه سپس خاطر نشان کرد: پس از رویارویی موشکی آمریکا و روسیه، مسکو شمار بیشتری از کارشناسان نظامی خود را به سوریه گسیل کرد و ناوچه ها و ناوشکن های بیشتری روانه دریای مدیترانه کرد و امضای طرح خود درباره توقف تجاوز به سوریه را به بعد از اجلاس سران گروه 20 موکول کرد و در حاشیه اجلاس، مذاکراتی عمیق درباره این طرح انجام داد و پس از آن نیز، دو مذاکره جداگانه با "حسین امیر عبداللهیان" معاون وزیرامورخارجه ایران و "ولید المعلم" وزیر امورخارجه سوریه انجام داد که زمینه ساز اعلام طرح روسیه از یک سو و اعلام موافقت سوریه با این طرح شد و مقرر شد که بر اساس این طرح، سوریه، سلاح شیمیایی خود را تحت نظارت سازمان ملل قرار دهد و برای پیوستن به معاهده منع گسترش سلاح شیمیایی آماده شود.

 

 

این منبع آگاه، یکی از پیامدهای قابل توجه در ماجرای رویارویی موشکی آمریکا و روسیه را رای منفی دادن مجلس عوام انگلیس به مشارکت این کشور در حمله به سوریه دانست و افزود: پس از آن، دیگر کشورهای اروپایی نیز پا جای پای انگلیس گذاشتند و شاخص ترین موضع گیری در این مجال، موضع گیری آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها