يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۷۲۳۳۷
زمان انتشار: ۰۱:۳۲     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
تنها هفت ماه از آغاز زندگی مشترکش گذشته است که همراه با همسر خویش نخستین سفر تبلیغی بلندمدت را تجریه می‌کند. او همراه با لبخندی بیان می‌کند که ماه عسلش رنگ دینی و عرفانی گرفته است.

فارس، بسیاری از طلاب و دانش‌آموختگان حوزوی پس از چند سال تحصیل در علوم مقدماتی حوزه علمیه و آشنایی با مباحث اعتقادی و احکام تقریباً از سال دوم حوزه شروع به فعالیت تبلیغی می‌کنند که این تبلیغ می‌تواند از درون خانواده یا محیط دوستان آغاز شود، البته هر چه سطح علمی طلبه افزایش می‌یابد، به همان نسبت شیوه تبلیغ هم متفاوت می‌شود.

ممکن است که یک روحانی راه سفر درازی را برای نشر معارف الهی در پیش گیرد و سختی تبلیغ در راه‌های پر پیچ خم کوهستانی تا مناطق کپرنشین در مناطق گرمسیری را بر خود هموار سازد؛ هر چه این سختی‌ها بیشتر باشد، طلبه‌های جوان را برای ادامه راهشان مصمم‌تر می‌کند.

 

 

حجت‌الاسلام مجید رضایی از آن طلبه‌هایی است که در سطح یک حوزه مشغول تحصیل است، دروس حوزوی را در منطقه کوهدشت لرستان می‌گذارند، 7 ماه بیشتر از آغاز زندگی مشترکش نمی‌گذرد اما همراه با همسرش که حافظ 10 جزء قرآن کریم است، راهی روستای حیدرخانی بخش کوه‌نانی از توابع شهرستان کوهدشت استان لرستان می‌شود تا ماه‌عسلی متفاوت از همه مردم با رنگی از دین و عرفان را تجربه کنند.

 

 

 

او و همسرش سه ماه است که در این منطقه به تبلیغ دینی مشغولند، حاج آقا رضایی از مردم منطقه به نیکی و مهربانی یاد می‌کند و از احترام ویژه روستاییان به قشر روحانیت با حرارت خاصی سخن به میان می‌آورد. او می‌گوید: قبلاً شش ماه به طور متوالی شب‌های پنج‌شنبه در این روستا حضور داشتم و به خاطر علاقه‌ای که به مردمش دارم، تصمیم گرفتم برای بار دوم جهت تبلیغ به اینجا بیایم.

 

 

این مبلغ جوان در ماه مبارک رمضان قرائت یک جزء از کتاب آسمانی را با کمک نرم‌افزارهای رایانه‌ای در مسجد «صاحب الزمان» اجرا ‌کرده، از قرائت روزی شش صفحه از قرآن با صدای خودش در مسجد می‌گوید و بیان می‌کند اگر لپ‌تاپ نبود نمی‌توانست در گرمای تابستان و با دهان روزه یک جزء قرآن را قرائت کند.

 

 

 

 

رضایی از برگزاری کلاس‌های ورزشی در کنار کلاس‌های معرفتی سخن می‌گوید و برپایی سفره‌های افطاری به صورت روزانه به همت مردم روستا را از بهترین خاطراتش در مدت ایام تبلیغ می‌‌داند.

 

 

وی که حضور عکاس خبرگزاری فارس را برای به تصویر کشیدن فعالیت‌هایش انتظار نداشته، حضور «مهدی مریزاد» را یکی از غافلگیرترین لحظه‌های تبلیغش عنوان می‌کند.

 

حالا با شروع سال تحصیلی جدید حوزه علمیه حجت‌الاسلام رضایی همراه با همسرش به روستای خودش «بابا گرد علی» در غرب کوهدشت بازگشته و  همچنان منتظر یک ایام تبلیغی دیگر است تا بهانه‌ای برای فعالیت مجدد داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها