يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۷۲۴۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
آیت‌الله علوی‌گرگانی بر ضرورت فرهنگ‌سازی در عرصه عفاف و حجاب در قالب رفتارهای محبت‌آمیز و صمیمی تاکید کرد و گفت: رفتار محبت‌آمیز و دوستانه تاثیر مثبت‌تری بر افراد می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم و معاونان وی در سخنانی با بیان این‌که «میان پلیس در نظام اسلامی و دیگر نظام‌ها تفاوت وجود دارد» اظهار کرد: پلیس و سرویس‌های امنیتی در دیگر کشورها تنها به دنبال حفظ کشورشان هستند، اما در نظام اسلامی علاوه بر حفظ کشور حفظ ولایت و امنیت مردم نیز اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: حفاظت از ولایت امری اعتقادی و نیازمند معرفت است، زیرا کشور اسلامی ایران در سایه ولایت فقیه که برگرفته از ولایت معصوم است اداره می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت حجاب و عفاف در کشور تصریح کرد: متاسفانه سرمایه‌گذاری لازم برای این کار انجام نشده و نیازمند اقدامات جدی‌تر و موثرتری در این زمینه هستیم.

این استاد حوزه علمیه قم بر ضرورت وحدت میان نهادهای دخیل در این موضوع و اتخاذ دیدگاه واحد تاکید کرد و گفت: باید نشست‌ها و جلسات مشترکی برگزار و از ظرفیت بسیج و سایر نهادها نیز استفاده شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی بر ضرورت فرهنگ‌سازی در عرصه عفاف تاکید کرد و گفت: باید این موضوع را برای دختران و زنان روشن کنیم که حجاب در نظام جمهوری اسلامی یک اصل است.

وی تاکید کرد: باید شهر قم در زمینه عفاف و حجاب به شهری نمونه و الگو برای سایر شهرها تبدیل شود و نیروی انتظامی قم نیز باید در این زمینه الگو باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها