أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۹۲۴۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۰۵ دی ۱۳۹۲
بیش از یک سال است که عملیات ساخت یادمان برسر مزار آیت الله حسین غفاری نیمه‌کاره رها شده که این امر باعث ناراحتی بسیاری از ارادتمندان آن شهید والامقام شده است.
به گزارش مشرق به نقل از مباحثات، آیت الله حسین غفاری از مبارزان سرسخت دوره پهلوی بود که پس از مدت‌ها شکنجه، در ۷ دی‌ ۱۳۵۳ به شهادت رسید و در قبرستان دارالسلام قم به خاک سپرده شد.

اما ارادتمندان آیت الله غفاری مدتی است که به هنگام حضور بر سر مزار آن شهید و قرائت فاتحه با صحنه دردناکی مواجه می‌شوند. بیش از یک سال است که ساخت یادمان بر سر مزار شهید غفاری آغاز شده اما به علت نیمه‌کار رها شدن عملیات، عملا این مقبره به انباشتی از مصالح ساختمانی تبدیل شده است!

مستخدم این قبرستان در این باره می‌گوید: در ابتدای کار سنگ قبرهای دیگر که اطراف قبر شهید غفاری قرار داشت برداشته شد و مسئولان قول داده بودند سایر قبور نیز به صورت آبرومندانه‌ای ترمیم شود. اما بیش از یک سال است که بازماندگان این قبرها با صحنه رقت‌بار انباشت آجر و ماسه بر روی قبر اقوام خود مواجه می‌شوند که باعث تکدر و ناراحتی آنان شده است.

گفتنی است استاندار وقت قم جناب آقای موسی‌پور در تاریخ ۲۸ دی ۱۳۹۰ بر سر مزار آیت الله غفاری حضور یافته و از ساخت یادمان خبر داده بود. همچنین معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۱ اعلام کرد: عملیات احداث گلزار آیت‌الله غفاری شروع شده است و در آینده‌ای نزدیک به پایان خواهد رسید.

اگرچه مسئله کمبود منابع مالی پاسخ همیشگی مسئولان امر است، اما انتظار می‌رود مسئولان بنیاد شهید استان قم با اولویت‌بندی صحیح منابع مالی اجازه ندهند حیثیت و جایگاه شهدای رفیع انقلاب این‌گونه خدشه‌دار و باعث نارضایتی شدید بازماندگان دیگر متوفیان مدفون در این قبرستان شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها