يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۰۰۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
طبق اطلاعات اولیه، این انفجار در یکی از کوره‌هایی که در آن پسماندهای فلزی با میزان پائین رادیواکتیو ذوب می‌شود رخ داده و بنا بر اعلام مؤسسه ناظر امنیت تأسیسات هسته‌ای فرانسه انفجار در درون کوره اتفاق افتاده است.

ساعاتی پیش انفجاری در یکی از سایت‌های هسته‌ای فرانسه واقع در جنوب این کشور به وقوع پیوست که منجر به کشته شدن یک نفر و مجزوحیت 3 تن دیگر شد.

به گزارش 598 به نقل از فارس، تلویزیون فرانسه ساعاتی پیش از وقوع انفجار در سایت‌ هسته‌ای "مارکول" واقع در جنوب این کشور خبر داد.

بنا بر اعلام شبکه 3 تلویزیون فرانسه، این انفجار در پی وقوع آتش‌سوزی در انبار پسماندهای رادیواکتیو سایت هسته‌ای "مارکول" فرانسه رخ داد که بر اثر آن یک نفر کشته و 3 نفر مجروح شدند که حال دو تن از مجروحان بسیار وخیم است.

در پی وقوع این انفجار بلافاصله هشدار امنیتی اعلام شد و یک منطقه امنیتی در داخل و اطراف سایت‌ هسته‌ای تشکیل شد و به دنبال آن نیز مؤسسه ناظر امنیت تأسیسات هسته‌ای فرانسه (ASN) اعلام کرد که در ساعت 12:30 به وقت فرانسه مرکز اضطرار خود واقع در مقر این مؤسسه در پاریس را فعال کرده است.

بنا بر اعلام شبکه 3 تلویزیون فرانسه، این انفجار در تأسیسات هسته‌ای "سنتراکو" (Centraco) واقع در منطقه "کودولت" (Codolet) در نزدیکی سایت هسته‌ای "مارکول" که به سایت مارکول وابسته است،به وقوع پیوسته است.

خبرگزاری فرانسه لحظاتی پس از وقوع انفجار به نقل از رئیس سایت هسته‌ای مارکول اعلام کرد که این انفجار بدون انتشار مواد رادیواکتیو بوده است.

طبق اطلاعات اولیه، این انفجار در یکی از کوره‌هایی که در آن پسماندهای فلزی با میزان پائین رادیواکتیو ذوب می‌شود رخ داده و بنا بر اعلام مؤسسه ناظر امنیت تأسیسات هسته‌ای فرانسه انفجار در درون کوره اتفاق افتاده است.

سخنگوی شرکت تولید برق این کشور (EdF) دقایقی پس از وقوع این انفجار اعلام کرد که این انفجار یک حادثه صنعتی بوده و حادثه هسته‌ای اتفاق نیفتاده است.

سایت هسته‌ای مارکول 55 سال پیش ساخته شده است.

فرانسه تنها کشور اروپایی است که پس از فاجعه چرنوبیل در 26 آوریل 1986 هنوز به ساخت نیروگاه‌های اتمی ادامه می‌دهد.

فرانسه با داشتن 59 نیروگاه هسته‌ای که حدود 80 درصد برق آن را تأمین می‌کنند، بیشترین وابستگی را به انرژی هسته‌ای دارد و حدود 75 درصد برق مور نیاز خود را از این انرژی تأمین می‌کند.

حدود 30 مورد از نیروگاه‌های قدیمی این کشور نیازمند جایگزینی هستند که قرار است این جایگزینی با تکمیل نیروگاه‌های جدید از سال 2020 آغاز شود.

پس از فاجعه اتمی ژاپن و افزایش سطح تشعشعات رادیواکتیو در تأسیسات هسته‌ای فوکوشیما، مسئله انرژی هسته‌ای اختلافاتی را در طبقه سیاسی فرانسه به وجود آورده است به گونه‌ای که عده‌ای از سیاستمداران موافق و عده‌ای مخالف ادامه تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای در این کشور هستند.

به دنبال فاجعه فوکوشیما مردم فرانسه از تأسیسات هسته‌ای موجود در کشورشان ابراز نگرانی کردند و تظاهرات‌هایی را در اعتراض به فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای در اروپا اعلام کردند که در پی آن "نیکلا سارکوزی" رئیس‌جمهور فرانسه در وعده‌ای اعلام کرد که آن دسته از نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه را که در آزمایش‌های مقاوم‌سازی انجام شده از سوی اتحادیه اروپا بر مجموع 58 رآکتور فرانسوی مردود شوند، تعطیل خواهد کرد.

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته در فرانسه، 62 درصد فرانسویان خواستار توقف تدریجی برنامه هسته‌ای و تعطیلی تدریجی نیروگاه‌های هسته‌ای کشورشان ظرف 25 تا 30 سال آینده هستند که از این میان 15 درصد خواستار تعطیلی فوری نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه هستند.

اتحادیه اروپا در‌نظر دارد برای پرهیز از وقوع حوادثی مشابه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در ژاپن، با انجام آزمایشات امنیتی و مقاومتی برای تعیین ضریب امنیتی نیروگاه‌های هسته‌ای کشورهای عضو این اتحادیه، نوعی پاکسازی در 143 نیروگاه‌ هسته‌ای این کشورها انجام دهد و نیروگاه‌های آسیب‌پذیر را تعیین و شناسایی کند.

در حال حاضر 442 رآکتور هسته‌ای فعال در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند و 65 رآکتور نیز در دست ساخت می‌باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها