أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۴۶۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
تکليف چهار تيم صعود کرده به نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با انجام دو ديدار مشخص خواهد شد. اين دو ديدار درحالي برگزار مي‌شود که هر دو تيم ميزبان در ديدار رفت به تساوي يک بر يک برابر ميزبان‌هاي خود دست يافتند.

 

دور برگشت يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با انجام دو ديدار به پايان خواهد رسيد و تکليف چهار تيم صعود کرده به نيمه نهايي مشخص خواهد شد.

در يکي از دو ديدار برگزار شده بايرن مونيخ، مدافع عنوان قهرماني در آليانس آره‌نا از منچستر يونايتد پذيرايي مي‌کند. اين ديدار درحالي برگزار مي‌شود که دو تيم در ديدار رفت به تساوي يک بر يک رضايت دادند تساوي که بدون شک به نفع بايرن مونيخ است و شاگردان گوارديولا حتي با يک تساوي بدون گل هم مي تواند صعود خود را به نيمه نهايي قطعي کنند.

نام يونايتد و بايرن ناخودآگاه ما را به ياد فينال دراماتيک 1999 مي‌اندازد، شبي که شاگردان سر آلکس فرگوسن بازگشتي رويايي داشتند و توانستند با گل هاي دقايق پاياني تدي شرينگام و سولسشاير جام را به خانه ببرند.

دو تيم در سال 2010 هم در ليگ قهرمانان اروپا برابر هم صف آرايي کردند که در ديدار رفت بايرن مونيخ با نتيجه دو بر يک به پيروزي رسيد اما در ديدار برگشت اين شياطين سرخ بودند که در اولدترافورد با نتيجه سه بر دو به پيروزي رسيدند اما در مجموع اين بايرن بود که به خاطر گل زده بيشتر در خانه حريف جواز صعود به دور بعد را به دست آورد، البته بايرن در فينال برابر اينتر تن به شکست داد و جام قهرماني را از دست داد.

دو تيم بايرن و منچستر يونايتد در شرايطي کاملا متفاوت به مصاف هم مي‌روند؛ يکي در اوج و ديگري فرورفته در بحران. منچستر يونايتد که ديگر سرآلکس فرگوسن چهره باوقار و مقتدر خود را بر روي نيمکت نمي‌بيند فصل کابوس واري را پشت سر مي‌گذارد و با ديويد مويس اسکاتلندي روزهاي بسيار سختي را پشت سر مي‌گذارد. شياطين سرخ با 57 امتياز در رده ششم جدول رده‌بندي قرار دارند شانس کمي براي کسب سهميه ليگ قهرمانان اروپا براي فصل بعد دارد چرا که فاصله اين تيم با آرسنال تيم چهارم جدول رده‌بندي پنچ هفته قبل از پايان ليگ 7 امتياز است و در صورتي که مويس نتواند با اين تيم سهيمه کسب کند منچستر يونايتد بعد از 21 سال در ليگ قهرمانان اروپا شرکت نخواهد کرد.

شاگردان مويس در هفته سي و سوم ليگ جزيره با نتيجه چهار بر صفر نيوکاسل را از پيش رو برداشتند تا با روحيه خوبي پاي به ديدار برابر بايرن مونيخ گذارند. ستاره شياطين سرخ در اين ديدار خوان ماتا اسپانيايي بود که دو گل به ثمر رساند تا نشان دهد خريد خوبي براي اين تيم بوده است.

غايب بزرگ منچستر يونايتد در ديدار چهارشنبه شب رابين فان پرسي است که ديدار رفت را هم از دست داد. البته از انگليس خبر مي‌رسد که به احتمال زياد وين روني هم به اين ديدار نخواهد رسيد که بدون شک خبر بسيار بدي براي مويس و هواداران شياطين سرخ خواهد بود. روني در ديدار رفت برابر بايرن آسيب ديد و در ديدار شنبه شب تيمش برابر نيوکاسل هم به ميدان نرفت. غايب ديگر منچستر يونايتد در بازي چهارشنبه رافائل برزيلي است اما اسمالينگ و والنسيا دوران آسيب ديدگي را پشت سرگذاشتند و در بازي چهارشنبه شب هم مي‌توانند به ميدان روند.

اما بايرن مونيخ در اوج دوران خود به مصاف منچستر يونايتد مي‌رود. شاگردان گوارديولا هرچند نخستين شکست فصل خود را برابر اوگسبورگ متحمل شدند اما اين شکست در حالي رقم خورد که اين تيم پيش از اين قهرماني خود را در رقابت‌هاي اين فصل بوندسليگا نهايي کرد و سريعترين قهرماني تاريخ اين رقابت‌ها را به خود اختصاص داد، البته بايد اين نکته را هم گفت که تيم گوارديولا در حالي در اين ديدار خارج خانه تن به شکست داد که بيشتر ستارهاي خود را در ترکيب نداشت.

بايرن با بازيهاي خوبي که در اين فصل به نمايش گذاشته است از شانس هاي کسب عنوان قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا به شمار مي آيد و مي‌تواند نخستين تيمي باشد که از عنوان قهرماني خود در اين رقابت‌ها دفاع مي‌کند. غايب بزرگ بايرن در ديدار چهارشنبه شب باستين شواين اشتايگر است که در دقايق پاياني ديدار رفت با دريافت کارت قرمز از بازي اخراج شد و نمي تواند در ديدار برگشت تيمش را همراهي کند. تياگو آلکانترا هم ديگر غايب بزرگ بايرن است که در ديدار رفت هم نتوانست تيمش را همراهي کند. از آلمان خبر مي‌رسد که ژردان شکيري هم با آسيب ديدگي مواجه شده است و نمي تواند در ديدار چهارشنبه شب به ميدان رود.

در ديگر ديدار حساس اين مرحله اتلتيکو مادريد در ورزشگاه ويسنته کالدرون از بارسلونا پذيرايي مي‌کند؛ دو تيمي که در رقابت‌هاي ليگا هم رقابت تنگاتنگي براي کسب عنوان قهرماني دارند.

دو تيم در حالي به مصاف هم مي‌روند که در ديدار رفت به تساوي يک بر يک رضايت دادند. در اين ديدار که آبي-اناريها بيشتر توپ و ميدان را در اختيار داشتند اين تيم حريف بود که روي شوت سنگين ديگو ريباس به گل رسيد اما در ادامه نيمار روي پاس ديدني آندرس اينيستا کار را به تساوي کشاند و در نهايت بازي با همين نتيجه به پايان رسيد تا کار شاگردان خراردو مارتينو در ديدار برگشت بسيار سخت شود.

اتلتيکو مادريد با هدايت ديگو سيمئونه آرژانتيني فصل رويايي را پشت سر مي‌گذارد و با بازيهاي زيباي خود ستايش همگان را به دنبال داشته است. در ابتداي فصل کمتر کسي فکر مي‌کرد که اتلتيکو مادريدي که رادامل فالکائو ستاره کلمبيايي خود را از دست داده بود شانسي براي رقابت در رقابت‌هاي ليگا با وجود دو تيم قدرتمند و پرستاره بارسلونا و رئال مادريد داشته باشد اما شاگردان سيمئونه همه را غافلگير کردند و الان صدرنشين رقابت‌هاي ليگا به شمار مي‌آيند، البته اختلاف اين تيم با بارسلونا تيم دوم جدول رده‌بندي تنها يک امتياز است و رويارويي دو تيم در هفته پاياني از جذابيت و حساسيت بسيار بالايي برخوردار است و پيروز آن مي‌تواند تکليف قهرماني را مشخص کند.

بارسلونا براي صعود به دور بعد بايد در ديدار چهارشنبه شب به گل برسد چرا که در غير اين صورت بايد از جام خداحافظي کند. غايب بزرگ بارسلونا در ديدار چهارشنبه شب پيکه مدافع تنومند اين تيم است که به علت آسيب ديدگي نمي‌تواند تيمش را همراهي کند. ويکتور والدس سنگربان اين تيم هم چند ماهي نمي تواند به ميدان رود و به نظر نمي رسد پينتو بتواند سنگربان مطمئني براي آبي-اناريها در اين ديدار باشد. اما غايب بزرگ اتلتيکو مادريد ديگو کاستا برزيلي است که فصل رويايي را با اين تيم پشت سرمي گذارد و با گلزني‌هاي زياد خود جاي خالي فالکائو را پر کرده است. کاستا در ديدار رفت برابر بارسلونا دچار کشيدگي عضله شد و در دقيقه 30 از بازي تعويض شد. او در ديدار تيمش برابر ويارئال در هفته سي و دوم ليگا در ليست هجده نفره قرار نگرفت.



 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها