يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۲۵۶۰۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
رئال مادرید با برتری چهار بر یک برابر همشهری خود اتلتیکو مادرید به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، رئال‌مادرید و آتلتیکومادرید در فینال تمام اسپانیایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه دالوِ شهر لیسبون به مصاف هم رفتند.


بازی بسیار متعادل و نزدیک آغاز شد و دو تیم سعی در محک زدن یکدیگر داشتند. دیگو کاستا، مهاجم برزیلی آتلتیکو که توانسته بود در دقیقه 90 خودش را به این دیدار برساند بار دیگر مصدوم شد و در دقیقه 9 جای خود را به آدریان داد تا سیمئونه خیلی زود یک تعویض اجباری انجام دهد. در ادامه بازی رنگ خشونت به خود دید و بازیکنان دو تیم چندین بار از خجالت هم درآمدند. اولین صحنه جدی مسابقه را گرت بیل روی اشتباه بازیکنان حریف بدست اورد اما در حالی که با دروازه‌بان حریف تک به تک شد در کمال ناباوری ضربه خود را از دست داد تا آه از نهاد رئالی ها بلند شود.


آتلتیکو مادرید در دقیقه 36 به گل رسید. ضربه خوان‌فران در حالی به دیگو گودین رسید که کاسیاس خروج ناموفقی داشت و این بازیکن اروگوئه ای نیز توانست از این فرصت نهایت استفاده را بکند و دروازه رئال را باز کند. بازی در ادامه متعادل دنبال شد تا نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر آتلتیکومادرید به پایان برسد.


بازی در نیمه دوم با برتری نسبی اتلتیکو مادرید آغاز شد. بازی خوب رائول گارسیا از یک سمت و آنخل دی‌ماریا از سمت دیگر بار دیگر هیجان را به بازی برگرداند.


کریستیانو در دقیقه 55 می توانست رئال را به گل برساند اما کاشته دیدنی او را تیبو کورتوآ به خوبی به کرنر فرستاد. در ادامه سرمربی ایتالیایی رئال مادرید ایسکو و مارسلو را به میدان فرستاد تا قدرت هجومی تیمش افزایش یابد اما رئال نتوانست خطری جدی روی دروازه حریف ایجاد کند.


گرت بیل که در نیمه نخست یک فرصت طلایی را از دست داده بودٰ، در دقیقه 73 نیز بار دیگر یک فرصت دیگر را از دست داد. 5 دقیقه بعد باز هم بیل قد فرصتش را ندانست تا عدد صفر در مقابل نام رئال‌مادرید قرار داشته باشد.


رئال‌مادرید در 10 دقیقه پایانی مسابقه سراپا حمله شد و چندین بار تا آستانه فروپاشی دروازه حریف پیش رفت اما شانس با یاران آنچلوتی یار نبود تا اینکه رئال بالاخره توانست در دقیقه آخر گلزنی کند.


در حالی که همه منتظر سوت پایان بازی بودند سرخیو راموس موفق شد از روی یک ضربه کرنر با سر گلزنی کند تا بازی با تساوی یک بر یک دنبال شود و به وقت های اضافه کشیده شود.

رئال مادرید

رئالی‌ها که از گل دیرهنگام خود روحیه زیادی داشتند، در وقت اضافه نیمه نخست بازی بهتری به نمایش گذاشتند و توانستند حملات دامنه داری را روی دروازه آتلتیکو تدارک ببینند اما نتوانستند به خطری جدی دست یابند.


در وقت اضافه نیمه دوم حرکت انفجاری دی ماریا و شوت او باعث شد تا توپ در مقابل دروازه خالی در اختیار گرت بیل قرار گیرد و او نیز با ضربه سر گلزنی کند تا رئال به گل دوم خود دست یابد و به قهرمانی نزدیک شود. این پایان کار نبود و مارسلو موفق شد در دقیقه 117 با شوتی زیبا به گل سوم برسد و خیال رئالی ها را راحت کند.


آتلتیکو مادرید که آشفته شده بود یک پنالتی بی جهت داد و کریستیانو رونالدو آن را به گل تبدیل کرد تا رئال با برتری 4 بر یک برابر آتلتیکو مادرید قهرمان شود.


به این ترتیب رئال مادرید پس از 12 سال به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت و طلسم دسیما (کسب دهمین قهرمانی) را شکست. رئال‌مادرید اولین باشگاه اروپاست که توانسته است به 10 قهرمانی در اروپا برسد.


رئال مادرید که در مرحله گروهی توانست به عنوان تیم سرگروه به مرحله بعد راه یابد، با برتری برابر شالکه، دورتموند و بایرن‌مونیخ به دیدار فینال رسیده بود.


*تابلوی نتیجه


رئال‌مادرید 4 – آتلتیکو‌مادرید یک

گل‌(ها): سرخیو راموس (93) ،گرت بیل (110) ،مارسلو (117) و رونالدو (119) برای رئال‌مادرید؛ دیگو گودین (36) برای آتلتیکومادرید

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها