أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۷۹۱۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین با اشاره به جنایت‌های داعش در سرزمین‌های اسلامی گفت: نقشه جغرافیایی که این گروه در جهت تحقق آن تلاش می‌کند همان نقش از نیل تا فراتی است که صهیونیست‌ها در منطقه خاورمیانه از مدت‌ها پیش به دنبال تحقق آن هستند.

حجت‌الاسلام عبداالکریم عابدینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، اظهار کرد: گروه داعش جریانی صهیونیستی است و هیچ مذهبی از مذاهب اسلامی اعمال جنایتکارانه آن‌ها را تأیید نمی‌کنند.

وی افزود: نقشه جغرافیایی که این گروه در جهت تحقق آن تلاش می‌کنند همان نقشه از نیل تا فراتی است که صهیونیست‌ها در منطقه خاورمیانه از مدت‌ها پیش به دنبال تحقق آن هستند.

امام جمعه موقت قزوین تشریح کرد: قساوت قلبی که این گروه در جنایت‌هایشان نشان می‌دهند نیز قساوت قلبی صهیونیستی است و از نظر حمایت‌های مادی و معنوی هم امریکا، انگلیس و اسرائیل طرفدار این گروه است. اینکه این جریان را جریانی بین شیعه و سنی بدانیم ساده‌لوحی و ساده‌اندیشی است و همگان باید بدانند که این گروه یک جریان امریکایی- انگلیسی و صهیونیستی است که باید در مقابل دسیسه‌های آنها از خود بیداری نشان داد.

وی عمل به قرآن را از سفارش‌های دیگر حضرت برشمرد و اضافه کرد: مسلمانان باید با عمل به قرآن به اصلاح امورات جامعه خویش بپردازند و این گونه نباشند که جوامع دیگر با عمل به دستورات قرآن در بعضی از زمینه‌های اجتماعی بر مسلمانان پیشی گیرند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین از جمله خصوصیت جامعه اسلامی را داشتن حس انسان دوستی و نوع دوستی عنوان کرد و با اشاره به حدیث نبوی «من سمع منادیا ینادی للمسلمین فلم یجبه لیس بمسلم»، توضیح داد: انسان دوستی، رأفت، رحمت و محبت، بین مسلمانان کشورهای اسلام موج می‌زند به‌طوری‌که حتی اگر یک غیر مسلمان در هر نقطه‌ای از جهان آسیب ببیند، غمگین شده و سعی می‌کنند به هر طریق ممکن به آنها کمک و یاری برسانند اما وقتی این مسلمانان را در جاهای مختلف قلع و قمع می‌کنند انسان‌هایی که ادعای پیشرفت دارند، عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

عابدینی با ذکر این نکته که همه اعمال انسان در رابطه با نماز معنا پیدا می‌کند سفارش به نماز را از دیگر سفارش‌های امیرالمؤمنین(ع) برشمرد و گفت: نماز ستون دین اسلام بوده و همه اعمال اسلامی و دینی در رابطه با نماز معنا پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: اعمال ما در مقایسه با نماز همانند صفر و نماز عددی است که اگر این عدد در کنار صفرها قرار گیرد هم معنای عدد جدی می‌شود و هم آن صفرها معنا می‌شود و هرچه انسان خوبی باشیم ولی نماز نباشد مثل صفرهای بی‌معنی می‌شویم.

مدرس حوزه و دانشگاه جهاد را از سفارش دیگر امیرالمؤمنین(ع) نام برد و خاطرنشان کرد: جهاد با جان، مال و زبان از جمله وظایف یک مسلمان است که در مواقع لازم باید به صورت همه جانبه به جهاد پرداخت.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشجویی که نمی‌تواند در غزه باشد، می‌تواند روز قدس را جدی بگیرد و با فریاد دشمن ستیز خویش، رسالتش را در حمایت از حق و مظلوم نشان دهد تا به وظیفه خویش عمل کرده باشد.

عابدینی تصریح کرد: مطابق سفارش امیرالمؤمنین(ع) مبادا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود که اگر چنین شد شرورترین انسان‌ها بر جامعه حاکم خواهند شد.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین یادآور شد: شاید اگر در کشورهای اسلامی امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته می‌شد امروزه شاهد بسیاری از اتفاقات منطقه نبودیم و اگر این موضوع در جوامع اسلامی جدی گرفته شود جلوی خطرها گرفته، نقشه‌های صهیونیست‌ها نقش بر آب شده، ایمان قوت گرفته و وحدت و انسجام مسلمانان حفظ می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها