أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۸۰۸۸
زمان انتشار: ۲۲:۳۵     ۰۱ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،نوری مالکی در سخنرانی هفتگی خود با اظهار تاسف از برگزاری نشست مخالفان عراقی در اردن، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نوری مالکی، نخست وزیر عراق در سخنان هفتگی خود عنوان داشت: من امیدوار هستم که پارلمان عراق به قانون اساسی پایبند باشد و همچنین امیدوارم که پارلمان به توافقی برای انتخاب رئیس جمهور دست یابد.

وی با اظهار تاسف نسبت به نشست اخیر مخالفان عراقی که در اردن برگزار شد، گفت: ما همواره از دولت و پادشاه اردن شنیده‌ایم که آن‌ها در کنار ما می‌ایستند و همواره تاکید می‌کردند که اجازه نمی‌دهند کشورشان گذرگاهی برای حضور تروریست‌ها در عراق باشد و این قبیل نشست‌ها بحران را در عراق تشدید می‌کند. ما از امان می‌خواهیم تا در قبال برگزاری چنین نشستی موضع اتخاذ کند.

نوری مالکی در خصوص جنایتهای گروه تروریستی داعش در حق مسیحیان در موصل نیز گفت: اقدامات داعش باید توجه جهانیان را به خود جلب کند چرا که آن‌ها در موصل مسیحیان را وادار به اخراج کرده‌اند و حتی علیه کردها نیز دست به اقداماتی زده‌اند و این اقدامات بخشی از سریال اقدامات غیرمتمدنانه داعش است. اما ما اجازه نمی‌دهیم که داعش مسیحیان و دیگر اقلیت‌ها را هدف قرار دهد. مسیحیان برادران ما هستند. مسیحیان از اقشار اساسی عراق هستند. ما از مسیحیان می‌خواهیم تا پایداری کرده و به خاک خود وفادار باشند. ما پشت مسیحیان را خالی نخواهیم کرد.

وی خطاب به سیاستمدارانی که در قبال اقدامات داعش سکوت اختیار کرده‌اند، گفت: مشکل تنها در داعش خلاصه نمی‌شود، بلکه در سیاست‌مدارانی است که بر روی جسدهای قربانیان می‌رقصند، من از سیاست‌مداران می‌خواهم تا موضعی یکپارچه در قبال داعش اتخاذ کنند. عشایر عراقی موضعی محکم در قبال داعش اتخاذ کرده‌اند.

نخست وزیر عراق در ادامه سخنان خود گفت: مساله دیگری که همواره باعث دردمندی ماست اقدامات اسرائیل و جنایت‌های آن در حق مردم فلسطین است. از چند روز قبل جنگنده‌های اسرائیلی فلسطینی‌ها را هدف قرار می‌دهند و جهان صرفا ناظر این اقدامات است. اسرائیل آسمان و خاک فلسطین را اشغال کرده است و من خطاب به کشورهای عربی که در قبال اقدامات اسرائیل سکوت اختیار کرده‌اند می‌گویم که چه زمانی اراده عرب به جریان می‌افتد؟

نوری مالکی عنوان داشت: حتی زمانی که مردم فلسطین هم از خودشان دفاع می‌کنند برخی از کشورهای کوچک و بزرگ فلسطینی‌ها را محکوم می‌کنند اما اقدامات اسرائیل را محکوم نمی‌کنند. من از سازمان ملل، شورای امنیت، کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهم تا در این خصوص دست به کار شوند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها