يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۸۲۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
در این هفت روز رو به پایان ورزش چهره‌هایی مانند علی کریمی که خداحافظی کرد، سید جلال حسینی که با حرف و حدیث راهی قطر شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر ، رویدادهای مهم این هفت روز ورزش با سقوط فوتبال در رده‌بندی جهانی آغاز شد و با خیلی از اتفاقات فوتبالی و غیر فوتبالی دیگر پیگیری شد.


در کنار این اتفاقات و رویدادها بودند چهره‌‎هایی که به واسطه عملکردشان خبرساز شدند؛ چهره‌هایی مانند علی کریمی که با حسرت حضور در پرسپولیس خداحافظی کرد، سید جلال حسینی که با حرف و حدیث راهی قطر شد، مهدی تقوی که بازهم حاشیه‌ساز شد و والیبالیست‌هایی که در جمع بهترین‌های لیگ جهانی قرار گرفتند.


در کل این هفت روز ورزش اتفاقات و چهره‌های خبری زیادی را به خود دید. مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارتند از:



سقوط فوتبال ایران در رده‌بندی جهانی
نخستین رده‌بندی تیم‌های فوتبال جهان پس از جام جهانی 2014 برزیل حکایت از سقوط فوتبال ایران در میان تیم‌های جهانی و آسیایی داشت. بر اساس این رده‌بندی که پنجشنبه گذشته منتشر شد،  فوتبال ایران با 6 پله سقوط، به رتبه چهل و نهم دنیا تنزل پیدا کرد. همچنین در قاره آسیا هم فوتبال ایران رده نخست را به ژاپن سپرد و به جایگاه دوم سقوط کرد.



کی‌روش تا جام جهانی 2018 در ایران می‌ماند؟
در نشست جمعه گذشته علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران، دو طرف به توافق کلی برای عقد قرارداد بلند مدت دست یافتند. به این ترتیب قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران تا پایان جام جهانی 2018 روسیه خواهد بود. البته در متن قرارداد کی‌روش به وجود آمده که قرار است کی‌روش، این تغییرات را با وکیل حقوقی خود مطرح کند تا شرایط برای امضای قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران فراهم شود. در صورت توافق نهایی دهم مرداد ماه  قرارداد کارلوس کی روش به امضا می‌رسد. با همه اینها باید منتظر ماند و دید قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال بالاخره تمدید می‌شود یا خیر؟



بسکتبال ایران قهرمان کاپ آسیا شد
تیم ملی بسکتبال با کسب عنوان قهرمانی و سهمیه مسابقات جام ملت‌های آسیا به کار خود در پنجمین دوره مسابقات کاپ آسیا پایان داد. این تیم که با غلبه بر ژاپن، اندونزی، هند، اردن و فیلیلیپین و تنها یک شکست برابر چین میزبان موفق به صعود به فینال این دوره از رقابت‌ها شده بود، شنبه گذشته دیدار نهایی را با پیروزی برابر چین‌تایپه به پایان رساند و به این ترتیب از عنوان قهرمانی خود در این مسابقات دفاع کرد.




ادعایی که سید جلال حسینی آن را رد کرد
در آغاز این هفت روز ورزش رسانه‌های قطری از پیوستن سید جلال حسینی به به تیم الاهلی خبر دادند و این در حالی بود که مسئولان پرسپولیس در تلاش بودند تا این بازیکن را در این تیم حفظ کنند. با همه اینها حسینی یکشنبه گذشته عقد قرارداد نهایی خود با قطری‌ها را رد کرد و گفت که فضای مذاکره با مسئولان پرسپولیس را باز گذاشته است. همین مسئله اما باعث دلخوری مدیرعامل پرسپولیس شد طوریکه اعلام کرد  بزودی مبلغ پیشنهادی این بازیکن به سرخپوشان را افشا کنند تا هواداران این باشگاه بدانند که دلیل تمدید نکردن قرارداد وی چیست! در نهایت و با وجود تمام این حرف و حدیث‌ها اما سید جلال حسینی برای مدت یک فصل به تیم الاهلی قطر پیوست. این خبر یکشنبه گذشته به طور رسمی اعلام شد.



تیم ملی والیبال در لیگ جهانی چهارم شد
تیم ملی والیبال که برای نخستین‌بار به مرحله نهایی لیگ جهانی راه یافته بود، یکشنبه شب گذشته در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها 3 بر صفر مغلوب ایتالیا شد و با کسب عنوان چهارمی به کار خود پایان داد. تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مرحله نهایی مقابل روسیه 3 بر 2 متحمل شکست شد. سپس برزیل را 3 بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. این تیم در سومین دیدار هم 3 بر صفر مقابل آمریکا تن به شکست داد.



علی کریمی خداحافظی کرد
علی کريمی، کاپيتان پیشین تيم ملی فوتبال و پرسپوليس که پيش از اين يک‌بار در زمانی که پيراهن پرسپوليس را به تن داشت، پس از شکست سرخپوشان در ديدار پايانی جام حذفی برابر سپاهان  همراه با مهدی مهدوی‌کيا از فوتبال خداحافظی کرده بود اما در ادامه از تصميم خود منصرف شد و با پوشيدن پيراهن تراکتورسازی به فوتبال بازگشت، یکشنبه گذشته برای دومین‌بار و احتمالا آخرین‌بار از فوتبال خداحافظی کرد. او در شرایطی از فوتبال خداحافطی کرد که تمایل داشت سال آخر فوتبالش را در پرسپولیس سپری کند اما حسرت به دل ماند.



ایرانی‌ها در جمع بهترین‌های لیگ جهانی
فدراسیون بین‌المللی والیبال یکشنبه گذشته و پس از پایان لیگ جهانی 2014 که با قهرمانی آمریکا همراه بود، بهترین‌های این رقابت‌ها را معرفی کرد. بر این اساس سعید معروف به عنوان بهترین پاسور انتخاب شد. همچنین امیر غفور با کسب 71 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن تورنمنت لقب گرفت. وی با نفر دوم این بخش یعنی "تیلور ساندر" آمریکایی اختلافی 29 امتیازی داشت. ضمن اینکه در ترکیب تیم رویارویی FIVB هم یک ایرانی حضور داشت. سعید معروف پاسور تیم رویارویی بود که به واسطه این انتخاب جایزه 10 هزار دلاری هم به دست آورد.


تکذیب دیدار با ایران توسط رئیس فدراسیون آمریکا
رسانه‌ها اعلام کرده بودند که تیم‎های ایران و آمریکا در28 آبان‌ماه در لس آنجلس با هم دیدار می‎کنند. مقامات فوتبال ایران اگرچه این موضوع را تایید نکردند اما آن را رد هم نکردند. همه اینها در حالی است  "سونیل گولاتی"، رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا اعلام کرده که چنین دیداری قرار نیست انجام شود. وی سه شنبه طی گفتگویی که با مهر داشت گفت تا این لحظه برای بازی دوستانه با ایران برنامه‎ریزی نشده است.
 

حذف یک سهمیه المپیکی ایران
به دنبال حذف یکی از دو سهمیه‌ به دست آمده در رشته شنا، کاروان ایران به جای 17 ورزشکار با 16 ورزشکار در دومین دوره بازی‌‎های المپیک نوجوانان شرکت خواهد کرد. کاروان ایران شامل یک ورزشکار در چهار رشته شنا، جودو، تیراندازی و سوارکاری، سه ورزشکار در دو رشته تکواندو (دو سهمیه مردان و یک سهمیه زنان) و دوومیدانی و دو ورزشکار در سه رشته والیبال، کشتی فرنگی و وزنه‌برداری است. این خبر سه شنبه اعلام شد.
 

صعود یک پله‌ای والیبال ایران در رده‌بندی جهانی
در تازه‌ترین رد‌ه‌بندی فدراسیون جهانی والیبال که سه شنبه منتشر شد، تیم ملی ایران با وجود قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر لیگ جهانی، تنها یک پله صعود کرد و در رده یازدهم دنیا قرار گرفت. تیم ملی ایران در این رده‌بندی با 98 امتیاز بالاتر از دیگر تیم‌های آسیایی ایستاد.




ادامه نافرمانی‌های یک کشتی‌گیر
مهدی تقوی، کشتی‌گیر آزادکاری که پس از فراز و فرودهای یک ساله با عنایب مسئولان مربوطه دوباره اجازه حضور در تمریتات تیم ملی را پیدا کرد، قرار بود چهارشنبه همراه با چهار کشتی‌گیر دیگر به منظور حضور در جام حیدر علی‌اف آذربایجان راهی باکو شود اما این کشتی‌گیر تنها چند ساعت مانده به پرواز از انجام سفر امتناع کرد و این در حالی بود که تمام کارهای لازم برای اعزام وی انجام شده بود.
 

گرانترین بازیکن لیگ چهاردهم کیست؟
مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ چهارشنبه اعلام کرد در قراردادهایی که تاکنون در سازمان لیگ به ثبت رسیده احمد آل نعمه که به تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز پیوسته یک میلیارد و 400 میلیون تومان دریافتی داشته که از این حیث گرانترین بازیکن فصل چهاردهم لیگ برتر خواهد بود. وی حتی تاکید کرد قرارداد ثبت شده رحمتی در سازمان لیگ یک میلیارد و 350 میلیون تومان است که در رده دوم قرار می‌گیرد.


آخرین نقل و انتقالات لیگ برتر
آندرانیک تیموریان، هافبک ملی‌پوش تیم فوتبال استقلال پس از جلسات متعدد با مسئولان این باشگاه قراردادش را برای مدت دو سال دیگر تمدید کرد. ارشاد یوسفی، دروازه‌بان تیم فوتبال فولاد خوزستان قراردادش را با این باشگاه تمدید کرد. ضمن اینکه "برایان بکلز" مدافع تیم ملی فوتبال هندوراس هم با این باشگاه به توافق رسید و قرار است برای امضای قرارداد به ایران سفر کند. "علا عبدالزهرا"، بازیکن تیم ملی فوتبال عراق با عقد قراردادی رسما به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست.



دیگر اینکه "سلیم بن عاشور"، بازیکن پیشین تیم ملی تونس و باشگاه مالاگای اسپانیا به تیم پیکان تهران پیوست. یعقوب کریمی، هافبک فصل پیش تیم فوتبال سپاهان اصفهان پس از توافق با مسئولان باشگاه استقلال به طور قرضی با این تیم قرارداد بست. مجتبی شیری، بازیکن تیم فوتبال نفت تهران به تیم راه‌آهن بازگشت. محرم نویدکیا، کاپیتان تیم سپاهان هم در این تیم ماندنی شد. پویا سیف‌پناهی، مدافع فصل گذشته مس کرمان با انعقاد قراردادی دو ساله به تیم فوتبال ذوب‌آهن پیوست. "لئوناردو پادوانی" مدافع ایتالیایی فصل گذشت تیم فوتبال فولاد خوزستان با عقد قراردادی یک ساله به تیم نفت تهران ملحق شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها