أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۳۸۵۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
مربی تیم فوتبال استقلال گفت: «خطیبی از اول بازی داد می‌زد و مدام داور را تهدید می‌کرد که اگر فلان کار را بکنی تیم را از زمین بیرون می‌کشم.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی ، میان مربیان این فصل استقلال شاهرخ بیانی را هم می‌بینیم. مردی که پس از 3 فصل قرار گرفتن در گروه آنالیز حالا به جمع کادر اصلی اضافه شده و در میدان تمرین کار بازیکنان را زیر نظر دارد.

 

با شاهرخ بیانی این بار تحت عنوان یکی از همکاران اصلی قلعه‌نویی گفتگو می‌کنیم. محوریت سوال‌ها بیشتر بازی با تراکتورسازی تبریز است.

 

* 2 بازی در تورنمنت جام شهدا انجام دادید. یکی مقابل ملوان که بردید و دیگری مقابل تراکتورسازی. ارزیابی‌تان از این 2 بازی چیست؟

- ما در کوران بدنسازی هستیم و برای اینکه به شرایط ایده‌آل فنی برسیم باید تمرینات را تا شروع بازی‌ها ادامه دهیم. الان نمی‌توانم درباره میزان دقیق آمادگی استقلال چیزی بگویم اما وقتی تیمی می‌بازد حتما ایرادهایی وجود دارد.

 

* دلیل اینکه به تراکتورسازی باختید چه بود؟

- عوامل مختلف. ما 4 ملی‌پوش خودمان را در اختیار نداشتیم و از طرفی وقتی به لیست بازیکنان نگاه می‌کنید می‌بینید که بسیاری از آنها برای نخستین بار است در ترکیب قرار می‌گیرند. برای مثال خرسندنیا. این بازیکن در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند اما ما به دلیل غیبت مدافعانمان از این بازیکن در پست دفاع میانی استفاده کردیم. مثل خرسندنیا کم نداریم. علیرضا رمضانی را هم بگویم که در پست گوش چپ عالی کار کرد. ایشان هم برای نخستین بار است که در ترکیب قرار می‌گیرند و عملکرد خوبی داشتند.

 

* بنای کار را در فصل جدید روی جوانگرایی گذاشته‌اید؟

- برخی از این بازیکنان می‌توانند در ترکیب اصلی استقلال بازی کنند. ما روی آنها حساب می‌کنیم اما اینکه چه زمان در استقلال به‌عنوان بازیکن اصلی مطرح شوند مشخص نیست و قدری زمان می‌برد.

 

* با توجه به اینکه هنوز ملی‌پوشان به شرایط ایده‌آل مسابقه نرسیده‌اند و اینکه مسابقات خیلی نزدیک است تصور می‌کنید چه زمان آنها را آماده و قبراق در اختیار داشته باشید.

- وضعیت صادقی را که خودتان می‌دانید. ما مجبوریم در غیاب او از بازیکنان دیگری در پست دفاع میانی استفاده کنیم. دیگر ملی‌پوشان هم دارند زحمت می‌کشند و فکر می‌کنم زودتر به شرایط مسابقه برسند. امیدواریم با انجام تمرینات اضافه که برای ملی‌پوشان در نظر می‌گیریم آنها را در آغاز رقابت‌های لیگ آماده در اختیار داشته باشیم.

 

* میان ملی‌پوشان کدام یک شرایط بدنی بهتری دارد؟

- فکر می‌کنم آندو زودتر از سایرین به فرم بدنی مطلوب برسد. البته این پیش‌بینی من است و شاید دیگران بتوانند زودتر از او به شرایط مسابقه نزدیک شوند.

 

* طی این مدت که تمرینات زیادی را دنبال کرده‌اید مهم‌ترین ویژگی تیم تان را در چه چیزی دیده‌اید؟

- همدلی در بازیکنان موج می‌زند. 2 ماه است که هیچ حاشیه‌ای نداشته‌ایم. این را صادقانه می‌گویم. کوچکترین مساله‌ای در تیم ما نبوده به غیر از بازی پنج‌شنبه که با حاشیه همراه بود.

 

* دقیقا چه اتفاقاتی در این بازی رخ داد. مگر تورنمنت دوستانه نبود؟

- دوستانه بود اما آقای رسول خطیبی که من نمی‌دانم این روش مربیگری را از کدام کلاس مربیگری آموزش دیده جو بازی را به شدت متشنج کرد. ما می‌توانستیم در این تورنمنت شرکت نکنیم به همان دلایلی که به شما گفتم اما احترام به شهدا واجب است و به همین دلیل در این بازی‌ها شرکت کردیم. نتیجه برای ما مهم نبود. می‌خواستیم بار دیگر به مقام شامخ شهدا ‌احترام بگذاریم و در نهایت خودمان را بسنجیم اما آقایان اجازه ندادند جو بازی آرام باشد.

 

* خطیبی چه می‌کرد که شما اینقدر ناراحتید؟

- خطیبی از اول بازی داد می‌زد و تهدید می‌کرد. او مدام به داور می‌گفت اگر فلان کار را بکنی تیم را از زمین بیرون می‌کشم. آخر تهدید‌هایش هم جواب داد و همانطور که دیدید توپی که از خط دروازه ما عبور نکرده بود را گل اعلام کردند. خطیبی باید بداند که مربیگری در کنار آموزش مسائل فنی شخصیت هم می‌خواهد. این کار یعنی چه که او مدام کنار خط، داور را تهدید می‌کند و فریاد می‌زند تیم را بیرون می‌کشم؟ ایشان احترام نامی که برای تورنمنت انتخاب شده بود را هم رعایت نکردند. برای رسول خطیبی و این نوع مربیگری‌اش واقعا تاسف می‌خورم.

 

* داستان درگیری‌هایی که میان ستار همدانی و برادران خطیبی رخ داد چه بود؟

- دو تا برادرها وسط بازی می‌خواستند ستار را بزنند. من نمی‌دانم یک تورنمنت چه ارزشی دارد که به خاطرش این همه جنجال می‌شود. ما آمده بودیم از این بازی‌ها لذت ببریم نه اینکه جنجال درست کنیم. مطمئن باشید رسول خطیبی با این روش مربیگری به جایی نمی‌رسد. شنیده بودم در لیگ یک هم همینطوری داوری می‌کرده و مدام از لب خط سر داور فریاد می‌زده و تهدید می‌کرده که تیم را بیرون می‌کشد. این روش یک بار بیشتر جواب نمی‌دهد. از بازی‌های بعد کمیته داوران رد مربیان خاطی را می‌زند و آنها را جریمه سنگین می‌کند.

 

* ستار مقصر نبود؟

- من ستار را می‌شناسم و در آن صحنه دیدم که او فقط داشت به داور اعتراض می‌کرد نه مربیان حریف اما نمی‌دانم چه شد که برادران خطیبی آن رفتار را انجام دادند.

 

* به کادرفنی اضافه شدید و پس از مدت‌ها به میدان برگشتید. از کار کنار امیر قلعه‌نویی چه حسی دارید؟

- حسن کار کنار قلعه‌نویی این است که هیچ وقت در قبال تو از لفظ دستیار استفاده نمی‌کند. قلعه‌نویی همیشه از همکار در قبال اعضای کادرفنی استفاده می‌کند که به نظر من رفتار بسیار خوبی است. امیدوارم در کنار هم بتوانیم به استقلال کمک کنیم و در فصل جاری نتایج خوبی بگیریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها