يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۸۶۷۹
زمان انتشار: ۲۲:۵۹     ۰۴ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،هر سال در فاصله ای کوتاه تا آغاز رقابت های لیگ برتر، تست آمادگی جسمانی از داورهای فوتبال ایران برگزار می شود تا تنها داورانی بتوانند در لیگ برتر قضاوت کنند که شرایط فیزیکی مناسبی دارند و از آمادگی بدنی لازم برای حضور در رقابت های لیگ برتر برخوردار هستند. داورانی که کلاس های هماهنگی را پشت سر گذاشته بودند، روز گذشته تست های بدنی را پشت سر گذاشتند. این تست ها که گفته می شود به استانداردهای مدنظر ای اف سی و فیفا نیز نزدیک هستند، در نهایت منجر به خط خوردن سه داور و یک کمک داور بین المللی شدند.

خبر بازگشت محسن ترکی به قضاوت در رقابت های لیگ برتر، چند روز قبل اعلام شده بود. ترکی که به طور کلی پرونده کاری پرنوسانی را داشته، مدتی به عنوان بهترین داور فوتبال ایران شناخته می شد اما چند وقفه کاری نسبتا طولانی در کارش ایجاد کرد تا نتواند سطح بالای داوری اش را به صورت مداوم حفظ کند. او تصمیم گرفته بود که بار دیگر سوت به دست شود و کار در مستطیل سبز را پی بگیرد اما نتوانست تست آمادگی بدنی را با موفقیت پشت سر بگذارد و این به آن معناست که او  از قضاوت در لیگ امسال خواهد ماند. علاوه بر ترکی، علیرضا خورشیدی و اکرمی به عنوان داور بین المللی و سجاد نوری نیز به عنوان کمک داور بین المللی در سپری کردن این تست ها ناکام ماندند تا داوری فوتبال ایران تا مدتی چند چهره سرشناس را از دست بدهد.

تست آمادگی جسمانی داوران و کمک داوران فوتبال ایران با حضور 100 نفر برگزار شد و یک سوم آن ها قادر به کسب موفقیت در این تست نشدند. تقریبا 30 داور و کمک داور با توجه به مردود شدن در امتحان آمادگی جسمانی، در شروع رقابت های لیگ داوری نخواهند کرد. در سال های اخیر این چنین مرسوم بود که داورهای بازمانده در تست های آمادگی، تا نیم فصل از میادین دور می ماندند و پس از آن دوباره مورد آزمایش قرار می گرفتند اما به نظر می رسد برنامه ای در فدراسیون برای گرفتن آزمون دوباره از داوران مردود شده در زمان قبل از نیم فصل وجود خواهد داشت.

مدتی بعد از خداحافظی سعید مظفری زاده و ماجراهای پیش آماده برای محسن قهرمانی، حالا ترکی و خورشیدی نیز برای مدتی از داوری دور می مانند تا لباس قضاوت در فوتبال ایران بر تن افراد نه چندان سرشناس و کم تجربه ای برود. طبیعتا این موضوع می تواند در شروع لیگ اعتراض ها را به عملکرد داوران افزایش دهد اما در فدراسیون نیز این عقیده وجود دارد که داورانی که پیش زمینه های رنگی در مورد آن ها وجود ندارد ممکن است کمک بیشتری به فوتبال ایران کنند. فرضیه ای که نمی شود به طور قطع آن را رد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها