أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۸۷۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
جای مناسبی برای دانشجویان ایرانی که تحت فشارهای سیاسی بین‌المللی نروژ را ترک کرده‌اند، درنظر گرفته شده است.
به گزارش پایگاه 598، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با موضوع، 64 دانشجوی ایرانی در نروژ یک مورد استثنایی است چرا که دانشجویان ایرانی از لحاظ تحقیقات و آموزشی رتبه یک را در سطح دانشگاههای جهان دارند تا حدی که برای جذب دانشجویان ایرانی میان کشورهای مختلف رقابت وجود دارد.

وی افزود: سیاستمداران کشور نروژ بد سلیقگی کرده‌اند و ما امیدواریم که با توجه به اقداماتی که توسط وزارت امورخارجه و وزارت علوم صورت گرفته تا پایان امسال این مشکل برطرف شود.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه شایعاتی منتشر شده، که یکی از دانشجویان کشته شده است، اظهار داشت: درخصوص اینکه یکی از دانشجویان در برخوردها کشته شده است، باید بگویم که من در موقعیتی نیستم که بتوانم آن را تأئید و یا تکذیب کنم اما در مورد دیگر باید بگویم که براساس جو سازی‌های بین‌المللی که صورت گرفته در برخی از رشته‌ها محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

سالارآملی در پاسخ به این سوال که حتی برخی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های نروژ به کشور برگشتند، اظهار داشت: هر کدام یک از دانشجویانی که تحت فشارهای سیاسی بین‌المللی مجبور به بازگشت به ایران باشند، جای مناسبی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی این دانشگاهها از رشته تحصیلی این دانشجویان آغاز شده و سپس به مراتب بحث اخراجی آنها مطرح شده است که در این راستا امیدواریم تا پایان امسال این مشکل برطرف شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها