أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۸۸۶۹
زمان انتشار: ۲۱:۴۸     ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598،در روزهاي گذشته خبرهاي دال بر مسئله‌دار بودن کارت معافيت بازيکنان فوتبال منتشر شد در اين مورد سردار باران چشمه، رئيس تربيت بدني نيروهاي مسلح در گفت‌وگو با پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان به سوال‌هايي در اين‌باره پاسخ گفته است:


* بررسي موضع کارت‌هاي مسئله‌دار معافيت سرباز قهرمان به کجا رسيده است؟



ما از سازمان ليگ درخواست کرديم اسامي فوتباليست‌هاي ليگ برتر و ليگ دسته يک را به ما بدهد و ما هم بررسي کرده‌ايم آنهايي که خدمت کردند مشکلي ندارند اما کساني که کارت معافيت دارند پرونده‌هايشان را در يک کميته مورد بررسي قرار داديم که تا کنون دو سه نفر از اين ورزشکاران کارت‌هاي معافيتشان از طريق سازمان نظام وظيفه ابطال و به آنها اعلام شده است تا به سازمان نظام وظيفه مراجعه کنند.



* با متخلفان چه برخوردي مي‌شود؟



اگر سند و مدرکي در جهت تائيد ادعاي‌شان ارائه کنند مشکلي نخواهند داشت اما در غير اين صورت بايد خدمت وظيفه عمومي خود را انجام دهند. مطمئناً ما ورزشکاران فوتباليست ليگ برتري را در باشگاه‌هاي نيروهاي مسلح مثل تراکتورسازي و ملوان و آن‌هايي که ليگ دسته يکي هستند در باشگاه شهيد فجر سپاسي يا نيروي زميني به کار خواهيم گرفت.خواهش مي‌کنم اسم کسي برده نشود و هر فردي که کارتش ابطال مي‌شود فرصت اين را دارد تا اسناد و مدارک خود را ارائه دهد و چه بسا اين اسناد و مدارک مورد تاييد قرار گيرد و مجدداً به آنها کارت معافيت داده شود.به هرحال چون کميسيون اوليه در شهرستان‌هاي مورد نظر بوده اين کميته به عنوان کميته ويژه در تهران تشکيل شده و پرونده‌ها را دوباره بررسي مي‌کند و اين فرصت براي ورزشکاران است تا مدارک خود را مجدداً ارائه کنند.



* با کساني که به طور قطع تخلف کرده باشند چه برخوردي مي‌کنيد؟



قانون کاملا ً مشخص کرده کساني که تخلف کرده باشند مطمئناً به سازمان قضايي نيروهاي مسلح معرفي خواهند شد و طبق مقررات با آنها برخورد مي‌شود و وقتي ميزان تخلف مشخص شد بايد تصميم گرفت چه جريمه‌هايي شامل حالشان مي‌شود. حداقل کاري که تربيت بدني نيروهاي مسلح مي‌تواند بکند آنها را در باشگاه‌هاي نيروهاي مسلح به کارگيري کند تا بتوانند ورزش حرفه‌اي خود را دنبال کنند.



* گفته مي‌شود يکي از ورزشکاران 9 سال است از معافيت تحصيلي استفاده مي‌کند. آيا اين موضوع صحت دارد؟



واقعاً اين گونه نيست؛ طي دو، سه سال گذشته با همه فدراسيون‌ها هماهنگي هاي لازم به عمل آمده و امسال هم مجدداً به همه فدراسيون‌ها اعلام کرده ايم و آن‌ها اسامي ورزشکاران که به سن مشموليت مي رسند يا سرباز بوده‌اند را به ما معرفي کرده اند و ما در حال ساماندهي آنها هستيم.برخي از ورزشکاران هستند که از مدت معافيت تحصيلي‌شان گذشته و به اين‌ها اعلام شده و آمده‌اند تعيين تکليف خدمت خودشان را مشخص کرده‌اند. هم سازمان وظيفه عمومي هم مديريت مشمولين نيروهاي مسلح قاطعانه در اين موضوع برخورد مي کند و مطمئناً جلوي تخلفات را مي‌گيرند.



* اگر از داخل سازمان خودتان کوتاهي شده باشد چه برخوردي مي‌کنيد؟



اگر تخلف از سوي نظام وظيفه صورت گرفته باشد مطمئناً نيروي انتظامي برخورد مي کند. موضوع مسئله‌دار بودن کارت‌هاي معافيت براي همه سابقه داشته ولي موضوع ورزشکارن بيشتر در اذهان مانده است.



* ورود شما اوضاع را بهتر مي‌کند؟



ما قصد داريم موضوع را مديريت و ان‌شاءالله جمع کنيم . به نظر مي‌رسد کميته‌اي که تشکيل شده مديرت خوبي را در اين قضيه انجام مي‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها