أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۳۹۱۸۶
زمان انتشار: ۰۸:۴۱     ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حجت الاسلام شیرمردی، رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران اعلام کرد درهای مصلا از ساعت 4 و 30 دقیقه  در سه ضلع شرقی، غربی و شمالی باز است.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران افزود: 4000 دستگاه اتوبوس صبح عید سعید فطر شهروندان را از میدان‌های مختلف تهران به مصلای بزرگ امام خمینی (ره) منتقل می‌کنند و پس از مراسم، به مبادی و میدان‌های اصلی بازمی‌گردانند.

وی افزود: هر سه دقیقه یک قطار شهری (مترو) نیز به مصلای بزرگ امام خمینی (ره) رفت و آمد می کند؛ همچنین از مبادی ورودی مصلا، 450 دستگاه ون، نمازگزاران را به داخل مصلا منتقل می‌کند.

حجت الاسلام شیرمردی گفت: 4000 نفر انتظامات و راهنمایی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه 60 سازمان و نهاد علاوه بر نیروهای مردمی، در مراسم نماز عید سعید فطر مشارکت می‌کنند، افزود: برای خودروهای شخصی چهار توقفگاه بزرگ در اطراف مصلا در نظر گرفته شده است، هر چند بهتر است نمازگزاران از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

برخی اعمال شب عيد فطر

اوّل: غسل در وقت غروب آفتاب

دوّم:  احياء شب عید و استغفار

سوّم: خواندن مناجات زیر بعد از نماز مغرب و عشاء و نماز صبح و عقب نماز عيد

اَللّهُ اَكْبَرُ اَللّهُ اَكْبَرُ لا اِلهَ اِلاّ اللّهُ وَاللّهُ اَكْبَرُ اَللّهُ اَكْبَرُ وَلِلّهِ، الْحَمْدُ اَلْحَمْدُ لِلّهِ عَلى ما هَدينا وَلَهُ الشُّكْرُ على ما اَوْلينا
برخی اعمال روز عيد فطر

اوّل: خواندن تكبير اَللّهُ اَكْبَرُ اَللّهُ اَكْبَرُ لا اِلهَ اِلاّ اللّهُ وَاللّهُ اَكْبَرُ اَللّهُ اَكْبَرُ وَلِلّهِ، الْحَمْدُ اَلْحَمْدُ لِلّهِ عَلى ما هَدينا وَلَهُ الشُّكْرُ على ما اَوْلينا در قبل و بعد نماز عید

دوم: جدا کردن زكوة فطره

سوم: غسل

چهارم: پوشيدن جامه نيكو و به كار بردن بوى خوش

پنجم : خواندن زیارت امام حسین (ع)

کیفیت نماز عيد فطر

نماز عيد دو ركعت است که در ركعت اوّل حمد و سوره اعْلى خوانده می شود و بعد از قرائت پنج تكبير می گویند و بعد از هر تكبيرى اين قنوت را می خوانند:

اَللّهُمَّ اَهْلَ الْكِبْرِياَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَاَهْلَ الْعَفْوِ

وَالرَّحْمَةِ وَاَهْلَ التَّقْوى وَالْمَغْفِرَةِ اَسْئَلُكَ بِحَقِّ هذَا الْيَومِ الَّذى

جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمينَ عيداً وَلِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَ الِهِ ذُخْراً [وَشَرَفاً]

وَمَزِيْداً اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تُدْخِلَنى فى كُلِّ خَيْرٍ

اَدْخَلْتَ فيهِ مُحَمَّداً وَ الَ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تُخْرِجَنى مِنْ كُلِّ سُوَّءٍ اَخْرَجْتَ

مِنْهُ مُحَمَّداً وَ الَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلَيْهِمْ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ

خَيْرَ ما سَئَلَكَ مِنْهُ عِبادُكَ الصّالِحُونَ وَاَعُوذُ بِكَ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُكَ الْصّالِحُونَ

سپس تكبير ششم گفته می شود و نمازگزار بعد از ركوع و سجود بر می خيزد و در ركعت دوّم بعد از حمد سوره وَالشَّمْسِ را می خواند و سپس چهار تكبير می گويد و بعد از هر تكبيرى قنوت مذکور را می خواند و چون فارغ شد تكبير پنجم می گويد و به ركوع و سجده می رود و نماز را تمام می كند.
زکات فطریه
زکات فطریه 93 بنابر شرایط ذکر شده 5 هزارتومان برای هر نفر اعلام شد اگر غذای کسی غیر از نان مانند برنج باشد مستحب است  که به ازای هر نفر معادل بهای سه کیلو برنج متناسب با نرخ آن در منطقه ای که زندگی می کند بپردازد. اگر غذای کسی غیر از نان مانند برنج باشد مستحب است که به ازای هر نفر معادل بهای سه کیلو برنج متناسب با نرخ آن در منطقه ای که زندگی می کند بپردازد.
عید فطر، عید دریافت خلعت پاکی پس از یک ماه بندگی و عبادت و شستشوی جان در نهر پاک رمضان از پلیدی و عطر آگین نمودن به نور اخلاص و ایمان است.
عید سعید فطر، عید آسودگی از آتش غفلت و رهیدگی از زنجیر نفس، بر همه میهمانان حضرت حق تعالی مبارکباد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها