أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۹۲۴۲
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه عبادت باید همراه با عبودیت باشد تا تاثیرگذار شود گفت: عبودیت شرط لازم برای رسیدن به مقامات معنوی است و در هر نماز هم مسلمانان به آن شهادت می‌دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار شفقنا در قم، تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) صبح امروز در خطبه ‌های نماز عید سعید فطر در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: هر کس به تناسب وظایف و توانمندی خود باید تقوا را رعایت و به آنچه وظیفه دارد عمل کند.

او افزود: عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان به ویژه شیعیان ایران و سایر کشورها تبریک می گوییم؛ خداوند 30 روز رمضان را قرار داد تا طی این روزها با خداوند ارتباط برقرار شود.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه عدد 30 در مسیر رشد و کمال عدد قابل توجهی است خاطرنشان کرد: یک ماه انسان در مراقبت و ارتباط خاص با منبع قدرت و عظمت قرار می گیرد و از طریق روزه، تلاوت قرآن و اذکار و ادعیه تحولی عظیم در روح و جانش به وجود می آورد و این 30 روز برای این منظور کافی است.

او ادامه داد: روزه داران شب قدر را در ماه رمضان درک کرده اند؛ این شب بهتر از هزار ماه است؛ پیامبر اکرم(ص) رمضان را ماه ضیافت الهی نامیده اند و مگر می شود انسان بر سر سفره کریمی وارد و از آنجا محروم خارج شود؟

سعیدی با تاکید بر اینکه عبادت باید همراه با عبودیت باشد تا تاثیرگذار شود گفت: شیطان عبادت داشت ولی عبودیت نداشت وگرنه باید بدون چون و چرا آنچه خداوند فرموده بود را انجام می‌داد؛ عبودیت شرط لازم برای رسیدن به مقامات معنوی است و در هر نماز هم مسلمانان به آن شهادت می ‌دهند.

او با بیان اینکه عید فطر اهمیت فراوانی دارد و مسلمانان در نماز عید خداوند را به این روز قسم می دهند عنوان داشت: عید فطر عید عبادت و عبودیت است و به همین دلیل افتخاری برای پیامبر اکرم(ص) و مسلمانان محسوب می شود.

امام جمعه قم بهشت را پاداش کسانی دانست که با هوای نفس در این دنیا مبارزه کرده باشند و گفت: در ماه رمضان این تجربه ارزنده نصیب روزه داران می شود و آنها باید این روحیه را در طول سال حفظ کنند.

او با تشکر از همه مردم ایران به دلیل حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس امسال افزود: امروز از نظر متجاوزان صهیونیستی، قدس مسأله ای تمام شده نیست و هیچ کس نباید خیال کند صهیونیست های غاصب و حامیان بین المللی آنها می خواستند فلسطین را اشغال کنند و حکومتی تشکیل دهند و تمام، قضیه این طور نیست و اهداف دیگری پشت تشکیل دولت غاصب صهیونیستی وجود دارد که با این کشور خودساخته تامین نشده اند و آنها هدفی بالاتر یعنی ایجاد کشوری در سرزمین های بیشتر و پرجمعیت تر بیش از آنچه غصب کرده اند دارند.

سعیدی عنوان کرد: صهیونیست ها دریافته بودند رشد جمعیت مسلمانان فلسطینی از رشد جمعیت مهاجران صهیونیست به آنجا بیشتر شده است به همین دلیل قتل عام فلسطینی ها در طول این سال ها یکی از نقشه های کثیف آنها برای مقابله با ازدیاد نسل مسلمانان محسوب می شود.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) ظهور جریان های تکفیری و داعش در سوریه، لبنان و عراق را از دیگر ابزارهای صهیونیست ها برای کاهش تعداد مسلمانان دانست و تصریح کرد: بر همه مسلمانان واجب است از رشد غده سرطانی صهیونیستی جلوگیری کنند و این مهم جز با وحدت مسلمانان امکان پذیر نیست و از سوی دیگر پیروان دین اسلام باید با رشد جمعیت خود، با نقشه های شیطانی استکبار جهانی و صهیونیست ها مبارزه کنند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها